לממש מהר: מה יעלה בגורל תווי הקנייה של קו-אופ שברשותכם

בקריסות קודמות של רשתות לא תמיד כובדו תווי קנייה שהחזיקו הצרכנים - המקרה הדומה האחרון היה עם קריסת הרשת מגה • המועצה לצרכנות ממליצה במקרים כאלה לצרכנים למהר ולממש את תווי הקנייה שברשותם

מרכול סגור / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
מרכול סגור / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מה יעלה בגורל תווי הקנייה של רשת קו-אופ שופ שמחזיקים צרכנים? בעקבות הודעת הרשת היום (ב') על הקפאת הליכים, צרכנים אשר ברשותם תווי קנייה של הרשת עשויים למצוא את עצמם עם כרטיס פלסטיק שלא שווה דבר.

בדומה לקריסה של הרשת מגה לפני שנתיים, המועצה לצרכנות ממליצה במקרים כאלה לצרכנים למהר ולממש את תווי הקנייה שברשותם. הסיבה: הצרכנים נמצאים בתחתית שרשרת הנושים במקרה שבו יוגשו תביעות חוב נגד הרשת, והסיכוי של הצרכנים לקבל החזר כספי בגין תו שברשותם הוא אפסי.

במועצה מדגישים כי בשלב זה על בתי העסק לכבד את התווים, שכן כל עוד לא ניתן צו של פשיטת רגל או צו פירוק לגוף שמנפיק תווים, עליו לכבד את התו, וכך גם גופים אחרים שעמם נכרת הסכם לכיבוד התו.

יודגש כי תווי קנייה רבים שמצויים ברשות הצרכנים מוענקים להם כשי ממקום העבודה. תווי קו-אופ שופ מכונים "תו ישראל", והם מכובדים בסניפי קו-אופ שופ וקו-אופ שופ אקסטרה, לצד רשתות בהן פוקס, כיתן, גולף, צומת ספרים, המשביר לצרכן, H&O ועוד.

כאמור, המלצת המועצה היא למהר ולממש את התווים. לפי מסמכי הרשת, ערך התווים שמצויים בידי הצרכנים עומד על 11 מיליון שקל.

בקריסות קודמות של רשתות לא תמיד כובדו תווי קנייה שהחזיקו הצרכנים - המקרה הדומה האחרון היה עם קריסת הרשת מגה. בעת קריסת הרשת הציבור החזיק בידו ערך של 250 מיליון שקל בתווי קנייה (רב-תו). אז הדגישה הרשת כי התווים ומנפקים על-ידי אלון ריבוע כחול, אולם היו רשתות שסירבו לכבד את התווים בתחילה ולאחר מכן חזרו בהן.

צרכנים שימתינו לגורל הרשת עשויים למצוא את עצמם במבוכה בכל הנוגע לתווי הקנייה, משום שרוכש חדש לא בהכרח יכבד את התווים שברשותם במלואם. בשעתו כאשר קרסה הרשת קלאב מרקט אבד תוקף התווים שהיו בידי הצרכנים, ואחרי שהרשת הקורסת נרכשה על-ידי שופרסל, היא אפשרה את מימוש התווים בסניפים.