חילופי מנכ"ל בוואן טכנולוגיות: בעל השליטה עדי אייל יחליף בתפקיד את שי אוזון

עם חזרתו של אייל לתפקיד המנכ"ל, ימונה לתפקיד יו"ר החברה ניצן ספיר - שגם הוא חוזר לתפקידו הקודם, שבו החליף אותו אייל ב-2014 • אוזון יפרוש רשמית בסוף מארס, אחרי כ-6 שנים בתפקיד

עדי אייל ושי אוזון / צילום: תמר מצפי
עדי אייל ושי אוזון / צילום: תמר מצפי

אחרי קרוב ל-6 שנים, שי אוזון פורש מתפקיד מנכ"ל חברת ה-IT וואן, ומי שיחליף אותו בתפקיד הוא קודמו בתפקיד המנכ"ל - עדי אייל, שהוא יו"ר וואן בשנים האחרונות ובעל השליטה בה, באמצעות מיחשוב ישיר המחזיקה 50.3% ממניות וואן. אוזון נכנס לתפקיד המנכ"ל ביולי 2014 אחרי ששימש כמנהל פעילות התוכנה בחברה, ובאותה עת עבר אייל מתפקיד המנכ"ל לתפקיד היו"ר. כעת עם חזרתו של אייל לתפקיד המנכ"ל, לתפקיד היו"ר ימונה ניצן ספיר - שגם הוא חוזר למעשה לתפקידו הקודם, שבו החליף אותו אייל בשנת 2014. אוזון יפרוש רשמית בסוף מארס.

"אני כבר 18 שנה במסגרת של וואן; מכרתי לוואן חברה שהייתה לי וכיהנתי בתפקידים שונים בוואן. היו לי 6 שנים מאוד מעניינות ומאתגרות כמנכ"ל, הובלתי את החברה משווי של 400 מיליון שקל למיליארד שקל, פיתחנו מנועי צמיחה והפכנו את וואן לאחת החברות המובילות בענף ה-IT. אלה היו שנים נהדרות. הגעתי למסקנה שמיציתי את עצמי בוואן ואני רוצה לצאת לדרך חדשה, עצמאית יותר", אומר היום אוזון ל"גלובס". אוזון מספר שהתכנון הוא לבצע השקעות פרטיות בתחום ה-IT: "להיות משקיע אסטרטגי ומעורב בחברות בהן אני משקיע. אני מכיר את השוק, ולא אשקיע בדברים שאני לא מבין בהם. אנחנו רואים בשנים האחרונות התפתחות של new IT - טכנולוגיות חדשות בעולמות של מערכות המידע. אני מחפש להשקיע בחברות מסוג זה, לתת להן ערך מוסף ולהצמיח אותן קדימה".

לדבריו, "אני פורש בשיא היכולת. אני בן 48, ומרגיש שאני צריך לעזוב בשיא ולעשות קצת לביתי. להישאר באזור הנוחות זה לא טוב לי, בוער בי לעשות דברים חדשים".

אוזון פורש זמן קצר לאחר שהחברה ביצעה שתי רכישות בזו אחר זו: Sense BI נרכשת תמורת 23.5 מיליון שקל, ואדוונטק תמורת 24 מיליון שקל. לפני כשנה וחצי, השיקה וואן אסטרטגיה טכנולוגית-עסקית חדשה, שבבסיסה מה שהוגדר כ-"one connect" - פתרון המאפשר לחבר את כל המערכות של לקוחותיה לכל עולמות התוכן הקיימים בוואן. נכון להיום, לאחר הירידות האחרונות במחיר המניה, שווי השוק של וואן בבורסה בת"א הוא כ-870 מיליון שקל, אחרי עלייה של 158% במניה מתחילת כהונתו של אוזון ב-2014. עלות שכרו של אוזון עמדה ב-2017 על כ-3 מיליון שקל, מתוכה 1.2 מיליון שקל כמענק ו-375 אלף שקל כתגמול מבוסס מניות.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 הסתכמו הכנסות וואן בכמיליארד שקל, והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-46.5 מיליון שקל.

עדי אייל, היו"ר היוצא והמנכ"ל הנכנס, מסר היום כי "בהובלתו של שי אוזון, קבוצת וואן הרחיבה משמעותית את עסקיה, תוך שהיא מובילה אסטרטגיית צמיחה וחדשנות בשוק דינמי ותחרותי. אני מודה לשי על תרומתו הגדולה לוואן ומאחל לו, באופן אישי ובשם חברי הדירקטוריון, הצלחה רבה בהמשך דרכו".