5 גאדג'טים שלוקחים מוצרי לואו-טק מוכרים - ומוסיפים להם שימושיות עדכנית

אפוד זוהר עם אורות חירום שיכול להזהיר אם נפלתם מהרכב, מצית סיגריות משוכלל ב-130 דולר שיבנה תוכנית אישית לגמילה מעישון, חכה חכמה ועוד גאדג'טים שעברו התאמה לעידן המודרני

"לחשוב מחוץ לקופסה" הפך בימינו למחמאה האולטימטיבית עבור יזמים שמנסים להמציא את הדבר הגדול הבא, אבל למעשה אין שום דבר רע במוצרי צריכה ששומרים על העיצוב ועל הפונקציונליות המסורתיות שלהם, לצד תוספות עדכניות ושיפורים שמתאימים אותם לימינו. 

מראה מדברת שהיא גם מרכז תקשורת

מראת איפור מדברת שעונה על שאלות היא רעיון ותיק, שמופיע כבר באגדות ילדים כמו "שלגיה", וכיום הפך למציאות. יצרנית אבזרי הבית החכמים iHome השיקה את iCVA66. כמראה איפור היא כוללת, כמקובל, שני צדדים - האחד הוא מראה רגילה והשני כולל הגדלה פי חמישה ואור LED מובנה בעוצמות שונות. אלא שהמראה יכולה להיות הרבה יותר מזה ובפועל משמשת כמרכז תקשורת ומדיה לבית החכם.

בסיס המראה כולל רכיב ווי-פיי, בלוטות' ומערך של רמקול ומיקרופון רגיש, שמאפשרים לשלוט באמצעות פקודות קוליות במערכות שונות של הבית החכם באמצעות הסייענית אלקסה של אמזון. אפשר גם לנהל שיחות באמצעות הדיבורית המובנית, לנגן מוזיקה ממקורות חיצוניים ואפילו לטעון את הטלפון באמצעות שקע USB מובנה. החיבור לאלקסה מאפשר להזמין מוצרים, להאזין לספרים אלקטרוניים ולקבל תשובות על שאלות מבסיס נתונים בענן - אם כי לא בטוח שהבקשה "ראי, ראי שעל הקיר, מי היפה בכל העיר?" יניב את התשווה המקווה.

מחיר באמזון: 170 דולר.

מצית לסיגריות שיגמול אתכם מעישון

מה כבר אפשר לחדש במצית סיגריות קומפקטי? הרבה מאד, בעידן הדיגיטלי. Slighter הוא מצית שמיועד לנגמלים מעישון: הוא כולל מעבד עם אלגוריתם של למידת מכונה, שלומד ומנתח את הרגלי העישון האישיים של כל משתמש. לאחר מכן, בהתאם לנתונים שהצטברו ובהתאם למומחים התנהגותיים, המצית בונה תוכנית אישית לגמילה הדרגתית מסיגריות, עד כדי הפסקת עישון, וזאת באמצעות תזמון עיתוי הדלקת הסיגריה הבאה בליווי תצוגה חזותית וקולית על מסך ה-LCD של המצית.

אבל אלה רק חלק מהיכולות. רכיב בלוטות' פנימי מתקשר אוטומטית לאפליקציה בסמארטפון, שמאפשרת למעשן לעקוב אחר ביצועיו לאורך זמן, מציבה לו "אבני דרך" ומשתפת את נתוניו והתקדמותו עם "קהילה חברתית" של נגמלים מעישון, שמשתמשים במצית דומה במטרה להעניק חיזוקים חיוניים.

המצית שוקל 67 גרם והאלקטרוניקה שלו מוגנת היטב מהלהבה וממיכל הגז. יש לו סוללה נטענת באמצעות USB, שמספקת עד 72 שעות של הפעלה בתנאים מקובלים. המחיר גבוה, אולם החברה טוענת שבתוך שבועות בודדים כל משתמש ירכוש פחות סיגריות בהיק, משמעותית כל כך, שהחיסכון ממחיר הסיגריות יתקזז עם מחיר המצית.

מחיר: 130 דולר בהזמנה מוקדמת.

אפוד זוהר שיתריע אם נפלתם מהרכב

למעט שימוש בלתי צפוי כסמל מחאה חברתי, האפוד הזוהר של הנהגים היה עד לאחרונה מוצר לואו-טק חסר ברק וייחוד, שהשתנה אך במעט במהלך השנים. אך לפני מספר שבועות חברת המשאיות סקניה השיקה את הדור הבא של האפודים: C-me.

