עובדי חברת עוף אנ"ש דורשים למנות מפרק לחברה; טוענים שהחברה הבריחה סחורה

לטענת העובדים, רו"ח מטעם החברה אמר להם כי החברה חדלת פירעון • חובות החברה עומדים על כ-19 מיליון שקל, מיליון מתוכם חובות לעובדים • עוד טוענים העובדים, כי מנכ"ל החברה ובעליה "נעלם ולא ניתן ליצור איתו קשר"

אגף הקפואים בסופרמרקט / צילום: שאטרסטוק
אגף הקפואים בסופרמרקט / צילום: שאטרסטוק

עובדי חברת עוף אנ"ש ליובאוויטש, אחת מהחברות המובילות בארץ לשיווק קמעונאי ומוסדי של מוצרים קפואים (בשר, דגים, מאפים וכיו"ב) אשר משווקת בעיקר ברשתות השיווק החרדיות, הגישו לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד בקשה דחופה לפירוק החברה וכן בקשה למינוי מפרק זמני. במסגרת הבקשה למינוי מפרק זמני, ביקשו העובדים, בין היתר, למנות את עו"ד אוהד הראל כמפרק זמני לחברה; לתפוס את הסחורה של החברה, שלטענתם, הוברחה ממנה במהלך הימים האחרונים; ולפעול לגביית מילוני שקלים המגיעים לחברה מלקוחותיה, על-מנת שהחברה תוכל לשלם את שכרם.

לטענת עובדי החברה, בתחילת השבוע הנוכחי הגיעו ספקים של החברה למחסני החברה "ורוקנו אותם מכל המלאים והסחורה". עוד טוענים העובדים, כי מדובר במלאים וסחורה שמשקלם עולה על 100 טון.

לדברי העובדים, "כתוצאה מהברחת המלאים והסחורה שהיו במחסני החברה, הפעילות של החברה בכל הקשור לשיווק הסחורה ללקוחותיה הופסקה".

עוד עולה מהבקשה שהגישו העובדים באמצעות עו"ד אופיר רונן, כי ביום ב' השבוע נערכה ישיבה בה נכחו העובדים ורו"ח מטעם החברה, במהלכה הסביר רו"ח לעובדים כי "החברה חדלת פרעון ונמצאת בקריסה כלכלית", ואף המליץ להם לפתוח בהליכי פירוק כנגד החברה על מנת לקבל את הכספים המגיעים להם מהמוסד לביטוח לאומי.

כמו כן עולה מהבקשה כי מנהלת סניף הבנק, שבו מתנהל חשבונה של החברה הגיעה השבוע למשרדי החברה במטרה "לסגור את משרדי החברה בגלל חשש מהברחת רכוש".

לדברי העובדים, מנכ"ל החברה ובעליה, עודד ברוק, "נעלם ולא ניתן ליצור איתו קשר".

החברה מעסיקה כ-50 עובדים, 20 מתוכן קיבלו בשבוע שעבר זימון לשימוש לפני פיטורים.

לטענת העובדים, חובות החברה לנושיה עומדים על כ-19 מיליון שקל על-פי הפירוט הבא: כ-12 מילון שקל חובות לספקים; 3.5 מיליון שקל חובות למשכיר הנכס; 2.5 מיליון שקל חובות לבנקים; ומיליון שקל חובות לעובדים.

מנגד, נטען בבקשה, חובות לקוחותיה של החברה בגין סחורה שסופקה להם וטרם שילמו עבורה עומד על כ-3.8 מיליון שקלים בלבד.

לפיכך, טוענים העובדים, ברור שהחברה הינה חדלת פרעון ויש לפעול מיידית למנות לה מפרק זמני. "מינוי מפרק זמני הינו ההליך היחידי במסגרתו יהיה ניתן לגבות את חובות לקוחות החברה בסך 3.8 מליון שקל. ולמנוע את הברחת הכספים כאמור לצדדי ג'. מינוי מפרק זמני הינו ההליך היחיד שיכול לפעול ולהחזיר את המלאים והסחורה שהוברחו (בסביבות 100 טון סחורה) והחזרתם למסת נכסי החברה", נטען בבקשה.

בתוך כך, אתמול הורה בית המשפט המחוזי מרכז על מינויו של עו"ד איל תושיה לכונס הנכסים הזמני של החברה, בעקבות בקשתו של הבנק הבינלאומי שלטענתו מחזיק בשעבוד צף על כל נכסי החברה.