סאני תקשורת פרסמה דוחות טובים והמניה מזנקת בכ-6%

החברה על הכנסות של כ-316 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של 17.7% בהשוואה להכנסות ברבעון השלישי של 2017 • ה-EBITDA ברבעון זינק ב-22% והסתכם ב-31 מיליון שקל • את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה סאני עם שיפור של 2.1% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד

יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי
יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי

מניית סאני תקשורת , הנמצאת בשליטת חברת לפידות קפיטל של יעקב לוקסנבורג (לוקסי), זינקה היום בכ-5% במחזור גבוה, לאחר שהחברה פרסמה הבוקר (ב') תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה. סאני תקשורת עוסקת בייבוא ושיווק בישראל של מכשירים סלולריים ואביזרים נלווים מתוצרת סמסונג ללקוחות שאינם מפעילים סלולריים.

בשורה העליונה דיווחה החברה על הכנסות של כ-316 מיליון שקל ברבעון השלישי, גידול של כ-18% בהשוואה להכנסות ברבעון השלישי של 2017. ברווח התפעולי נרשם גידול של כ-17% לרמה של 27 מיליון שקל, אולם עלייה בהוצאות המימון על רקע התחזקות הדולר מול השקל צמצמה את השיפור ברווח הנקי לכ-3.3% והוא הגיע לכ-15.5 מיליון שקל ברבעון.

הרווח התפעולי התזרימי (EBITDA) ברבעון עמד על כ-31 מיליון שקל, גידול של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, על רקע העלייה במכירות ומנגד ירידה בהוצאות התפעוליות של החברה.

תוצאות הרבעון של סאני תקשורת
 תוצאות הרבעון של סאני תקשורת

שנה של השקות

במהלך חודש מרץ השנה השיקה החברה את מכשיר הדגל החדש של סמסונג ה-Galaxy S9. לאחר מכן ביוני החלה החברה במכירת מכשירי ה-Galaxy J ובאוגוסט ביצעה השקה מוצלחת של מכשירי ה-Note 9 שתרמה לתוצאות הרבעון השלישי.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה סאני עם שיפור של 2% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לרמה של כ-846 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על ירידה של 16% ברווח לרמה של כ-65 מיליון שקל עקב עלייה בעלות המכירות והשירותים, ובשורה התחתונה דיווחה החברה על שיפור של 24% ברווח הנקי שהגיע ל-47.3 מיליון שקל.

כאמור, מניית החברה הגיבה לתוצאות בעלייה חדה. בשנה האחרונה, עם זאת, רשמה המניה ירידה של 12% ושוויה של החברה הצטמק לכ-433 מיליון שקל.

המנכ"ל משה פרי ציין היום כי "השקת מכשיר ה-Note 9 תרמה לגידול במכירות, לרווחיות ולביסוס כוחנו כמובילים מבחינת נתח שוק אל מול המתחרים. כמו כן, המשכנו בצמצום בסיס העלויות של החברה וחתרנו להרחבת פעילותינו בשוק ה-B2B, דבר הבא לידי ביטוי בזכייתנו בפעם הרביעית ברציפות במכרז החשב הכללי לאספקת מכשירי סלולר לעובדי המדינה".

באוגוסט זכתה סאני תקשורת, שוב, במכרז החשב הכללי באוצר לאספקה בלעדית של סמארטפונים של סמסונג לעובדי משרדי הממשלה. במסגרת המכרז מספקת החברה את מכשיר הדגל החדש של החברה, גלקסי S9, ואת מכשירי הגלקסי A8 וגלקסי A8 פלוס. זו זכייה נוספת של סאני במכרז החשב הכללי במשרד האוצר, לאחר שבשנים 2016 ו-2017 זכתה במכרזים דומים של החשב הכללי.

פרי ציין עם הזכייה במכרז כי "בהתבסס על המכרזים של השנתיים האחרונות אנחנו מוכרים בממוצע 40-50 אלף מכשירים לשנה כתוצאה מהזכייה במכרזים של החשב הכללי לעובדים ובני משפחותיהם, מתוך סך מכירות מכשירים של 450-500 אלף בשנה, כך שמדובר בזכייה מאוד משמעותית".