רודי ג'וליאני מאשים: טוויטר היא "אנטי טראמפ"

בשל טעות הקלדה של ראש עיריית ניו יורק לשעבר בציוץ שפרסם בטוויטר שלו, הצליח גולש אחר להוביל את הציוץ של ג'וליאני לאתר בו מופיע המסר " דונלד טראמפ הוא בוגד במדינה שלנו" • תגובתו של ג'וליאני הזועם שמשמש כיועצו של טראמפ בנושא אבטחת סייבר הייתה מביכה יותר

רודי ג'וליאני, יועץ הנשיא טראמפ לענייני אבטחת סייבר וראש עיריית ניו יורק לשעבר, כנס שוק ההון / צילום
רודי ג'וליאני, יועץ הנשיא טראמפ לענייני אבטחת סייבר וראש עיריית ניו יורק לשעבר, כנס שוק ההון / צילום

ביום שבת פרסם ראש עיריית ניו-יורק לשעבר, רודי ג'וליאני, בטוויטר שלו ציוץ הנוגע לחקירת התובע המיוחד רוברט מולר, הנוגעת להתערבות הרוסית בבחירות 2016. אך טעות הקלדה של ג'וליאני - אין בציוץ רווח בין המילה G-20 שמסתיימת בנקודה, למילה In, הפכה חלק מהציוץ שלו באופן אוטומטי ללינק.

 

אחד ממשתמשי טוויטר, ג'ייסון ולסקז, ניצל את הטעות של ג'וליאני, רכש את הדומיין G-20.in, והפך את כתובת האינטרנט אליה הוביל הציוץ לאתר בו מופיע המסר "דונלד טראמפ הוא בוגד במדינה שלנו". ולסקז אמר לאתר Cnet "עשיתי את זה פשוט כי יכולתי", והוסיף שמרגע ששם לב לשגיאת ההקלדה, התהליך כולו לקח 15 דקות.

אלא שתגובתו של ג'וליאני, שמשמש כיועצו של טראמפ בנושא אבטחת סייבר, הייתה מביכה יותר וחשפה בורות בנושא. ג'וליאני פרסם אתמול ציוץ נוסף, בו האשים את הרשת החברתית טוויטר בכך ש"אפשרה למישהו לפלוש לטקסט שלי עם מסר דוחה נגד הנשיא". ג'וליאני ביסס את הטענה בכך שציין כי מקרה אחר בו לא הופיע רווח בציוץ לאחר נקודה לא הביא לתוצאה דומה, והוסיף "אל תגידו לי שהם לא אנטי-טראמפ. נדרשת הוגנות".

 

משתמשי טוויטר לא נשארו אדישים לציוץ, שגרר תגובות לועגות. אחד המשתמשים כתב "רודי, אולי כדאי שתבקש מאחד הנכדים שלך להסביר לך איך לינקים עובדים", ואחרת שאלה "ניסית לנתק ולהחזיר לחשמל?".