נפתלי בנט: "לא הייתי מוסר את תפקיד החינוך אלמלא משבר האמון הביטחוני"

(עדכון) • בנט: "האויב קורא אותנו והוא מפרש את זה כחשש מלחימה. אני מוכן לקחת אחריות" • מחר בבוקר מתכנן בנט להיפגש עם נתניהו ולדרוש ממנו לכהן כשר הביטחון של ישראל במקום אביגדור ליברמן, שהתפטר אתמול • נתניהו יכנס בלשכתו בירושלים הערב את ראשי הרשויות מעוטף עזה

נפתלי בנט / צלם: אלכס קולומויסקי
נפתלי בנט / צלם: אלכס קולומויסקי

שר החינוך ויו״ר הבית היהודי, נפתלי בנט, נאם היום בכנס חינוך והתייחס לנושאים הפוליטיים ואירועי השעה: ״לא הייתי עוזב את הנהגת החינוך בישראל עבור שום תפקיד אחר בעולם, לולא משבר האמון הביטחוני העמוק שפוקד את מדינת ישראל. ישראל ניצבת באחת התקופות המורכבות והמסוכנות שלה. הדבר הכי מסוכן למדינת ישראל הוא שהתחלנו לחשוב שאין פתרון לטרור, למחבלים, לטילים. שאין מה לעשות. שאי אפשר לנצח. אבל יש מה לעשות. יש פתרון. כשישראל תרצה לנצח, אנחנו ננצח. זו לא גזירת גורל. פניתי אתמול לראש הממשלה על מנת שיטיל עליי את תפקיד שר הביטחון, עם מטרה אחת בלבד: שישראל תחזור לנצח".

"כל יועציי וחבריי אמרו לי: "מה אתה צריך את זה? זו שגיאה פוליטית ובית קברות פוליטי כמו לכל קודמייך. ייתכן שהם צודקים. אך הם אינם מבינים שעבורי, ביטחון מדינת ישראל היא התכלית, והפוליטיקה היא האמצעי, ולא הפוך. בגלל זה באתי לפוליטיקה לאחר חזרתי ממלחמת לבנון השנייה.  כשר ביטחון אני מתכוון להביא חדשנות, יצירתיות ורוח לחימה.
לשבור קבעון מחשבתי של עשרות שנים. כמו בצוק איתן, אני מתכוון לדאוג שהתכניות שלי יבוצעו. הביטחון עבורי אינו תפקיד אלא שליחות קיומית. הסיבה שעזבתי את ההייטק ובאתי לפוליטיקה היא כדי שישראל תחזור לנצח. תושבי עוטף עזה אומרים לנו: אנחנו מוכנים לספוג, אנחנו נותנים לכם אשראי, רק תנצחו. ללא קבלת אחריות על הביטחון וללא שינוי דרמטי, ההרתעה הישראלית תמשיך להישחק, חמאס ימשיך שלא לפחד מאיתנו. לכן, אני מתייצב כאן היום ואומר: אני מוכן לקחת אחריות. אני משוכנע שלאור ניסיוני כמפקד, כמנכ"ל בהייטק, כשר החינוך, אוכל להשקיע באופן דרמטי על ביטחון ישראל". 

מחר בבוקר מתכנן בנט להיפגש עם נתניהו ולדרוש ממנו לכהן כשר הביטחון של ישראל במקום אביגדור ליברמן, שהתפטר אתמול.

דברי השר הנגבי עוררו זעם רב

בתוך כך, נתניהו פינה את לוח הזמנים שלו לטובת עיסוק בנושאים הפוליטיים. הוא אמור היה להשתתף בכנס לזכרו של עורך דינו וחברו יעקב וינרוט ז״ל. תחת זאת ואחרי שאמירותיו של השר הנגבי (ירי אל ישובי העוטף אינו שקול לירי על תל אביב) עוררו היום זעם רב יכנס הערב נתניהו בלשכתו בירושלים ראשי הרשויות מעוטף עזה. בפגישה ישתתפו שר האוצר כחלון, שר הפנים דרעי , הרמטכ"ל אייזנקוט ומפקד פיקוד הדרום.

יותר מוקדם היום קראו השרים משה כחלון ואריה דרעי לנתניהו להכריז בהקדם על מועד בחירות מוסכם ולא לשנות את הרכב הקואליציה. יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם אמר היום בראיונות רדיו כי אין לתת לבנט את תיק הביטחון כצ׳ופר על כל שהוא חולל את המשבר.