משרד המשפטים מאשר את חשיפת "גלובס": צוות משפטי נוסף עובד על תיקי רה"מ

בעקבות חשיפת "גלובס" הערב כי היועמ"ש מנדלבליט הקים צוות פרקליטים נוסף בראשות עו"ד עמית מררי לבדיקת תיקי נתניהו, משרד המשפטים שחרר הודעה ארוכה

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

משרד המשפטים מאשר את חשיפת "גלובס" - צוות משפטי נוסף בפרקליטות עובד על תיקי נתניהו.

■ חשיפת "גלובס": היועמ"ש מנדלבליט מפעיל צוות פרקליטים נוסף לבחינת תיקי ראש הממשלה נתניהו

בעקבות חשיפת גלובס הערב (ג') כי היועמ"ש, ד"ר אביחי מנדלבליט, הקים צוות פרקליטים נוסף בראשות עו"ד עמית מררי לבדיקת תיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, נמסר הערב ממשרד המשפטים: 

"במענה לפניות כתבים, נבקש להבהיר את הדברים הבאים ולהעמיד עובדות על דיוקן:

"תהליך העבודה של הטיפול בתיקי ראש הממשלה, כמו שאר התיקים המובאים בפני היועץ המשפטי לממשלה, הוא תהליך עבודה סדור שמטרתו אחת - קבלת החלטה מיטבית, מקצועית ונכונה, המשקפת את העובדות ואת הדין החל עליהן.

"פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), הגברת ליאת בן-ארי, עומדת בראש הצוות האמון על ליווי חקירות התיקים בהם נחקר ראש הממשלה כחשוד, והיא הפרקליטה המובילה את התיקים. תחתיה פועלים צוותי משנה של פרקליטים מהמחוז עליו היא מופקדת.

"לאחר שהמחוז יגבש המלצותיו, הן תועברנה לפרקליט המדינה וממנו ליועץ המשפטי לממשלה, שיקיים דיונים כדי לגבש החלטה סופית.

"כמקובל, בדיונים אלה משתתפים - מלבד היועמ"ש ופרקליט המדינה, פרקליטת המחוז והצוותים הכפופים לה - גם גורמים בכירים נוספים, לרבות משנים לפרקליט המדינה ומשנים ליועץ המשפטי לממשלה, מתוקף מומחיותם, וגם הם מחווים דעתם בנוגע לחומר הראיות והשאלות המשפטיות שמתעוררות, וזאת לשם קבלת החלטה מקצועית ונכונה כאמור.

"מבין כל הגורמים האמורים - אין צוות שהוטלה עליו משימה של גיבוש חוות-דעת 'איפכא מסתברא'. תפקידו של כל אחד מהגורמים המעורבים לחוות את דעתו המקצועית ולהביאה אל שולחן הדיונים. זהו תהליך העבודה הנהוג והנכון במסגרת בחינת תיקי חקירה מורכבים מעין אלה.

"באשר לטענות לפיהן המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), גברת עמית מררי, מגבשת חוות-דעת נגדית לעבודת מי מצוותי הפרקליטות העוסקים בתיקים, נבהיר כי אין לדברים כל שחר. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי) מסייעת ליועץ בקבלת החלטות בתיקים פליליים במסגרת עבודתם השוטפת. זהו חלק מהגדרת התפקיד הרשמי שלה, כך נעשה גם בתיקים אחרים, וכך תנהג גם במקרה זה.  במסגרת תפקידה היא נעזרת בסיוע של עוזרים.

"באשר לפרסומים המתיימרים לשקף עמדה כזו או אחרת של מי מהגורמים המעורבים ביחס לחומר החקירה, נבקש להבהיר כי עד לקבלת החלטה לא נוכל להתייחס או להגיב לפרסומים אלה. כמובן שאין בדבר כדי לאשר או להכחיש אותם. כל פרסום כזה יהיה אך ורק באחריות המפרסם. כפי שמסרנו בעבר, יש להיזהר מפרסומים בלתי מוסמכים.

"תהליכי העבודה על תיקי ראש הממשלה, כמו עבודה על כל תיק פלילי אחר, הם הליכים פנימיים, וכך הם יישארו עד לקבלת החלטה שתפורסם לציבור כמקובל", לשון הודעת משרד המשפטים.