פרשת רונאל פישר: רות דוד נקראה לחקירה נוספת במח"ש

זאת בעקבות עדותו של עד מדינה במשפטם של עו"ד רונאל פישר ופרקליטת מחוז ת"א לשעבר, שבמסגרתה העלה טענות לשיבוש הליכי חקירה מצדם של השניים, כפי שחשפה אילה חסון בתכנית שישי בערוץ עשר

פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, עו"ד רות דוד / צילום: יוסי זמיר
פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, עו"ד רות דוד / צילום: יוסי זמיר

פרשת רונאל פישר ורות דוד ממשיכה להסתעף: לפני כשבועיים העיד במסגרת משפטם של עורך-הדין המוכר, רונאל פישר, ופרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, רות דוד, עד המדינה ששון חי. בעקבות עדותו, כך התברר היום (ב'), נקראה דוד להשלמת חקירה במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) אמש. בדיון שהתקיים היום במשפטם של השניים, הודה פרקליטה של דוד, עו"ד אופיר קליין, כי ביום שישי האחרון עדכנו אותו חוקרי מח"ש כי דוד נדרשת לחקירה נוספת. זאת כפי שחשפה אילה חסון בתכנית שישי בערוץ עשר.

עו"ד דן בהט, ראש צוות התביעה מטעם הפרקליטות, אישר כי מח"ש מבצעת בימים אלה השלמת חקירה ואישר כי הודעה על כך נמסרה לסנגורה של דוד. עוד אישר עו"ד בהט, כי פרקליט המחוז אישר פעולה זו, כפי שדורשות הנחיות פרקליט המדינה בעניין.

השופט נוזף בפרקליטות

סנגורי הנאשמים במשפט ביקשו הבוקר משופט המחוזי בירושלים, משה סובל, לעצור את הליך ההוכחות במשפט עד להשלמת החקירה הנוספת. זאת, בטענה כי לא ניתן להמשיך לנהל את ההליך כל עוד לא נגמר שלב איסוף הראיות בתיק. לטענתם, לא ייתכן כי הפרקליטות תוסיף ראיות ועדים או עדי מדינה, לאחר שכבר נוהל חלק מההליך. לחילופין, דרשו הסניגורים, להורות על עצירת פעולות השלמת החקירה.

השופט סובל ציין כי הדיון הבוקר זו הפעם הראשונה שבה הוא לומד על השלמת החקירה בתיק, וכי בקשה בעניין טרם הוגשה לעיונו. סובל הביע תרעומת על הפרקליטות, בעיקר על כך שלא דאגה לעדכן את סנגורו של פישר על השלמת החקירה, שעה שברור שזו נוגעת גם לעניינו. על אף האמור, סובל הורה להמשיך לברר את ההליך ולהתמקד בעת הזאת בעדים ובפרטים שלא נוגעים לאישום הנוגע לבוצ'ן ולחי.

עצה לעזוב את הארץ

פישר מואשם בלקיחת שוחד בתמורה לסגירת חקירות משטרתיות ו/או מסירת מידע על חקירות לנחקרים. דוד מואשמת במסגרת כתב האישום בפרשה בשיבוש הליכי חקירה. על-פי האישום, חי העביר לפישר 350 אלף דולר בתמורה לסגירת תיקי החקירה בעניינו.

במהלך חקירתו הנגדית הפתיע חי, כשהעיד שבסמוך לחקירתו של גיסו, זוהר בוצ'ן, במשטרת ישראל במסגרת פרשת "מי אביבים", ייעצו לו דוד ופישר לעזוב את הארץ. לדברי חי, השניים עשו זאת באמצעות העברת הנחיות בעניין לרעייתו של בוצ'ן.

דברים אלה, ככל הנראה, הובילו את מח"ש לבדוק חשד שמא דוד ופישר סייעו לבוצ'ן - שהיה לקוחו של פישר בעבר ומי שעניינו נכלל כחלק מהאישומים נגד פישר - לשבש חקירה. בשבוע שעבר פורסם בערוץ 10 כי בוצ'ן ורעייתו נקראו לחקירה במח"ש, בנוגע לדברים שמסר חי בעדותו במשפט. לדברי רעייתו של בוצ'ן, חוקרי מח"ש הציעו לה לערוך עימות עם דוד בקשר לדברים שאמר חי.

*** חזקת החפות: רונאל פישר ורות דוד לא הורשעו בכל עבירה במסגרת המשפט המתנהל בעניינם. המשפט הפלילי מצוי בשלב ההוכחות, ובמסגרת זו נשמעים עדי התביעה תוך ניסיון של המדינה לבסס את האישומים. בשלב הבא תינתן לפישר ולדוד האפשרות להציג את עדי ההגנה ואת טענותיהם. במהלך המשפט טוענים פישר ודוד לחפותם, וכל עוד הוא לא הורשעו, הם זכאים ליהנות מחזקת החפות.