סמסונג במגעים מתקדמים לרכישת קורפוטוניקס מרמת החייל ב-150 מיליון דולר

ל"גלובס" נודע כי סמסונג ונצ'רס, אחת מבעלות המניות בחברת קורפוטוניקס, פועלת לקידום רכישת החברה • החברה, שפיתחה טכנולוגיה לשיפור יכולות הצילום של סמארטפונים והוקמה ב-2012 על ידי פרופ' דוד מנדלוביץ', ד"ר גל שבתאי וערן קלי, גייסה עד כה כ-50 מיליון דולר • בקורפוטוניקס סירבו להגיב

סמסונג בדרך לרכישת חברת קורפוטוניקס /צילום: רויטרס
סמסונג בדרך לרכישת חברת קורפוטוניקס /צילום: רויטרס

חברת סמסונג  העולמית מנהלת מגעים מתקדמים לרכישת חברת קורפוטוניקס (Corephotonics) הישראלית תמורת סכום של כ-150-160 מיליון דולר - כך נודע ל"גלובס". קורפוטוניקס פיתחה מצלמה בעלת שתי עדשות לסמארטפונים והטכנולוגיה שלה נועדה לשפר את איכות הצילום. לפי IVC, החברה, שהוקמה ב-2012, גייסה במהלך שנות פעילותה סכום של כ-50 מיליון דולר. בחברה סירבו להגיב.

Corephotonics הוקמה על-ידי פרופסור דוד מנדלוביץ' מאוניברסיטת תל-אביב, לשעבר המדען הראשי במשרד המדע והיום מנכ"ל החברה; ד"ר גל שבתאי, המשמש כסמנכ"ל פיתוח; וערן קלי, המשמש כסמנכ"ל רישוי. החברה יושבת ברמת החייל בתל אביב ומעסיקה עשרות עובדים.

רשימת המשקיעים העיקריים בחברה כוללת את סמסונג ונצ'רס, אחת מזרועות ההשקעות של החברה בישראל; חברת פוקסקון (Foxconn), יצרנית רכיבים אלקטרוניים גדולה ומדיה-טק (MediaTek) הטאייוואנית, מיצרניות שבבי הסלולר הגדולות בעולם; קרן מאגמה הישראלית; קרן אמיתי ונצ'רס (Amiti), הורייזן ונצ'רס של המיליארדר הסיני לי קא שינג וסולינה צ'או; קרן גיוס ההמונים OurCrowd; חברת זיכרונות הפלאש סנדיסק; וספקית שירותי הטלפוניה הסינית CK Telecom.

החברה עבדה עם כל חברות הסמארטפונים הגדולות. בעבר הסביר שבתאי בכתבה ב- TheMarker כי החברה זיהתה "שיש כמה פערים גדולים ובראשם הנושא של זום אופטי. זום אמיתי אינו קיים במצלמה של סמארטפון אלא רק זום דיגיטלי שהוא למעשה מניפולציה על התמונה". אחד האתגרים עמם מתמודדות יצרניות הסמארטפונים הוא הצורך להפוך את המכשירים לדקים יותר. כמו כן, סמסונג מתכננת להשיק סמארטפון מתקפל בחודשים הקרובים. בעבר פורסם כי קורפוטוניקס מתכננת להרחיב את פעילותה גם לשוק הרכב, הרחפנים ומערכות האבטחה.

קורפוטוניקס אינה מייצרת את המצלמה עצמה אלא רק מתכננת אותה. לפי דיווח ב"רויטרס" מנובמבר 2017, החברה הישראלית תבעה את אפל על שימוש בטכנולוגיה שפיתחה, עליה לטענתה יש לה פטנט. לא ידוע מה עלה בגורל התביעה.

סמסונג ונצ'רס ביצעה כ-15 השקעות בישראל

סמסונג מבצעת השקעות בישראל באמצעות שלוש זרועות: סמסונג ונצ'רס, שפועלת כמו קרן הון סיכון תאגידית קלאסית, כלומר השקעה אסטרטגית בחברות שפועלות בתחומים שבהם פועלת סמסונג. הקרן התחילה להשקיע בישראל לפני כ-10 שנים; סמסונג נקסט, שמשקיעה בחברות בשלבים ראשוניים, במטרה לזהות חברות ותחומי פעילות שעשויים להשיק לפעילותה של סמסונג בעתיד; וסמסונג קטליסט, שמשקיעה בעבור סמסונג אלקטרוניקס, שפועלת בתחומי המובייל, אלקטרוניקה לצרכנים ומוליכים למחצה.

סמסונג ונצ'רס היא כאמור זאת שהשקיעה בקורפוטוניקס. הקרן ביצעה פה כ-15 השקעות, בהן בחברת ארליסנס (Earlysense), שמפתחת מערכות לניטור מצבם הרפואי של חולים ללא מגע עם גוף החולה, והודיעה השבוע על השלמת גיוס של 39 מיליון דולר; StoreDot, שמפתחת טכנולוגיה מתקדמת לטעינה של סוללות; ובחברת הסייבר דיפ אינסטינקט. בעבר רכשה החברה את את בוקסי הישראלית תמורת עשרות מיליוני דולר.

סמסונג חוגגת קרוב לעשור להשקת סדרת גלקסי, ובנובמבר פורסם כי החברה מתכננת להשיק ארבעה מכשירי דגל משודרגים. לפי הדיווח, סמסונג תוציא בפברואר של שנה הבאה שלוש גרסאות למכשיר גלקסי S10, בניגוד להשקת שני מכשירים בשנים קודמות. לכל אחד מהם יהיו בין שלוש לחמש מצלמות, וייתכן שבחלק מהם יהיה פיצ'ר שיאפשר להטעין מכשירים אחרים באמצעות הסמארטפון.

כמו כן, החברה מפתחת גם דגם רביעי שיאפשר קישוריות 5G. המכשיר, בעל מסך בגודל 6.7 אינץ', ייצא לשוק בארה"ב ודרום קוריאה באביב, ויצוייד לפי הדיווח בלא פחות משש מצלמות - שתיים קדמיות וארבע אחוריות.