האוניברסיטה של החיים: מה משותף לאנשי המשק המובילים שנפגשו היום בבורסה לני"ע

וגם: מביאים בחשבון את בעלי המוגבלויות, הלוק החדש של צמרת קסטרו ואיזו מחלקה במרכז רפואי רבין זכתה לתרומה של 10.5 מיליון שקל

עופר ויתקון, רונן בר שלום, ענת אנגל, יוסף קלפטר, סאוסן אל קאסם, סיגלית בן חיון ואיתי בן זאב / צילום:
עופר ויתקון, רונן בר שלום, ענת אנגל, יוסף קלפטר, סאוסן אל קאסם, סיגלית בן חיון ואיתי בן זאב / צילום:

אנשי מפתח מובילים במשק הישראלי - בוגרי אוניברסיטת תל אביב כולם - שנכנסו לתפקידים חדשים בשנת 2018, נפגשו היום בבורסה לניירות ערך בתל אביב, במסגרת פורום המינויים המסורתי שמקיים בכל שנה נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ביחד עם מנכ"לית ארגון הבוגרים, סיגלית בן חיון. מדי שנה נערך המפגש בלשכת נשיא האוניברסיטה, אך השנה זז הפורום למשכנו של בוגר אוניברסיטת תל אביב ומנכ"ל הבורסה לניירות ערך, איתי בן זאב, באחוזת בית.

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, התייחס לחשיבותם של התפקידים הבכירים שבוגרי האוניברסיטה תופסים, סקר את אוניברסיטת תל אביב במספרים והתייחס לדירוגה הגבוה במדדים בינלאומיים. "אין לנו קבוצת פוטבול או כדורסל כמו לאוניברסיטאות המובילות בעולם, אבל יש לנו אתכם, ולאט לאט - זה שלוש שנים - אנו בונים ארגון בוגרים פעיל ומשפיע. מתוך 180 אלף בוגרים שלנו, 70 אלף כבר נרשמו, וזהו הישג משמעותי".

בין הנוכחים באירוע היו שאול קוברינסקי, יו"ר דירקטוריון בנק דיסקונט; ד"ר ענת אנג'ל, מנהלת המרכז הרפואי וולפסון; עופר ויתקון, מנכ"ל ישראל IWG; השופטת סאוסן אל קאסם, שופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה; ורונן בר שלום, מנכ"ל כתר פלסטיק בישראל.

קוברינסקי, הטרי מבין המינויים, שנכנס לתפקידו כיו"ר דירקטוריון דיסקונט רק לפני שבועיים, סיפר: "הייתי ילד עם קשיי למידה, לא התקבלתי לחוג למדעי הרוח אלא ללימודי סטטיסטיקה בלבד, שם ככל הנראה היה מיעוט נרשמים. קיבלתי את הזדמנות חיי ועברתי את כל הדרך עד לתואר שני בכלכלה".

ד"ר ענת אנג'ל מנהלת המרכז הרפואי וולפסון, סיפרה על תוכניות הפיתוח של בית החולים, והודתה כי פגשה את בעלה על ספסל לימודי הרפואה באוניברסיטה. היא התייחסה לפרויקט דגל של בית החולים, ושמו Save a child's Heart, שבמסגרתו נותחו למעלה מ-5,000 ילדים חולי לב, בעיקר באפריקה, בידי צוותים רפואיים של בית החולים. גם ענת מרצה כיום באוניברסיטה.

השופטת סאוסן אל קאסם מהכפר ראמה בגליל רצתה להיות שופטת מגיל חמש. היא סיפרה על חוויית הלימודים האקדמית שלה, שאותגרה על-ידי קושי תרבותי ולשוני, ואמרה: "התחלתי את לימודי התואר שלי על תנאי וסיימתי בהצטיינות. יש מקום לגיוון תעסוקתי, וצריך לחזק את ביטחונם של תלמידי החברה הערבית ולתת להם הזדמנות".

