ממשיכה לבלוע: וואן טכנולוגיות רוכשת את אדוונטק ב-24 מיליון שקל

החברה הנרכשת, שנסחרה בעבר בבורסה בתל אביב, מתמחה בפתרונות התוכנה הארגונית SAP ובתחום התשתיות של אורקל • לפני כשבועיים דיווחה וואן על עסקה לרכישת חברת Sense BI Solutions ב-23.5 מיליון שקל

שי אוזון / צילום: שלומי יוסף
שי אוזון / צילום: שלומי יוסף

שבועיים לאחר שהודיעה על עסקה לרכישת חברה ב-23.5 מיליון שקל, חברת שירותי המחשוב וואן טכנולוגיות מודיעה על רכישה נוספת, הפעם ב-24 מיליון שקל. וואן טכנולוגיות  רוכשת את אדוונטק טכנולוגיות (אי.טי.), העוסקת בשיווק והטמעת מוצרי תוכנה ובמתן שירותי מחשוב לארגונים. נוסף על מחיר הרכישה, ייתכן שוואן תידרש להעמיד ביטחונות למימון חלק מחובותיה של אדוונטק.

החברה הנרכשת מעסיקה כ-200 עובדים ומתמחה בפתרונות התוכנה הארגונית SAP ובתחום התשתיות של אורקל. בוואן ציינו כי לאדוונטק יש מאות לקוחות, ובהם בנק הפועלים, סלקום וצה"ל. וואן מציינת שבכוונתה להמשיך את פעילותה של אדוונטק ולהרחיב את היצע המוצרים והשירותים שבאפשרות קבוצת וואן להציע ללקוחות. העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אדוונטק נמחקה מהמסחר בבורסה ב-2014, לאחר שלא עמדה בדרישות השימור. השלמת העסקה כפופה גם לאישור אסיפת בעלי המניות באדוונטק, כשלפי הדיווח של וואן לבורסה, המחזיקים ב-52.4% מזכויות ההצבעה באדוונטק התחייבו להצביע בעד אישור המיזוג באסיפה שתתכנס ב-19 בדצמבר.

וואן תממן את הרכישה ממקורותיה העצמאיים בשילוב מקורות חיצוניים. בסוף הרבעון השלישי היו בקופת וואן 90.3 מיליון שקל במזומן, והיא נדרשת לשלם גם 23.5 מיליון שקל לבעלי המניות בחברת Sense BI Solutions, שעל רכישתה היא דיווחה כאמור לפני כשבועיים. וואן, שנמצאת בשליטת מיחשוב ישיר של עדי אייל, נסחרת בשווי של 933 מיליון שקל.

"ענף המחשוב עוברים שינויים מהירים"

בסוף המחצית הראשונה של 2018 הסתכמו הכנסות אדוונטק ב-47.1 מיליון שקל - ירידה של 3.4% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי שלה הסתכם ב-1.6 מיליון שקל - עלייה מ-587 אלף שקל בתקופה המקבילה. ב-2017 כולה הרווח הנקי של החברה היה 630 אלף שקל, על הכנסות של כ-102 מיליון שקל.

"רכישת אדוונטק מצטרפת לרכישות נוספות שביצענו בשנה האחרונה, שממצבות את One1 כחברה המובילה בענף ה-IT בישראל", מסר מנכ"ל וואן, שי אוזון. "אדוונטק היא חברה עם יכולות מקצועיות ותרבות ארגונית שמאוד מתאימות לוואן, והיא תמשיך לתפקד כחברה עצמאית בקבוצה. אני משוכנע שבעקבות הרכישה נמשיך לבסס ולחזק את מרכז הידע המקצועי ביותר בארץ בתחום התוכנה העסקית לארגונים".

זאב ינאי, מנכ"ל אדוונטק, מסר: "ענף המחשוב עובר שינויים מהירים, וצורכי הלקוחות המשתנים תדיר מחייבים את ספקי ה-IT להיערך במהירות למתן פתרונות טכנולוגיים וחדשניים. על רקע זה, החיבור שלנו עם וואן הוא צעד מתבקש". 

 DBSI מנצלת חולשה במניית טלדור

במקביל, בחברת IT אחרת, טלדור, בעלת השליטה DBSI ניצלה אתמול את החולשה במניה לאחר פרסום הדוחות החלשים בשבוע שעבר, והגדילה את החזקותיה בחברה.

DBSI רכשה מניות טלדור בכ-2 מיליון שקל (לפי מחיר של 13.95 שקל למניה) ועלתה מהחזקה של 46.5% ל-47.8% ממניות החברה. מתחילת השנה נפלה מניית טלדור ב-39%, אבל היום על רקע הבעת האמון של DBSI, המניה עלתה בכ-2% בשעות הצהריים. 

את וואן טכנולוגיות ייצגו עורכות הדין שירי שחם ונועה סלבין ממשרד יגאל ארנון ושות'. את אדוונטק ייצגו עורכי הדין ישראל שמעונוב ואיגור כץ.