וויטסמוק מעוניינת למזג לתוכה פעילות קנאביס; המניה מזנקת

מניית וויטסמוק מזנקת בתגובה בכ-30% בבורסה בת"א • לחברת בטר שלוש חברות בנות - בטר גרמניה, בטר אוסטרלי ובטר צ'כיה - שנמצאות בשלבים ראשונים להקמת פעילויות

קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק
קנאביס רפואי / צילום: שאטרסטוק

זינוק של עשרות אחוזים נרשם היום גם במניית החברה הבורסאית המקרטעת וויטסמוק , שחשפה פרטים על פעילות הקנאביס שהיא מעוניינת למזג לתוכה.

המיועדת היא חברת Better Cannabis, שכמו החברות תיקון עולם, BOL, שיח וקאנדוק, היא חברה שכבר פועלת בתחום הקנאביס בישראל לפני רפורמת הקנאביס החדשה. בטר החזיקה בכמה אחוזים משוק הקנאביס הישראלי לפני הרפורמה. היא מעריכה כי חוות הגידול שלה תהיה בעלת פוטנציאל ייצור של 3 טונות קנאביס עד לסוף השנה.

לחברת בטר יש שלוש חברות בנות - בטר גרמניה, בטר אוסטרלי ובטר צ'כיה - שנמצאות בשלבים ראשונים להקמת פעילויות קנאביס במדינות אלה. העסקה תלויה בין היתר בהשלמת גיוס הון על ידי וויטסמוק, בעקבותיו במועד השלמת העסקה יהיו בקופתה 12 מיליון דולר. בעלי המניות של בטר יקבלו במסגרת המיזוג 80% ממניות החברה הממוזגת.

עיקר עיסוקה של וויטסמוק התרכז עד היום בפרסום בווידאו ובמנועי חיפוש, והיא נסחרה הבוקר, טרם הזינוק במניה, בשווי של כ-21 מיליון שקל.

בקיץ שעבר הודיעו וויטסמוק ושותפתה אפליי, שבשליטת נועם לניר, על פרידה מאפליקציית המקלדת הממותגת KIBO כשלוש שנים לאחר השקתה, בעקבות הפסדים כבדים שהסבה לשתיים ללא הכנסות מהותיות. באחרונה דיווחה על החלטה להפסיק לפעול לבחינת האפשרות לכניסה לתחום הבלוקצ'יין. בין בעלי המניות בחברה נמנים יאיר גולדפינגר, ברק קפיטל וקרן אבולושן. 

את חברת וויטסמוק ייצגו עורכי הדין דניאל מרקוביץ' ומשה פסקר ממשרד יגאל ארנון ושות'.