היום יתקיים דיון בבקשות הפירוק לחברת הפקת החתונות איזיווד; חובות בלמעלה ממיליון שקל

הדיון יתקיים לאחר שתי בקשות שהוגשו לביהמ"ש בסוגיה, האחת על ידי בנק הפועלים שבה נטען כי החברה חייבת לבנק למעלה ממיליון שקל, והשנייה על ידי אחת העובדות, לה חייבת החברה כ-140 אלף שקל • קריסת החברה נחשפה ב"גלובס" בתחילת השבוע

חתונה / צילום: Shutterstock
חתונה / צילום: Shutterstock

חברת הפקת החתונות הקורסת איזיווד: היום (ד') בשעות הצהריים יתקיים דיון בבקשות הפירוק לחברת הפקת החתונות איזיווד, שקריסתה נחשפה מוקדם יותר השבוע ב"גלובס". הדיון יתקיים לאחר שתי בקשות שהוגשו לביהמ"ש בסוגיה, האחת על ידי בנק הפועלים שבה נטען כי החברה חייבת לבנק למעלה ממיליון שקל, והשנייה על ידי אחת העובדות בחברה לה חייבת החברה כ-140 אלף שקל, זאת בנוסף לחובות נוספים ללקוחות ולספקים. עוד נטען בבנק כי "קיימת דחיפות במינוי מפרק זמני אשר יתפוס את רכוש החברה וימנע הברחת הציוד". 

את בקשת הפירוק הגישה שירן זיני, עובדת החברה. בבקשה נטען כי החברה שנקלעה לחדלות פירעון, הותירה אחריה שובל חובות של שכר עבודה. עוד נטען כי החברה הפסיקה את פעילותה, ומשכך אין מנוס אלא להורות על פירוקה.

סמוך להגשת בקשת הפירוק הגיש בנק הפועלים בקשה משלו, לפירוק זמני, שבה נטען שהחברה חייבת לבנק סכום של למעלה ממיליון שקל, בשני חשבונות. האחד של חברת "איזי טו ווד בע"מ" והשני של חברת "איזי טו ווד הדרום בע"מ". לעמדת הבנק, בקשת הפירוק מעלה תהיות שכן לגישתו העומד מאחורי בקשת הפירוק הראשונה הינו בעל השליטה בחברה, עמית בר ציון, ו"אין עסקינן בבקשה של נושים 'אמיתיים'", כלשון הבקשה. נטען בבקשה שקיימת דחיפות במינוי מפרק זמני אשר יתפוס את רכוש החברה וימנע הברחת הציוד, תוך שהיא מפנה את בית המשפט לניסיון של בעל השליטה להעברת רכוש.

נשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א נתן צו האוסר על ביצוע דיספוזיציה בכל רכוש של החברה, על מניותיה, ועל כל מי מטעמה. בדיון במעמד הנושים, עובדי החברה, וכן הבנק נקבע כאמור להיום בשעות הצהריים, אליו נדרש להתייצב גם בר ציון, בעלי החברה.

מוקדם יותר השבוע נחשף ב"גלובס" טענות על צ'קים שחוזרים לאולמות, עדויות של זוגות ששילמו מאות או עשרות אלפי שקלים עבור הפקת חתונה ונותרו ללא מענה וספקים שחייבים להם עשרות או מאות אלפי שקלים. במקביל, בימים האחרונים האתר של החברה ירד מהאוויר, והקבוצה בפייסבוק נסגרה. כמו כן, הטלפון של מנכ"ל החברה מנותק, ולא ניתן לקבל מענה בטלפון של החברה.

איזיווד הוקמה על-ידי מפיק חתונות בשם עמית בר-ציון והפכה לחברת הפקת חתונות גדולה ופופולרית. בר ציון הציג את עצמו כמי שמשנה את עולם החתונות והציע מודל חדש - קבוצת רכישה, זאת בדומה לקבוצות רכישה שקיימות בתחומים אחרים דוגמת ענף הנדל"ן.

מדובר בחברה שמחתנת, לפי הערכות, אלפי זוגות בכל שנה, מגלגלת מחזור של כ-100 מיליון שקל ומהווה כ-15% משוק החתונות המקומי. מודל הפעילות של החברה מציע את המחיר "המשתלם והאטרקטיבי" ביותר מול הספק הנבחר, כאשר החברה עובדת בשיתוף-פעולה צמוד עם עשרות נותני שירות. כך, היא מציעה תכנון של One Stop Shop עבור זוגות שרוצים להתחתן, ומבצעת עבורם את כל ההתקשרות מול הספקים.