עובדי מיקרוסופט יקבלו בונוסים על הגדלת מספר הנשים ובני המיעוטים המועסקים בחברה

מיקרוסופט מעוניינת להפוך מגוון בכוח העבודה שלה ל"עדיפות מרכזית" עבור כל אחד מעובדיה • "עובדים ומנהלים יעברו שיחות בנושא הדרך שבה כל אינדיבידואל במיקרוסופט יוכלו לתרום להפיכת החברה ליותר מגוונת"

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט מעוניינת להפוך מגוון (Diversity) בכוח העבודה שלה ל"עדיפות מרכזית" עבור כל אחד מעובדיה, ותתחיל לחשב את עמידת העובדים בסטנדרט זה כחלק מחבילת ההטבות שלהם, זאת לאור הצלחה מוגבלת בשיפור נתוני ההעסקה ושימור לאורך זמן של נשים ומיעוטים בחברה.

"עובדים ומנהלים יעברו שיחות לאורך השנה בנושא הדרך שבה כל אינדיבידואל במיקרוסופט יוכלו לתרום להפיכת החברה ליותר מגוונת ואינקלוסיבית", אמרה סמנכ"לית מיקרוסופט בתחום המגוון, לינדזי ריי מקלנטייר בראיון ל"בלומברג" והסבירה כי יש צעדים פשוטים רבים שעובדים יכולים לעשות כדי לקדם את המגוון בחברה. למשל, להצטרף לקבוצת עובדים שפועלת בנושא, להשתתף בהדרכה של החברה, לנהל שיחה פתוחה עם קולגות ומנהלים מקבוצות מיעוט או להתנדב בארגון שבו החברה תומכת.

ב-2016, מיקרוסופט החלה לקשור בין בונוסים של בכירים בחברה לעמידה ביעדים בנושא המגוון, לאחר שבמשך שנתיים אחוזי הנשים בכוח העבודה הלכו וירדו. השנה החברה חוותה עלייה צנועה בסטטיסטיקות המגוון, ולפי דו"ח המגון השנתי הרביעי של החברה שפורסם אתמול, נכון לסוף יוני, שיעור העובדות הנשים בה עמד על 28%, ושיעורם של העובדים השחורים והלטיניים היה 4% ו-5.7% בהתאמה. מתוך 15 החברים בהנהלה הבכירה של מיקרוסופט, יש שלוש נשים ושלושה המשתייכים לקבוצות מיעוט.

בחודש יוני, קבוצה של עובדי גוגל ומחזיקי מניות בחברת האם אלפבית העלו הצעה בפגישת בעלי המניות השנתית לפיה גם באלפבית יש לקשור את שכר הבכירים בחברה ליעדים בנושא מגוון, אך בחברה דחו את ההצעה. החודש עובדי גוגל מסביב לעולם מחו נגד הטיפול המקל של החברה בתלונות על הטרדות מיניות, ובין הדרישות שהמוחים הציבו בפני ההנהלה הייתה גם התייחסות לנושא המגוון. המוחים דרשו כי גוגל תתחייב לשים סוף לחוסר השוויון בשכר ובהזדמנויות עבור נשים, ושהסמנכ"לית שאחראית על מגוון תדווח ישירות למנכ"ל.