הפניקס הציגה שוב את הרווח הגבוה ביותר בענף הביטוח, תחת מו"מ למכירת השליטה - 308 מיליון שקל

קבוצת הביטוח הציגה מגמת שיפור ברווחיות ברבעון למול שחיקה מתחילת שנה, בדומה לרוב מתחרותיה • הרווח הרבעוני גדל בכ-64% ביחס לתקופה המקבילה ובשלושת הרבעונים הראשונים הסתכם בכ-591 מיליון שקל, ירידה צפויה של כ-12% • שש קבוצות הביטוח הגדולות הרוויחו ברבעון השלישי 1.2 מיליארד שקל, גידול ממוצע של 122%

אייל לפידות / צילום ארכיון: יוסי כהן
אייל לפידות / צילום ארכיון: יוסי כהן

קבוצת הפניקס , שבניהול אייל לפידות, שוב סגרה את תקופת הדוחות של חברות הביטוח כשהיא מציגה את הרווח הגבוה בענף. קבוצת הביטוח שבשליטת קבוצת דלק  דיווחה היום כי רשמה ברבעון השלישי רווח כולל של 308 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-64% ביחס לרבעון השלישי אשתקד.

קבוצות הביטוח מסכמות רבעון חיובי
 קבוצות הביטוח מסכמות רבעון חיובי

בעקבות זאת הרווח של החברה מתחילת 2018 הסתכם בכ-591 מיליון שקל, גם הוא הגבוה בענף הביטוח, ירידה צפויה של כ-12% ביחס לרווח שנרשם בשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד. עם זאת, השורה העליונה בהפניקס נמצאת אחרי המתחרות, כשהפרמיות שגבתה החברה מתחילת השנה גדלו ב-1% סמלי, בעוד שאצל היתר מדובר על שיעורי צמיחה גדולים פי כמה.

תוצאות הפניקס מלמדות כי ברבעון השלישי ב-2018 רשמו שש קבוצות הביטוח הגדולות: הראל, הפניקס, מגדל , כלל ביטוח , מנורה  מבטחים ואיי.די.איי ביטוח (המוכרת כ"ביטוח ישיר"), רווח מצרפי של כ-1.16 מיליארד שקל - גידול ניכר של כ-122%, שנרשם בכל החברות. מתחילת השנה מציגות שש החברות רווח מצרפי של כ-2.36 מיליארד שקל, ירידה ממוצעת של כ-11.5%, כשרק מנורה ואיי.די.איי מציגות עלייה בשורה זו ביחס לאשתקד. כמו כן, מגדל, הראל, כלל, מנורה והפניקס מנהלות כיום נכסים בהיקף מצטבר אדיר של כ-1.08 טריליון שקל, גידול ממוצע של כ-12% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בדומה למתחרותיה גם הפניקס מציגה שיפור ניכר ברווח הכולל לפני מס מתחום החיסכון לטווח ארוך, הן ברבעון והן מתחילת שנה, בין היתר הודות לשינויים בריבית, כשעיקר השיפור נזקף לתחום ביטוח החיים. למול זאת החברה רשמה ברבעון השלישי שיפור ניכר ברווח מתחומי ביטוחי הבריאות והביטוחים הכלליים, לצד ירידה ברווח משירותים פיננסיים, שנעשה באמצעות בית ההשקעות אקסלנס שבבעלותה המלאה של הפניקס. מתחילת השנה הרווח מתחומי הביטוח הכללי, ביטוחי הבריאות והשירותים הפיננסים קטן, ובשיעורים לא זניחים.

אקסלנס חווה ירידה של 17% בהכנסות ברבעון השלישי, לכ-75 מיליון שקל, כשהרווח לפני מס של מגזר השירותים הפיננסיים הצטמק בכ-28% לכ-26 מיליון שקל. מתחילת השנה המגמה דומה, כשההכנסות קטנו בכ-24% לכ-182 מיליון שקל, והרווח לפני מס ממגזר זה נחתך בכ-53% לכ-42 מיליון שקל. 

הפניקס פרסמה את דוחותיה תחת מו"מ למכירת השליטה בה לגוף זר, שלא בפעם הראשונה. מזה זמן מתנהל מו"מ למכירת השליטה בה לקרן סנטרברידג' האמריקאית, שכבר ערכה בדיקת נאותות. ככל הידוע עדיין יש קשיים בהשלמת העסקה, והמגעים נמשכים על אש נמוכה. בכל אופן, קבוצת דלק מכרה במהלך החודשים האחרונים כ-16% ממניות הפניקס תמורת כ-860 מיליון שקל, והיא עדיין מחזיקה בכ-30.1% מהמניות.