היועץ המשפטי לממשלה: העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נמשכת כמתוכנן

"מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים", כך הודיע היום היועמ"ש מנדלבליט

אביחי מנדלבליט/צילום: שלומי יוסף
אביחי מנדלבליט/צילום: שלומי יוסף

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, פרסם לפני זמן קצר הבהרה בנוגע לשאלה האם, אם בכלל, צפויה הודעת ראשי הקואליציה מהיום (ב') להשפיע על ההקדמות התיקי נתניהו.

"הרינו להבהיר כי תהליך העבודה על תיקי החקירה הנוגעים לראש הממשלה נמשך כמתוכנן", נמסר בהודעת משרד המשפטים. "מדובר בתהליך עבודה סדור ומקצועי, שאיננו תלוי באירועים פוליטיים", נכתב בהודעה.

הודעת משרד המשפטים הפנתה גם להנחיית היועץ המשפטי לממשלה העוסקת במדיניות התביעה והאכיפה בתקופה שלפני הבחירות לכנסת. הנחיה זו, שקיימת מאז 1998 ועודכנה לאחרונה בשנת 2003, קובעת כי "הטיפול בתיקים של נבחרי ציבור או מועמדים המצויים בעיצומה של חקירה שוטפת יימשך כסדרו וללא כל השהיה".

לפי ההנחיה, "ככלל, אין מקום להשהות טיפול בתיקים נגד נבחרי ציבור או מועמדים, שהגיעו לאחר חקירה לפרקליטות לצורך החלטה האם להגיש כתב אישום. ואולם, הטיפול יהיה תוך מתן הדעת לזהירות הנדרשת".

נזכיר, כי נתניהו מתמודד בימים אלה עם ממצאיהן של שלוש חקירות פליליות שהועברו לפרקליטות, עם המלצה להעמידו לדין - תיק 2000, שסובב סביב השיחות בין מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס לנתניהו; תיק 1000 שסובב סביב טענות לשוחד שקיבל מבעלי הון בין היתר בדמות מתנות יקרות; ותיק 4000 שהועבר לפרקליטות וכלל טענות לשוחד בתמורה לפרסומים חיוביים באתר וואלה.

בעבר, בראשית 2017, על רקע חקירת פרשת טובות ההנאה שקיבל נתניהו לכאורה מבעלי הון, הודיע מנדלבליט, כי אם יהיו בחירות לכנסת, זה לא יעצור את החקירות נגד נתניהו, אבל האם זה יעצור את קבלת ההחלטה בנוגע להעמדתו לדין פלילי? זו הרי ההחלטה שצריך מנדלבליט לקבל, לאחר שפרקליט המדינה הביע עמדה לפיה מחוות הדעת שהתקבלו בפרקליטות עולה, כי יש להעמיד את ראש הממשלה לדין, בכפוף לשימוע, בתיקים שהועברו לשיקול דעת הפרקליטות.

כפי שנחשף לראשונה בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", שהתקיימה בשבוע שעבר, הדיונים במשרדו של היועץ המשפטי לממשלה בתיקי נתניהו החלו השבוע, אך היועמ"ש הבהיר כי לא תתקבל החלטה מהירה בהם.

כך או כך, להחלטה בתיקים של נתניהו עלולה להיות השפעה על הבחירות - השפעה שמנדלבליט לא ירצה להיות קשור אליה, לטוב או לרע.