גולדברג: חד וחלק - אדרי לא ראוי להתמנות למפכ"ל המשטרה

יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, ציין בראיון לרשת ב', בין היתר, כי עצם האמור על אדרי בדוח מבקר המדינה בנוגע לוויתור על דוח מהירות ועבירות תנועה של קציני משטרה - רק העניין הזה אמור להביא לפסילתו מתפקיד המפכ"ל

השופט בדימוס אליעזר גולדברג / צילום: אוריה תדמור
השופט בדימוס אליעזר גולדברג / צילום: אוריה תדמור

יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, אומר היום (א'): "חד וחלק, משה (צ'יקו) אדרי אינו ראוי להיות מפכ"ל". נזכיר כי ביום חמישי האחרון, בסביבות השעה חצות, ועדת המינויים בראשותו של גולדברג פסלה את מינויו של אדרי למפכ"ל המשטרה

בראיון של גולדברג לרשת ב' (אסתי פרז), מציין גולדברג כי רוב חברי הוועדה, הוא ופרופ' איינהורן (באמצעות הקול הנוסף של יו"ר הוועדה), הבהירו כי אדרי אינו מתאים לתפקיד המפכ"ל.

לדברי גולדברג, "בית המשפט העליון אמר שהבטחת אמון הציבור במשטרה הוא נדבך מרכזי. אנחנו מדברים על דמותה של המשטרה ורמתה המוסרית בעיני הציבור. זו חשיבות עליונה שהרמה תהיה חד-משמעית, ועל האמון הזה צריכה להגן ולשמור הוועדה שאני עומד בראשה".

עוד אמר גולדברג כי אדרי לא עבר את הפוליגרף התעסוקתי בצורה נקייה, וזאת בניגוד לפרסומים שונים בעניין. לדבריו, "שני מועמדים עברו פוליגרף, והוא לא, ולכן לפי עיקרון השוויון, היה עליו לעבור פוליגרף גם כן. רצינו למנות לזות-שפתיים נגד המועמד אם יתמנה לתפקיד, ולאחר מכן התברר שיש לו רבב שהוא נושא עמו".

גולדברג ציין כי היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הוסיף כי ראוי שהפוליגרף ייערך מחוץ למשטרה, על-ידי גוף נייטרלי. השב"כ לא הסכים, ולכן הומלץ על גוף פוליגרף פרטי, ומי שחיבר את השאלות עבור מכון הפוליגרף היה השופט גולדברג עצמו.

"רצינו לבדוק את אמינות הגרסאות בנוגע לפגישה עם עו"ד פישלר", גולדברג.

בנוסף ציין גולדברג בראיון ברשת ב' כי חברי הוועדה ביקשו לבדוק את גרסת אדרי באשר לטענות של עו"ד פיני פישלר כי הם שוחחו על נושא תלונותיו של רפי רותם. אדרי, כך סיפר גולדברג, טען כי רפי רותם לא עלה באותה הפגישה.

"האם יש ספק מי היה מעוניין באותה הפגישה עם פישלר? איך יכול לעלות ספק מי היה מעוניין לקיים את הפגישה הזו 3 ימים לפני הופעתו בפני הוועדה?", אמר גולדברג.

באשר לדוח מבקר המדינה בנוגע לתפקודו של אדרי בראש אגף התנועה, השופט גולדברג ציין כי הייתה תקלה בכך שהדוח הגיע אליהם בשלב מאוחר, וזאת על אף שאדרי כן חשף בפני הוועדה את הנושא. 

השופט גולדברג ציין כי עצם האמור על אדרי בדוח מבקר המדינה בנוגע להקלות וויתור על דוח מהירות ועבירות תנועה של קציני משטרה - רק העניין הזה אמור להביא לפסילתו מלהיות מפכ"ל המשטרה.

גולדברג הגיב לטענות שהוא פסל את אדרי על רקע של התנשאות עדתית:  "ממה שאני שומע וקורא, לא מדובר בהבעת דעה על מה שכתבתי, אלא בהשתלחות שהגיעה לשפל המדרגה. יש לי עניין באדון אדרי? יש לי עניין בהבטחת ניקיון-הכפיים של משרתי הציבור, אמר.

לדברי גולדברג, הוא לא הופתע כאשר הנושא העדתי הוכנס לתמונה. "יש הידרדרות ביחס כלפי בתי המשפט, היועץ המשפטי לממשלה, כלפי כל שומרי הסף. זה הטרנד היום", אמר. 

כשעה לאחר הראיון, תיקן השופט גולדברג את הדברים שאמר בשידור ולפיהם אדרי לא עבר את הפוליגרף. אדרי עבר את הפוליגרף התעסקותי, אך לדברי השופט, אדרי לא נשאל במהלכו על נושא הפגישה בין עו,ד פישלר לבין אדרי באשר לרפי רותם, ולכן בנקודה הזו הפוליגרף לא ניקה אותו.