מתווה מטומי להסדר החוב בחברה: הזרמת עד 10 מיליון דולר על ידי בעלי המניות ודחיית תשלומי האג"ח

מטומי גייסה בתחילת השנה 103 מיליון שקל באג"ח, ואלו עלו היום בחדות ונסחרות בתשואה של 25% • הנהלת מטומי: "פירעון מיידי - כוחניות מיותרת. זהו מהלך קיצוני, לא אחראי, לא מידתי וכזה שפוגע קודם כל במחזיקים עצמם"

רגע לפני שמחזיקי האג"ח של מטומי  יחליטו האם בכוונתם לדרוש פירעון מיידי של החוב, בחברת הפרסום הדיגיטלי פרסמו אתמול את פרטי המתווה המוצע לשיקום מצבה של החברה. נזכיר, שמטומי גייסה בתחילת השנה 103 מיליון שקל באג"ח, והחל מהשבוע שעבר ניירות הערך שלה קרסו, על רקע הצורך שלה להעביר 18 מיליון דולר כדי לרכוש את יתרת מניות החברה הבת Team Internet (מידי מייסדי החברה, חברת Rainmaker מגרמניה), והחשש של נושיה שזה יפגע ביכולתה של מטומי לשרת את החוב.

עיקרי המתווה לשיקום מטומי
 עיקרי המתווה לשיקום מטומי

מטומי נסחרת כיום בלונדון ובת"א בשווי זניח של 22 מיליון שקל, ומחיר המניה שלה משקף מחיקת ערך של 97.9% מאז ההנפקה בלונדון ב-2014. אג"ח החברה נסחרות בתשואה של 25%, לאחר שעלו היום בשיעור חד. 

מחזיקי האג"ח של מטומי יצביעו עד מחר האם לדרוש פירעון מיידי של החוב, או פירעון מיידי מותנה, כאשר דרישות המחזיקים כוללות הזרמה של 10-16 מיליון דולר מצד בעלי המניות הקיימים בחברה, שהתשלומים למחזיקי האג"ח ול-Rainmaker יהיו באותם מועדים ובאותו שיעור פרו-ראטה, ושהחברה תבצע תוכנית התייעלות. מחזיקי האג"ח הבולטים, לפי נתוני stocker.co.il, הם אדמונד דה רוטשילד, אי.בי.אי, מיטב דש, אנליסט והראל.

בתגובה הודיעה מטומי, המנוהלת על-ידי ליעם גלין, לנאמן האג"ח, כי העמדה לפירעון מיידי צפויה לגרום נזק למחזיקי האג"ח, והיא מציעה להיכנס למו"מ מיידי לשם מציאת פתרון כולל עם המחזיקים ועם Rainmaker, שלהערכת החברה ישמר בצורה מיטבית את שוויה של מטומי ויאפשר תשלום מלא למחזיקי האג"ח.

המתווה המוצע כולל גיוס הון בהיקף של עד 10 מיליון דולר, כולל התחייבות מצד בעלי מניות מרכזיים שמחזיקים ב-55% ממניות מטומי. בעלי המניות הגדולים בחברה הם פובליסיס, אילן שילוח והקרנות ויולה וברוש. עוד כולל המתווה דיון עם Rainmaker על תנאי רכישת המניות הנותרות ב-Team Internet בתקווה להגיע להנחה במחיר או שינוי בתנאי התשלום (שכבר היה אמור להיות מועבר בשבוע שעבר). בהקשר של מחזיקי האג"ח, מטומי מציעה "התאמות במועדי התשלומים של האג"ח, כך שתשלום הקרן יכלול הקדמה של תשלום חלקי כבר ל-2019 ודחייה של חלק אחר ל-2022, כך שההשפעה הכוללת תהיה דחייה מוגבלת ללא כל הפחתה (תספורת) בסכום ההחזר".

מטומי מבקשת גם התאמה של הקובננטס (אמות מידה פיננסיות) "למצבה העסקי הנוכחי", ומוכנה "לשקול העלאה מסוימת" בשיעור הריבית. במקביל היא מציעה להעניק בטוחות למחזיקי האג"ח ביחס לנכסים פיננסיים שלה.

"הורדה לטמיון של טכנולוגיה, ידע וניסיון"

מטומי הדגישה כי לא התקיים אירוע שמאפשר למחזיקי האג"ח להכריז על פירעון מיידי (לפי התשקיף שהוגש לפני הגיוס, למחזיקים תהיה זכות להעמדה לפירעון מיידי במקרה שבו "חלה הרעה מהותית בעסקי החברה לעומת מצבם במועד ההנפקה, וקיים חשש מהותי שהחברה לא תוכל לפרוע את איגרות החוב במועדן").

"שווי נכסי מטומי עולה על שווי התחייבויותיה", נכתב בהודעת החברה. "הכרזה על פירעון מיידי תפגע במחזיקי האג"ח, הואיל והיא תעלה את הסבירות לפגיעה בשווי נכסי מטומי. הכרזת פירעון מיידי עשויה אף לפגוע בדיונים עם Rainmaker באשר לתנאים מתוקנים של רכישות ההחזקות הנותרות, ועלולה לעודד אותה לנסות ולהפעיל את הסעדים שעומדים לרשותה. ככל ש-Rainmaker תצליח בכך, תיפגע יכולת מחזיקי האג"ח להיפרע". ל-Rainmaker ישנה אפשרות לרכוש בחזרה את מניות מטומי ב-Team Internet ב-60% מהמחיר שאותו שילמה לה מטומי.

אימוץ המתווה כפוף להסכמות הצדדים. מטומי מזכירה עוד כי "ההצעות אשר הוצעו לאסיפת מחזיקי האג"ח כוללות את התפיסה לפיה מזומן שיוזרם על-ידי בעלי המניות ישמש לתשלום לבעלי האג"ח, אולם בפועל נדרשת התחשבות בצרכי צדדים שלישיים".

עוד נמסר היום ממטומי כי "פירעון מיידי - כוחניות מיותרת. זהו מהלך קיצוני, לא אחראי, לא מידתי וכזה שפוגע לא רק בבעלי העניין כולם, אלא קודם כל במחזיקים עצמם. אנו קוראים למחזיקים לבחון לעומק את המתווה שהצענו, לדון בו יחד איתנו. אין כל הגיון בפירוק החברה ובהורדה לטמיון של טכנולוגיה, ידע וניסיון שהם נכס בעל פוטנציאל רב כל עוד הוא נושם".

בתוך כך, בחרו מחזיקי האג"ח של מטומי בעורכי הדין עדי פיגל ואופיר נאור לייצג אותם.