מביאים בחשבון את בעלי המוגבלויות

על רקע הנתונים המדאיגים שפורסמו בשבועות האחרונים בדבר שיעור העסקתם של אנשים עם מוגבלות, בחרו בכירים במשק להיענות לאתגר ולהוכיח שהמגזר העסקי יכול לחולל שינוי משמעותי בשילוב אוכלוסיות אחרות בחברה.

בשבוע שעבר הגיעו עשרות בכירים ומנכ"לים כדי ללמוד איך אפשר להקים עסק - וגם להיות חברתי. באירוע שערכה קרן דואליס נחשף לראשונה המיזם החדש: החשבייה - משרד הנהלת חשבונות וראיית חשבון שמעסיק בעלי מוגבלויות. את החברה הקימו קרן דואליס ורואת החשבון יונת יהושפט, במטרה לקלוט ולהעסיק אנשים עם מוגבלות בעלי ידע בתחום הנהלת חשבונות, המתקשים להיקלט בשוק העבודה בשל מצבם. המקום מספק שירותים מקצועיים לסטארט-אפים, לחברות הייטק ולחברות קטנות ובינוניות.

דואליס היא קרן להשקעות חברתיות, הפועלת להובלת שינויים חברתיים בישראל באמצעות עסקים חברתיים למטרות רווח. האירוע נערך בעסק חברתי נוסף של הקרן - מסעדת "מלכה" החדשה של אייל שני בת"א, המעסיקה בני נוער בסיכון.

במסגרת האירוע חשף הסו-שף של המקום את סיפורו האישי: איך הגיע למסעדה בגיל צעיר, חסר כל, עד כמה שיקם העסק החברתי את חייו ועד כמה למגזר העסקי יש יכולת השפעה וחלק משמעותי בעשייה חברתית.

שרון לנצמן, מנכ"לית קרן דואליס, אמרה באירוע: ״הגענו לכאן היום כדי להראות שניתן לאפשר לאנשים עם מוגבלות להתפרנס בכבוד ממקצוע שהם למדו, לצמוח ולממש את יכולותיהם המקצועיות בסביבה מותאמת ותומכת".

באירוע נכחו בין היתר חנוך ברקת, מייסד קרן דואליס; צבי זיו, לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים; אבינועם ערמוני, אריה פונדק, נועם קנטי ואורנה בכר - שותפים בכירים בארנסט אנד יאנג (EY ישראל, פירמת ראיית החשבון והליווי העסקי התומכת במיזם); ז׳נט לוי פחימה, עו״ד שותפה בהרצוג פוקס נאמן; ואורנה גרדמן, רו"ח שותפה בחברת BDO.

אריה פונדק EY, שרון לנצמן מנכ"לית דואליס, אורנה בכר שותפה EY, יונת יהושפט מנכ"לית החשבייה, חנוך ברקת
 אריה פונדק EY, שרון לנצמן מנכ"לית דואליס, אורנה בכר שותפה EY, יונת יהושפט מנכ"לית החשבייה, חנוך ברקת

הלוק החדש של צמרת קסטרו

קבוצת קסטרו-הודיס מציגה שורה חדשה של מינויים. "לאחר המיזוג של קסטרו-הודיס אנו מתחדשים בדור העתיד, עם שורת מינויים בכירים חדשים של אנשי מפתח צעירים ובכירים בתחומם", כך אומר גבי רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו.

בין המינויים החדשים מור פסו (35), שתכהן כסמנכ"לית שיווק חדשה של קסטרו, ואורי גורן (44) בתפקיד סמנכ"ל דיגיטל. פסו כיהנה קודם לכן כסמנכ"לית השיווק בדלתא, וגורן שימש בשלוש השנים האחרונות כמנהל הדיגיטל של אל על.

