שינוי ברשימת המוצרים שעליהם תחול חובת הצגת מחיר ברשתות

הרשימה המעודכנת, שתיכנס לתוקף בשבוע הבא, כוללת כעת גם מוצרי הגיינה לנשים, טמפוני או-בה ותחתוניות של המותג אולוויז יחד עם משחות שיניים של קולגייט, דאודורנט גברים של ג'ילט ודיאודורנט נשים של דאב • הרעיון של הצגת המחיר במדפים הוא להפעיל לחץ על הורדת המחיר בארץ לרמה של המחירים באירופה

סופרמרקט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
סופרמרקט / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

רשימת המוצרים שעל הרשתות להציג את מחירם בחו"ל לצד המחירים על גבי המדפים בחנויות - משתנה. הרשימה עדיין תכלול 8 מוצרים שעליהם תחול החובה להציג את פערי המחירים בין ישראל למדינות שונות בעולם. קמעונאי שלא יציג לצרכן את מחיר המוצר בחו"ל יהיה חשוף לעיצומים כספיים שיוטלו עליו על-ידי הרשות להגנת הצרכן.

הרעיון של הצגת המחיר במדפים הוא להפעיל לחץ על הורדת המחיר בארץ לרמה של המחירים במדינות שונות באירופה. מעבר לזה, הצגת המחיר בחו"ל מייצרת תסכול והמחשה למחירים היקרים בישראל ואת הטריגר לבצע קניות באתרים בחו"ל, גם למוצרי טואלטיקה ופארם.

הרשימה המעודכנת, שתיכנס לתוקף בשבוע הבא, כוללת כעת גם מוצרי הגיינה לנשים, טמפוני או-בה ותחתוניות של המותג אולוויז יחד עם משחות שיניים של קולגייט, דאודורנט גברים של ג'ילט ודיאודורנט נשים של דאב.

לפי הודעת משרד הכלכלה והרשות להגנת הצרכן, הרשימה כוללת את 8 המוצרים בהם פערי המחירים הגבוהים ביותר - 49% לנמוך ביותר ועד ל-115% לגבוה. הצו המעודכן שנחתם על-ידי השר אלי כהן פורסם ב-12.12.2018, והוא נותן לרשתות השיווק 10 ימי עבודה להיערך כך שהחל מ-27.12.18 השלטים חייבים להימצא ליד המוצרים, כפי שקובע הצו.

מוצרים שירדו מהרשימה שהייתה תקפה עד כה כוללים קולגייט מקס פרש, קולגייט טוטאל, דאודרנט ספיד סטיק ג'ל ועוד. הסיבה לכך, אגב, היא טכנית לאור קשיים בהשוואה "טהורה" בין המוצרים בארץ ובחו"ל (לאור שוני במשקלים, במוצר עצמו וכדומה).

עוד מדגישים בהודעה כי "ממעקב מחירים שעורך המשרד באמצעות דוח נתוני נילסן עולה כי הרפורמה בטואלטיקה, אשר החלה באפריל 2017, מחלחלת לצרכן ונותנת אותותיה. מבין המוצרים השונים בהם ניתן לראות ירידת מחירים: משחות שיניים קולגייט ודאודורנטים מבית המותגים דאב וג'ילט".

בין המדינות שנבדקו לטובת השוואת המחירים נמצאות פורטוגל, בולגריה, צ'כיה, גרמניה, רומניה, בולגריה, צרפת, אסטוניה, אוסטריה, בריטניה, פורטוגל, אירלנד ודנמרק.