האפוד מצויד בחיישני תנועה וברכיב בלוטות' מובנה שמקושר לאפליקציה. במקרה שהנהג נופל מחוץ לקבינה, או שהאפוד מזהה שהתרחשה תאונה, הוא מדליק אוטומטית אורות חירום, שולח למוקד הצלה מיקום מדויק דרך הסמארטפון ואף משמיע אזעקה כדי להקל על איתור הנהג. הנהג יכול להפעיל את האזעקה ידנית במקרה של מצוקה, ואילו האורות נדלקים אוטומטית בכל יציאה של הנהג מהקבינה בלילה.

שימוש קצת פחות ידידותי של האפוד לנהג הוא קישור אלחוטי למערכת ניהול הציים, באמצעותו נשלח לצי הרכב מידע על מספר הכניסות היציאות של נהג מהקבינה במהלך הנסיעה.

מחיר: טורם פורסם

שעון חכם היברידי שצורך מעט אנרגיה

תעשיית השעונים הרחיבה כבר מזמן את פוטנציאל השימושים של שעון היד הוותיק באמצעות שעון חכם שמחובר אלחוטית לאפליקציה בטלפון ומספק שלל נתונים, אבל התהליך הזה גם הגדיל משמעותית את צריכת האנרגיה ודורש טעינות תכופות. הניסיון להציע שלל  פיצ'רים מתוחכמים ולשמור על זמן פעילות ארוך של השעון הוביל את חברת Longines לפתח שעון "היברידי" ייחודי בשם Conquest V.H.P Flash. השעון מיועד בעיקר לנוסעים מתמידים, שחולפים בין אזורי זמן ולא תמיד נמצאים ליד מקור כוח זמין להטענת השעון.

הוא שומר על ממדים שטוחים של שעוני יד יוקרתיים ומצויד במנגנון קוורץ עם סוללה רגילה, לא נטענת, ומספק רמת דיוק גבוהה מאד (סטייה של כ-5 שניות לשנה) ואורך חיים מקובל של כמה שנים בין החלפה של הסוללות. הוא מציע גם תאריך מתוחכם עם תיקון אוטומטי לחודשים קצרים ושנים מעוברות ומצויד במנגנון שמאפס את המחוגים במקרה של נפילה או חשיפה לשדה מגנטי.

אבל ייחודו הגדול של השעון הוא הקישור לאפליקציה בסמארטפון ללא צורך ברכיב תקשורת אלחוטי כלשהו. כאשר עוברים איזור זמן, או רוצים לדייק את השעה מסיבה כזו או אחרת, בוחרים את הפונקציה הנכונה באפליקציה בסמארטפון וזו מפעילה פולסים בתדירות ייחודית, שמעבירים את המידע לחיישן אופטי זעיר, שנמצא על לוח השעון ליד הספרה 12. התהליך עצמו אינו גוזל כוח מהסוללה והשעה המקורית נשמרת בזיכרון. אפשר כמובן גם לכוון את השעה ידנית, בדרך המקובלת. השעון מוצע בשני גדלים, עם קוטר של 41 או 43 מ"מ, ובשלוש גרסאות שונות - שתיים עם רצועת גומי בשחור או כחול ואחת עם רצועת מתכת מושחרת.

מחיר: 1350-1750 דולר, בהתאם לגרסה.

חכה שמתאימה את עצמה לעידן ה-IoT

עיצובן והשימושיות של חכות דיג נותרו כמעט כשהיו בעבר, אך בשילוב עם הטכנולוגיה הן מגיעות לעידן ה-IoT, לדוגמה בצירוף אביזר בשם  Cyberfishing (הפעם במובן הרגיל של דיג, ולא במובן של זיוף זהות והתחזות). מדובר במתקן זעיר וקל משקל, שמתחבר למוט של כל חכה ומקליט את נתוני הדייג באמצעות חיישנים שמזהים הטלות, נגיסות והפעלת של הגלגלת. בסוף היום מקבלים דוח מפורט של מספר ההטלות והלכידות, כולל שעות, תנאי מזג האוויר בנקודה ומיקום מדויק בסיוע GPS, שמאפשר לאתר ולחזור את הנקודות המוצלחות במועד מאוחר יותר.

קישור בלוטות' אלחוטי לאפליקציה בסמארטפון מאפשר לא רק לצפות בביצועים ולדרג אותם אלא גם לשתף אותם עם קהילת המשתמשים, לקבל טיפים על מיקומים "חמים", לערוך תחרויות ועוד. המוצר אטים למים ונטען באמצעות כבל USB.

מחיר: 88 דולר.