תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

האם השתנו מגמות הקנייה בשוק הנדל"ן המקומי?

ירידות מחירים? קיפאון קצר? בועה שתתפוצץ? השאלה לאן הולך שוק הנדל"ן המקומי מעסיקה רבים וטובים • על דבר אחד אין עוררין: הצרכנים ממשיכים להאמין בתל אביב ומחפשים בה פרויקטים ייחודיים, המציעים הזדמנויות רכישה • אחת כזו מחכה לכם בבלאק פריידיי ולאורך השבוע הקרוב

הצרכנים ממשיכים להאמין בתל אביב ומחפשים פרויקטים ייחודיים / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
הצרכנים ממשיכים להאמין בתל אביב ומחפשים פרויקטים ייחודיים / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף גינדי TLV 

אחת השאלות הגדולות ביותר שמשקיעים ורוכשי דירות למגורים שואלים עצמם בשנה האחרונה היא לאן מועדות פני השוק. האם אנחנו צועדים לעבר ירידת מחירים והתפוצצות הבועה, כפי שחוזים חלק, או שמדובר בסך הכל בקיפאון קצר שנועד לבחון לאן הולכים מכאן הלאה?

עיון מדוקדק במגמות בשוק הנדל"ן של העשור האחרון מעלה כי קיימת רוויה מסוימת באזורי הביקוש הגבוהים של פעם, כמו תל אביב. אולם עדיין ניתן למצוא בהם מתחמי מגורים שבנסיבות המתאימות, עם הפרויקטים הייחודיים והמבצעים המתאימים, יכולים להוות השקעה טובה או רכישה מוצלחת.

אזורי הביקוש משתנים, תל אביב שומרת על מעמדה

בעשור האחרון מחירי הנדל"ן למגורים בישראל יותר מהכפילו עצמם, כשבאזורי ביקוש שיא כמו תל אביב עליית המחירים הגיעה גם עד 170%, זאת לצד של זינוק בעשרות אחוזים בביקושים מדי שנה - כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ואתר מדל"ן. עובדה זו הובילה משקיעים ומחפשי דיור כאחד להתחיל לחפש דירות במעגל השני של טבעת הנדל"ן, מחוץ למשולש תל אביב-גבעתיים-רמת גן, במקומות כמו חולון, בת ים וראשון לציון, ובחלק מהמקרים גם בפריפריה הרחוקה.

עם זאת, חלקם של מחוז המרכז (ראשון לציון, רחובות, יבנה וכו'), ומחוז תל אביב (שכולל גם ערים כמו רמת גן וגבעתיים) בפרט, נותר המשמעותי ביותר. 49% מהדירות שנמכרו בכל השנה שעברה שייכות למחוז המרכז. ובאופן ספציפי יותר, כ-18% מכל הדירות שנמכרו היו בתל אביב עצמה. כך שלמרות הכל, תל אביב עדיין שומרת על מעמדה המיוחד כבירת נדל"ן, למגורים ולהשקעה, בין היתר בשל מספר פרויקטים שאת חלקם מקדמת העירייה הצפויים לחזק את העיר, כמו מתחמי בילוי ומסחר, קניון TLV, פרויקט הקירוי באיילון שיהפוך אותו לריאה ירוקה עירונית (במסגרתו יכוסה האיילון בגג, כשעליו ייבנו פארקים ומדשאות), ומגדלי יוקרה למגורים.

הנחה של מעל 100 אלף שקל ברכישת דירה ב-Black Friday . הקליקו לפרטים

מחפשים אחרי פרויקטים עם ייחוד

מגמה נוספת שמאפיינת את שוק הנדל"ן למגורים של השנים האחרונות נוגעת לשינוי בביקושים בכל הקשור לגודל הדירות. כך, למשל, אם לפני עשור התרכזו הביקושים בעיקר בדירות קטנות, כמו 3-4 חדרים שהיוו 85% מהתחלות הבנייה בשנת 2007, בעשור הנוכחי מחצית מכלל הדירות הן גדולות יותר - 5-6 חדרים. עם זאת, גם פה, בולטת תל אביב כעיר המרכזית היחידה שמצליחה לשמור על הביקושים לדירות קטנות, כשמחצית מהתחלות הבנייה בעיר הן של דירות קטנות של 3-4 חדרים.

