האם מנדלבליט מתעשת?

היועמ"ש צדק כאשר הבהיר כי בדיון היום, דינה זילבר היא זו שמייצגת אותו

היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף
היועמ"ש אביחי מנדלבליט / צילום: שלומי יוסף

נפתלי בנט רצה מפלגה יותר גדולה. הוא שאף ואמר שהוא רוצה שגם חילונים יימשכו אל הבית היהודי. בעיקר עבור מטרה זו הוא הלך עם איילת שקד החילונית והושיב אותה לימינו, כמספר 2 במפלגה. נראה כי בנט היה צריך לבדוק טוב יותר את מי שרומם ודחף להיות שרת המשפטים. התוצאה היא ששקד למעשה דוחה חילוניים, בהיותה בעלת עמדות ימניות קיצוניות ולעתים כמעט פשיסטיות. בקיצור, לא משהו שיכול למשוך חילונים לבית היהודי.

היועמ"ש נהג נכון, הפעם

ב"זכות" בנט, היועמ"ש אביחי מנדלבליט קיבל את שקד במשרד המשפטים. אין לה אלוהים במובן החילוני-מוסרי. גם כשהוא שולח את המשנה שלו דינה זילבר לוועדת הכלכלה לייצג את עמדתו, שקד מתעקשת להגיע כדי להוכיח לו ולעולם ששום דבר לא ירתיע אותה.

מנדלבליט צדק כאשר הבהיר כי בדיון היום (ב') זילבר היא זו שמייצגת אותו. יותר מדי זמן הוא היה נחמד עם שקד, גם כשהיא הייתה מאד לא נחמדה איתו. היום הוא העמיד אותה במקומה. חשוב מאוד שכך ימשיך, כי שקד רואה בכל התנהגות הגונה פתח להיכנס דרכו כדי להעביר את עמדותיה ושאיפותיה האישיות.

הגיבוי למשטרה

יהיה זה רק הוגן ומתבקש להוסיף לכך את מהלכיו האחרונים של מנדלבליט בפרשת נתניהו, האיש והאישה. במיוחד את הגיבוי הבלתי משתמע לשתי פנים שנתן למשטרה, לאחר שהחשוד נתניהו תקף אותה כאילו היא הייתה זו שעברה את העבירות שביבי ושרה חשודים בהן.

האמת היא שלי קשה לכעוס עליו לאחרונה. הוא נראה ונשמע קצב פתטי. הוא יודע לדבר, אבל הדיבור שלו אינו נשמע כמו פעם. הוא אדם שבקרוב כנראה יועמד למשפט על עבירות חמורות (אלא אם כן יחתום על עסקת טיעון שבמסגרתה ייאלץ לפרוש מהחיים הפוליטיים). הוא עדיין בחזקת חשוד, אבל הוא מדבר כאילו כבר הורשע. הוא ממשיך לטעון שלא היה דבר, אבל ליתר ביטחון מעבה את הצוות המשפטי שלו.

מספיק, ביבי. תתפטר

השירות הטוב ביותר שנתניהו יכול לעשות למען מדינתו, למען הבראת האקלים הציבורי, הוא להתפטר. הוא כמובן לא יעשה זאת למען המדינה, הוא יעשה רק את מה שטוב לו. אני משוכנע שעורכי דינו ימליצו לו לבקש עסקה. זה לא נעים - אבל יותר טוב מללכת לכלא, שזה עונש כמעט סטנדרטי בעבירות שוחד.