יואב גלנט התפטר ממשרד הבינוי: ימונה לשר הקליטה

גלנט צפוי להתפקד לליכוד, ועד למערכת הפריימריז במפלגה ימונה לשר ללא תיק כדי שימשיך לכהן כחבר בקבינט • במקביל, ראש מטה שר האוצר, נדב שינברגר, הודיע היום כי גם הוא מתפטר מתפקידו ואמור להיות כלול ברשימת כולנו לכנסת הבאה

השר יואב גלנט / צילום: שלומי יוסף
השר יואב גלנט / צילום: שלומי יוסף

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הודיע היום (ב') כי יתפטר מתפקידו כשר ויעזוב את מפלגת כולנו לקראת מערכת הבחירות לכנסת ה-21. גלנט צפוי להתפקד לליכוד, ועד למערכת הפריימריז במפלגה ימונה לשר ללא תיק כדי שימשיך לכהן כחבר בקבינט.

גלנט עומד להיות ממונה לשר הקליטה, לאחר שסופה לנדבר פרשה לפני חודש וחצי, יחד עם פרישת ליברמן. הנושא מועבר עכשיו באישור טלפוני של השרים. מינויו לשר נעשה כדי שיוכל להמשיך ולשבת כחבר בקבינט הביטחוני מדיני.

בליכוד מדברים כבר למעלה משנה על הצטרפותו הצפויה של גלנט למפלגה. בחודשים האחרונים גלנט מגיע לחוגי בית בליכוד, נפגש עם פעילים ומסתובב בשטח.

היום סיכם גלנט עם יו"ר כולנו משה כחלון סופית את פרישתו. בהודעה משותפת של השניים נמסרו דברי תודה וברכות על שיתופי-הפעולה ומהלכיהם בתחום תוכנית מחיר למשתכן.

במקביל עוזבים את מפלגת כולנו גם חברי הכנסת אלי אללוף (יו"ר ועדת העבודה והרווחה), רחל עזריה (יו"ר ועדת הרפורמות) וסגן השר מייקל אורן - ובסך הכל מתוך רשימה של 10 חברי כנסת, 4 עוזבים בסוף הכנסת ה-20.

במקביל, ראש מטה שר האוצר, נדב שינברגר, הודיע היום שגם הוא מתפטר מתפקידו. כעובד מדינה הרוצה להתמודד לכנסת הבאה עליו לעשות זאת תוך עשרה ימים מהרגע שחוקק חוק פיזור הכנסת. שינברגר אמור להיות ברשימת כולנו לכנסת הבאה.