נמנע מחטף לפני הקדמת הבחירות - הוקפאו מענקי פרישה למנכ"לי משרדי הממשלה

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הודיע לפני זמן קצר (ו') לשרים על הקפאת היוזמה לאשר מענקי פרישה מיוחדים (בונוסים) למנכ"לי משרדי הממשלה • לפי ההצעה שהוקפאה, היו מנכ"לי משרדי ממשלה אמורים לקבל "מענק פרישה מיוחד" בגובה שתי משכורות אם כיהנו בתפקיד בין שנתיים לחצי ל-27 חודשים

ישיבת ממשלה/ צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות
ישיבת ממשלה/ צילום: אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הודיע לפני זמן קצר (ו') לשרים על הקפאת היוזמה לאשר מענקי פרישה מיוחדים (בונוסים) למנכ"לי משרדי הממשלה. מדובר בהצעת החלטה שהייתה אמורה לעלות ביום ראשון לאישור הממשלה והוכנסה ברגע האחרון לרשימת ההצעות להחלטת הממשלה. זהות יוזם ההצעה לא ידועה אך היא הוגשה בשם מרבית שרי הממשלה ובהם ראש הממשלה עצמו וצורפו לה חוות דעת משפטיות של היועצים המשפטיים של אגף השכר באוצר ונציבות שירות המדינה.

את ההקפאה הציע מנכ"ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ.

לפי ההצעה שהוקפאה היו מנכ"לי משרדי ממשלה זכאים למענקי פרישה אם השלימו תקופת כהונה של שנתיים וחצי ומעלה. הבונוס המירבי עומד על כ-200 אלף שקל והוא ישולם למנכ"ל שכיהן בתפקידו 45 חודשים או יותר.

העלות התקציבית של המענקים נאמדה, על-פי מגישי ההצעה ב-2.5 מיליון שקל. להעצה צורפו חוות דעת משפטיות של של היועץ המשפטי של אגף הממונה על השכר באוצר עו"ד ארז אנצוויג והיועץ המשפטי של נציבות שירות המדינה עו"ד רון דול.

לפי ההצעה שהוקפאה, היו מנכ"לי משרדי ממשלה אמורים לקבל "מענק פרישה מיוחד" בגובה שתי משכורות אם כיהנו בתפקיד בין שנתיים לחצי ל-27 חודשים; בונוס של שלוש משכורות אם כיהנו בין 27 חודשים ל-3 שנים; בונוס של ארבע משכורות אם כיהנו בין 3 שנים ל-45 חודשים ובונוס השווה לחמישה חודשי משכורת אם כיהנו מעל 45 חודשים. המענק הוגבל בהצעה למנכ"לים שאינם זכאים לפנסיה תקציבית וששכרם החודשי ברוטו אינו עולה על 38,088 שקלים.