סוכני נסיעות יוכלו להמשיך למכור פוליסות ביטוח עד 20.7.19

כך עולה מחוזר שפרסמה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, בהתאם להצעת חוק שעברה בוועדת השרים לחקיקה בחודש מאי האחרון

ביטוח נסיעות / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב
ביטוח נסיעות / צילום: Shutterstock / א.ס.א.פ קריאייטיב

חוזר שפרסמה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון מתיר לסוכני הנסיעות למכור ביטוחי נסיעות לחו"ל, זאת עד 20.7.2019, בהתאם להצעת חוק שעברה בוועדת השרים לחקיקה בחודש מאי האחרון.

הצעת חוק זו מבטלת לעת עתה את החלטת בג"ץ מחודש מאי 2017, שביקשה לאסור על סוכני הנסיעות למכור פוליסות ביטוח בהסתמך על הקבוע בחוק הפיקוח על הביטוח, לפיו רק מי שמחזיק ברישיון רשאי למכור לצרכנים ביטוח, לרבות ביטוח נסיעות לחו"ל.

החלטת בג"ץ הייתה אמורה להיכנס לתוקף ביולי 2018. כעת סוכני הנסיעות יוכלו להמשיך ולמכור פוליסות ביטוח עד לאמצע חודש יולי, כאשר במהלך תקופה זו תקודם הצעת החוק שהגיש ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), המבקשת לאפשר לסוכני הנסיעות למכור ביטוחי נסיעות כפי שעשו עד כה.

ההצעה תקודם בכפוף לתיקונים שהציעה רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, כשהטענה של סוכני הנסיעות היא שבאופן הזה, שבו פוליסת הביטוח תימכר להם יחד עם כרטיס הטיסה או החבילה, יפחתו המקרים בהם מבוטחים יצאו לחו"ל ללא פוליסה תואמת.

לדברי חני סובול, מנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, "לא זו בלבד שבמרבית מדינות ה-OECD משרדי הנסיעות מוכרים ביטוח נסיעות לחו"ל, אלא גם הנזק שעלול להיגרם מכך שלציבור לא תהיה אפשרות לרכוש את הביטוח ביחד עם הנסיעה הוא עצום ויגולגל על המדינה, שתיאלץ לשאת בעלויות טיפול והשבה של נוסעים לא מבוטחים שנפגעו בחו"ל".