"נשים בדרג הניהולי תורמות לקידום השוויון"

הילה לוי לויה, מנהלת סיילספורס ישראל, אומרת באירוע הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס": "ארגונים חייבים לחתור לשוויון. יש חשיבות לקול נשי מסביב לשולחן מקבלי ההחלטות, אחרת היינו נשארים עם פער של 9 מיליון דולר בשכר בין נשים לגברים" • פרויקט 10 הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס

הילה לוי לויה \ צילום: איל יצהר
הילה לוי לויה \ צילום: איל יצהר

"לפני שלוש שנים פנתה אחת המנהלות בחברת סיילספורס למנכ"ל החברה ואמרה שהיא חוששת שיש בחברה פערי שכר בין גברים לנשים. המנכ"ל היה קצת מופתע, אבל נערך מחקר פנימי ומצאו שבאמת יש פערי שכר. סיילספורס השקיעה 3 מיליון דולר בסגירת הפער. כיוון שהגיעו עובדים חדשים דרך רכישות, החברה השקיעה עד כה כ-9 מיליון דולר בצמצום הפערים. יש חשיבות לקול נשי מסביב לשולחן מקבלי ההחלטות, אחרת היינו נשארים עם פער של 9 מיליון דולר בשכר בין נשים לגברים", כך אמרה הילה לוי לויה, מנהלת סיילספורס ישראל באירוע הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס".

לוי לויה, שהתמקדה בדבריה בצורך לחתור לשוויון בארגון, תיארה מה הצעדים שצריך לנקוט ברמת הארגון: "ערך השוויון חייב להיות ברשימה; הכרה בעובדה שהעובדים שלנו הם לא רק עובדים אלא גם אנשי משפחה. חופשת לידה ארוכה לגברים ולנשים לדוגמה; עבודה מרחוק ועבודה בשעות גמישות. לפעמים אנחנו שוכחים שישראל גדולה ממדינת תל אביב ויש המון טאלנט בפריפריה, אבל אם הם יצטרכו לנהוג שעתיים בפקקים כל בוקר - איבדנו אותם מראש; תגמול מנהלים על חתירה לשוויוניות; שוויון בשכר ושימוש במידע כדי לכוון את הארגון".

"הכוח של תעשיית ההייטק מטיל עלינו אחריות כבדה להוביל את השינוי. אנחנו יכולים להיות אי של שפיות, מקום שבו אדם נמדד על סמך כישוריו ויכולותיו ולא על סמך מגדר, דת, גיל, או נטייה מינית, מקום שבוא הזדמנות שווה ותגמול שווה הן לא מילים גסות. זה בידיים שלנו".