כחלק מהמגמה הזאת, החלו בשנים האחרונות ביקושים לפרויקטים של מגורים עם ערך מוסף, כגון מתחמי מגורים סגורים שכוללים גם ריאה ירוקה צמודה, מגדלי יוקרה שבהם מתקנים פנימיים לשימוש הדיירים, כמו בריכה, חדר כושר ואפילו מתחמי מסחר צמודים.

גינדי TLV. במרכז החוויה האורבנית/ צילום: גינדי ת"א
 גינדי TLV. במרכז החוויה האורבנית/ צילום: גינדי ת"א

המגדלים של גינדי TLV הם אחת הדוגמאות לפרויקט שכזה שמעניק לדייריו חווית מגורים ייחודית, ביחד עם חוזקות ייחודיות. מצד אחד, מקבלים דיירי המקום את החוויה האורבנית של ת"א - העיר על שפע הפעילויות שהיא מציעה, מנגד יש במגורים במתחם יתרונות, שרק הדיירים יכולים ליהנות מהם. בלב המתחם יש ריאה ירוקה פרטית של 15 אלף מ"ר, עם כרי דשא נרחבים ופינות ישיבה מוצלות, בלב העיר התוססת בישראל. בנוסף, אחד האלמנטים הייחודיים של המגדל הוא מה שמכונה TLV Rooftop, מקום בילוי בלעדי לדיירי 48 הקומות, שנמצא על הגג, וכולל בריכת שחייה, פינות ישיבה שמשקיפות על העיר ובר משקאות שפועל כל היום ומחזק את היוקרה הייחודית של המגורים בבניין.

הנחות ומבצעים? גם על דירות

על רקע עליות המחירים של העשור האחרון, ועל מנת לעודד משקיעים ומחפשי דיור להמשיך ולרכוש דירות גם באזורי הביקוש הגבוהים, החלה מגמה של הנחות ומבצעים - גם על דירות למגורים. כך, למשל, מבצעי מכירות חד פעמיים, שמעניקים הטבה של עשרות ולעיתים גם למעלה מ-מאה אלף שקל על רכישת דירה, מעניקים לרוכש חיסכון כספי ובמקרה של המשקיעים, תורמים גם להגדלת התשואה בעתיד. דירות של 2.1 מיליון יכולות להימכר ב-2 מיליון, או אף למטה מכך ולמשוך את הרוכשים.

כחלק ממגמה זו ,ממחר יום ו' ה-23.11.18 ועד יום ו' הבא ה-30.11.18, תערך מכירה מיוחדת עם הנחת ענק במגדל השלישי של גינדי TLV לרגל ה-Black Friday, שמגיע, כך מתברר, גם לענף הנדל"ן למגורים. 30 דירות במגדל, ששיווקו החל לאחרונה ובנייתו צפויה להסתיים בשנת 2023, יוצעו למכירה עם הטבה של עד 150 אלף שקל לדירה. הרוכשים יוכלו לזכות באחת מבין ההטבות הבאות: חנייה נוספת (בנוסף לאחת שכבר ניתנת), מחסן, או פטור במדד תשומות הבנייה.

אז האם המגורים וההשקעה בתל אביב עדיין כדאיים? כנראה שאם בוחרים נכון, התשובה היא חיובית. המגמות בנדל"ן למגורים בישראל אמנם מעידות על עלייה גדולה במחירים בעשור האחרון ושחיקה אפשרית בתשואה. אולם עדיין קיימים ביקושים באזורים מסוימים. הבחירה בפרויקטים הנכונים, עם ההנחות המתאימות, באותם האזורים, יכולה להוות אפיק השקעה נאה, או לחלופין להעניק לכם חווית מגורים אורבנית יוקרתית.

הנחות Black Friday מגיעות לגינדי TLV. לפרטים הקליקו כאן