עוד במינויים החדשים נגה פלוטניק (34), ששימשה ב-11 השנים האחרונות כמנהלת יחסי הציבור בקסטרו, ומתמנה למנכ"לית רשת איב רושה (YVES ROCHER); עדי אוראל (39), שהייתה סמנכ"לית סחר בדלתא ומתמנה למנהלת איקום אורבניקה וקיקו מילנו; עליזה זילברמן (38), ששימשה כמנהלת הדיגיטל והאיקום של רנואר ומתמנה למנהלת איקום קרולינה למקה ישראל; יהונתן לי (26) יכהן כמנהל איקום טופ טן; אסנת ליאון (38), ששימשה עד כה כסמנכ"לית סחר עיצוב ורכש בדלתא תמונה לסמנכ"לית קולקציית אורבניקה; והדסה וולפרט (38) תהיה מנהלת איקום איב רושה, לאחר ששימשה עד כה כמנהלת שיווק של רשת רי-בר.

במסגרת המהלך מרעננת הקבוצה גם את הסטודיו לעיצוב, ומצרפת אליו חמישה מעצבים חדשים.

לדברי רוטר, "ב-2019 אנו עומדים לקראת השקות גדולות בתחום הדיגיטל לחלק ממותגי הקבוצה, כניסה של מותגים חדשים לישראל ופריצת קרולינה למקה לשוק האמריקאי והישראלי בשיתוף עם קים קרדישיאן.

נגה פלוטניק, מנכ"לית רשת איב רושה (YVES ROCHER) / צילום: חן חממה
 נגה פלוטניק, מנכ"לית רשת איב רושה (YVES ROCHER) / צילום: חן חממה

איזו מחלקה במרכז רפואי רבין זכתה לתרומה של 10.5 מיליון שקל

אירוע הגאלה השנתי של המרכז הרפואי רבין התקיים אמש במלון הילטון בת"א, לטובת פיתוח המערך לגסטרואנטרולוגיה בבית חולים בילינסון. האירוע אורגן ביוזמת עמותת ידידי מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון) בראשות פנחס (פיני) כהן, יו"ר קרן נוי ויו"ר אמריקה ישראל, ובנוכחותם של תורמים וידידי בית החולים מבכירי המשק הישראלי והנהלת בית החולים.

את פני הבאים קיבלו ד"ר ערן הלפרן , מנהל בילינסון, פרופ' איריס דותן, מנהלת המערך לגסטרואנטרולוגיה בבית החולים, ואורלי מסקין, מנכ"לית העמותה.

באירוע הוענק אות "יקירי מרכז רפואי רבין" לברוריה ודוד ויסמן, על פועלם ותרומתם לקידום הבריאות בישראל, הודות לפעילותם לקידום מחקר פורץ דרך בבילינסון ולקידומו של בית החולים.

פיני כהן, יו"ר עמותת הידידים, אמר כי "בזכות אנשים פרטיים, חברות וארגונים, שנרתמו למען בית החולים, הצלחנו השנה לגייס סכום מרשים ביותר של 10.5 מיליון שקל לטובת פיתוח מערך הגסטרואנטרולוגיה".

ד"ר הלפרן אמר כי "ערב זה מוקדש לפיתוח המערך לגסטרואנטרולוגיה, שבזכות המנהלת שלו, פרופ' איריס דותן, הוא נמצא ברמה אחת עם המרכזים המובילים בעולם".

את הערב הנחה והופיע בהתנדבות ליאור סושרד, אמן החושים הבינלאומי.

באירוע נכחו רבים מאנשי המשק, וביניהם פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל הכללית, ענת ושמואל חרל"פ, ברוריה ודודי ויסמן, ורדה ובעז דותן, ממייסדי אמדוקס, חיים הורביץ, נאוה ברק ושלום זינגר, רותי וח"כ לשעבר מאיר שטרית, יהודה וילק מדרך ארץ, פינחס בוכריס, שלי וניר זכלינסקי, מנכ"ל SRI GLOBALGROUP; רו"ח ראובן שיף, עמוס לוזון, יאיר ואילנה המבורגר, מבעלי הראל, גדעון המבורגר ודב ילין מילין לפידות. 

ברוריה ודודי ויסמן פרופ' פודולסקי פרופ איריס דותן ודר ערן הלפרן / צילום: אביב חופי וניר עמוס
 ברוריה ודודי ויסמן פרופ' פודולסקי פרופ איריס דותן ודר ערן הלפרן / צילום: אביב חופי וניר עמוס