הליכודניקים החדשים: אספנו עשרת אלפים מתפקדים ומריצים מועמדים משלנו

הליכודניקים החדשים מציינים שעשרת אלפים המתפקדים סיימו את תקופת האכשרה • גם אם המספר הזה נופח, אין חולק על עוצמתה של ההתארגנות • חברי הכנסת הנתמכים על ידי הליכודניקים החדשים: ח"כ שרן השכל, ח"כ יהודה גליק והשר צחי הנגבי

הליכודניקים החדשים / צילום: באדיבות הליכודניקים החדשים
הליכודניקים החדשים / צילום: באדיבות הליכודניקים החדשים

קבוצת הליכודניקים החדשים הפעילים עוד מלפני מערכת הבחירות לכנסת ה-18 (ב-2013) אומרים היום שהם מאגדים כעשרת אלפים חברי ליכוד רשומים וכי לקראת הפריימריז לכנסת ה-21, הם יריצו מועמדים משלהם, וזאת בנוסף לפרסום רשימת מומלצים כפי שעשו במערכות בחירות קודמות.

מקרב חברי הכנסת המשתפים פעולה ונתמכים על ידי הליכודניקים החדשים ניתן למצוא את ח"כ שרן השכל ואת ח"כ יהודה גליק, כמו גם את השר צחי הנגבי.

לפני 4 שנים תמכו הליכודניקים החדשים בח"כ יואב קיש בפריימריז בליכוד, אך מערכת היחסים הזו התנפצה ברעש גדול אחרי שקיש הציע להעביר בכנסת את ׳חוק השתולים- חוק סוכן זר׳. הליכודניקים החדשים לא אהבו את המהלך שנתפס כרדיפה אחרי פעילי שמאל, קיש האשים אותם שהם קבוצת שמאל שתולה בתוך הליכוד ושקל אף להוביל חקיקה שתנטרל את הכוח של מתפקדים במפלגות (כך שמי שבחר במהלך פנים מפלגתי כפריימריז, יחשב כמי שהצביע למפלגה גם בבחירות הכלליות).

כעת, לקראת היערכות לבחירות פנימיות בליכוד, בהן ישתתפו כ-100 אלף מתפקדים, הליכודניקים החדשים מציינים שמספרם עומד על כעשרת אלפים מתפקדים רשומים, שסיימו את תקופת האכשרה. גם אם המספר הזה נופח, אין חולק על עוצמתה של ההתארגנות הזו.

בין המועמדים שצמחו בפעילות של הליכודניקים החדשים ניתן למצוא את ניר הירשמן, לשעבר יועצו של השר מיקי איתן, ומראשי מאבק מילואימניקים אחרי מלחמת לבנון השניה, הדר ויסמן שמחוני, רס"ן במיל׳ ודוקטורנטית לכלכלה, יניב טוירמן עו"ד בתחום מיסוי, ליאור מאירי ממובילי יזמת הליכודניקים החדשים ומי שנחשב בעיני רבים בליכוד ל׳סדין אדום׳, דן קלארמן, מנהל תחום הייטק בחברת ייעוץ, ואסף רותם, מנהל שיווק בהייטק. כל המתמודדים הם מקרב הקבוצה המייסדת של הליכודניקים החדשים.

יצויין שבליכוד טרם קבעו מועד לפריימריז ולפני מערכת הבחירות ישאפו אף לתקן את התקנון של המפלגה כך שמיקום המחוזות במפלגה יועבר למיקום דחוק יותר מאשר הנוכחי, וזאת כדי לאפשר לח"כים המכהנים להתמודד על מספר רב יותר של מקומות ברשימה הכללית.