רה"מ בנימין נתניהו: אמריא בקרוב לביקור גומלין בצ'אד

בירושלים הסתיימה הבוקר פגישת העבודה בין רה"מ נתניהו לנשיא צ'אד אידריס דבי • השניים דנו באיומים המשותפים ובמאבק נגד הטרור

בירושלים הסתיימה הבוקר (ג') פגישת העבודה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא צ'אד אידריס דבי. בסיום הפגישה אמר נתניהו כי הוא מתכוון להמריא בקרוב לצ'אד לביקור גומלין.

לפי הודעת דוברות ראש הממשלה, שני המנהיגים דנו באיומים המשותפים ובמאבק נגד הטרור. כמו כן, השניים דנו בהגברת שיתוף-הפעולה בין המדינות בתחומי החקלאות, לוחמה בטרור, הגנת גבולות, טכנולוגיה, אנרגיה סולרית, מים ובריאות.

בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי/ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
 בנימין נתניהו ונשיא צ'אד אידריס דבי/ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

הביקור של נשיא צ'אד, עליו נודע ביום ראשון בעת שדבי כבר עשה את דרכו לכאן, הוא אירוע חידוש יחסים אחרי עשרות שנים של יחסי רקע שקטים. צ'אד היא מדינה מוסלמית הגובלת בסודאן ולוב, וליחסים בין ישראל לצ'אד יש חשיבות גדולה במסגרת הניסיון לשנות את יחסן של מדינות אפריקה לישראל, בין השאר בהצבעות במוסדות בינלאומיים.

הביקור, שאין בצידו פתיחת שגרירויות בשלב הזה, הוא שני בסדרה של שינויים אזוריים. לפני כחודש ביקר נתניהו ביקור ראשון מזה עשרים שנה בעומאן. נתניהו הדגיש השבוע כי בזמן הקרוב תצטרף מדינה מוסלמית שלישית לטרנד. ברקע מדברים על יחסים עם בחריין.