הדירקטוריון אישר: אייל יוניאן מונה למשנה למנכ"ל בתע"א

דירקטוריון תע"א בראשות יו"ר הראל לוקר, אישר אתמול (ד') את המלצת נמרוד שפר, מנכ"ל החברה ומינה את אייל יוניאן לתפקיד המשנה למנכ"ל בחברה • עוד אושר מינויו של גדי כהן לתפקיד סמנכ"ל הפעילות בארה"ב

אייל יוניאן / צילום: תע"א
אייל יוניאן / צילום: תע"א

דירקטוריון תע"א בראשות יו"ר הראל לוקר, אישר אתמול (ד') את המלצת נמרוד שפר, מנכ"ל החברה ומינה את אייל יוניאן לתפקיד המשנה למנכ"ל בחברה.

עוד אושר מינויו של גדי כהן לתפקיד סמנכ"ל הפעילות בארה"ב.

יוניאן (48) כיהן בשש השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים של תע"א.

במהלך תפקידיו בתע"א הוביל יוניאן מספר מהלכים בולטים, ביניהם החתימה על הסכם הצמיחה של החברה מול ארגון העובדים לפני כשנתיים ושתי הנפקות אג"ח של החברה בבורסה בת"א. בימים אלו מוביל יוניאן את תכנון המהלך להנפקת מניות המיעוט של תע"א.

לפני מספר חודשים יוניאן התמודד על תפקיד מנכ"ל התע"א, וזאת עם פרישתו של המנכ"ל הקודם של החברה, יוסי וייס. לתפקיד נבחר בסופו של דבר האלוף (במיל') נמרוד שפר, לשעבר ראש אגף תכנון בצה"ל.

יוניאן, כך דיווח באותו הזמן "גלובס", החל לבחון הצעות שקיבל מחברות אחרות ושקל את המשך מהלכיו בתע"א. יו"ר החברה, לוקר והמנכ"ל החדש, שפר שכנעו אותו להישאר בשורותיה- והציעו לו את תפקיד המשנה למנכ"ל, אף שמדובר בפונקציה שלא אוישה במשך שנים רבות.

לקראת איוש משרה זו, באחרונה החברה אף פרסמה מכרז פומבי שמזמין מועמדים להגשת מועמדותם לתפקיד זה. אמש, כאמור הדירקטוריון אישר את המינוי של יוניאן למשרה הבכירה.

בין תפקידיו, יוניאן מיועד להיות הגורם המתווך בין הנהלת התע"א לבין ועד העובדים שלה בתקופה רגישה, של מו"מ לקראת מהלכי התייעלות נרחבים שיתבטאו בקיצוצים נוספים בכוח אדם. זאת, בהתבסס על קשרים טובים ויחסי אמון ששוררים בינו לבין בכירים בוועד העובדים.

כך, יוניאן קידם לפני כשנתיים את הסכם ההבראה שהובילה ההנהלה הקודמת של החברה עם העובדים, ובמסגרתו סוכם על סיום תפקידם של כ 800 מעובדי החברה. לטענת החברה, הסכם זה הוביל עד כה לחיסכון של כ 2 מיליארד שקל ולשתי הנפקות אג"ח בבורסה לניירות ערך בתל אביב בסך כולל של 1.7 מיליארד שקל.

בתע"א אמרו היום כי בתפקידו כמשנה למנכ"ל יוניאן יהיה בין היתר להובלת תכנון ההנפקה של מניות המיעוט של החברה בבורסה. יוזכר כי מדובר בהליך שהוקפא באחרונה בהוראת שר הביטחון לשעבר, אביגדור ליברמן וזאת, לאחר שהוא קיבל את הסתייגותו של הממונה על הביטחון שבמשרד הביטחון (המלמ"ב) ניר בן משה.