מבצע "מגן צפוני": אותרה מנהרה נוספת שחדרה לשטח ישראל

צה"ל מלכד את המנהרה, ועדכן את ראשי הרשויות באזור • דובר צה"ל מסר פרטים חדשים על הירי בגבול הצפון, שלפיהם הכוחות ירו לעבר שלושה פעילי חיזבאללה בבגדים אזרחיים שניסו לגנוב טכנולוגיות של צה"ל

קצינים חיילי צבא קבע חיילים צהל לוחמים צה''ל רובים / צלם: רויטרס
קצינים חיילי צבא קבע חיילים צהל לוחמים צה''ל רובים / צלם: רויטרס

צה"ל איתר מנהרה נוספת של חיזבאללה בגבול לבנון, כך הודיע הערב (שבת) דובר צה"ל תת אלוף רונן מנליס. כוחות צה"ל מלכדו את המנהרה, החודרת לשטח ישראל. ראשי המועצות באזור עודכנו בדבר מציאת המנהרה, אך מנליס הדגיש כי "בשום שלב המנהרה לא היוותה איום על אזרחי ישראל". עוד הוסיף כי צה"ל פועל הנדסית בשלושה אתרים בגבול הצפון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על חשיפת המנהרה ואמר, כי "צה"ל ומערכת הביטחון ממשיכים לפעול בצפון בהצלחה רבה בשיטתיות ובנחישות. אנחנו מחסלים את נשק המנהרות של חיזבאללה. הפעולה הזאת היא בתחילתה ודרושים קור רוח ואורך רוח. נמשיך לפעול עד להשלמתה - וכך נעשה".

ממועצת מטולה נמסר כי "תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום", וכי "אנו ממשיכים בשגרה מלאה ומקיימים הערכות מצב תכופות יחד עם גורמי הצבא בכל הקשור למרחב המושבה".

מנליס התייחס גם לירי במובלעת רקפת בגזרה המזרחית של גבול לבנון, וסיפר שבמהלך עבודות צה"ל, נפרסה טכנולוגיה לאורך הגבול, ולפי הערכות שלושה פעילי חיזבאללה לבושים בבגדים אזרחיים ניסו להסתנן לשטח על מנת לגנוב את הטכנולוגיה של צה"ל ולשוב לשטח הלבנוני. כוח צה"ל זיהה אותם וביצע ירי לאוויר. מנליס סרב להתייחס לאופן הוראות פתיחת האש בגבול.

מוקדם יותר עדכן דובר צה"ל כי שלושה נמלטו, והעבודות נמשכו כסדרן. הירי התרחש ברקע טענות לבנוניות כי צה"ל חצה אתמול את הקו הכחול בגבול, שאותן הכחישו גם בצה"ל וגם ביוניפי"ל.

בניגוד לטענות צה"ל, צבא לבנון טוען כי היו אלו חיילים שהתקרבו לגדר כחלק מסיור שגרתי, ולא פעילי חיזבאללה. לפי הודעת סוכנות הידיעות הרשמית של לבנון נכתב כי "חיילי האויב הציוני ירו באוויר אחרי שהם הופתעו מסיור שגרתי של צבא לבנון בשטח לבנון בשל הערפל הכבד". ב"וול סטריט ג'ורנל" דווח היום כי ישראל הזהירה את לבנון דרך ארצות הברית וצרפת, כי תתקוף בשטחה אם חיזבאללה לא יעצור את פיתוח הטילים המדויקים בתמיכת איראן.