ביצים | בלעדי

האוצר הודיע שמחיר הביצים ירד – אז מדוע אנחנו ממשיכים לשלם את המחיר היקר?

"לגלובס" נודע כי השרים אמנם חתמו על הצו, אך במשרד האוצר טרם פרסמו את החתימה, ועל כן המחיר החדש לא נכנס לתוקף

תבניות ביצים / צילום: עינת לברון
תבניות ביצים / צילום: עינת לברון

מדוע משרד האוצר מעכב את הוזלת הביצים שהתגאה בה? לפני שלושה שבועות יצאו משרדי האוצר והחקלאות עם בשורה לציבור: על רקע גל עליות המחירים במשק, דווקא מחירן של הביצים יוזל. ההוזלה במחירי הביצים מתבססת על המלצת וועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות והאוצר, והיא תולדה של בדיקת עלויות המשווקים בשרשרת האספקה של ביצים, ובהמשכה שימוע שנערך לבעלי עניין בענף, לצד שינויים שחלו במחירי התשומות מאז העדכון האחרון.

שני השרים, גם שר האוצר משה כחלון, וגם שר החקלאות אורי אריאל, נתנו את חתימתם לצו ההוזלה בשיעור של 1.2%. ואולם, מבדיקת "גלובס" עולה כי מחירן של הביצים כלל לא הוזל במשך שלושת השבועות האחרונים מאז פרסום ההודעה לתקשורת.

אם כן, ביקשנו לבדוק מדוע ההוזלה עדיין לא הגיעה לרשתות ולצרכנים? "לגלובס" נודע כי השרים אמנם חתמו על הצו, אך במשרד האוצר טרם פרסמו את החתימה, ועל כן המחיר החדש לא נכנס לתוקף. ככל הידוע, העיכוב בפרסום הצו מגיע מכיוונו של היועץ המשפטי של משרד האוצר, שביקש לבחון מחדש את הסוגיה, על רקע העובדה שמדובר בתקופת בחירות. על כן, הוא ביקש לעכב את פרסום הצו. בסביבת האוצר טענו היום כי מדובר בעניין פרוצדורלי, וכי הצו צפוי להיחתם בקרוב.

מדוברות האוצר נמסר בתגובה לפניית "גלובס", כי "בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה בעניין קבלת החלטות בתקופת בחירות, כשעומדות על הפרק החלטות בנושאים שאינם בגדר ניהול שוטף, יש לערוך בדיקה מוקדמת מול היועץ המשפטי של המשרד בטרם קבלת החלטה. בענייננו, הצו הועבר לחתימת שר האוצר לפני הוצאת ההנחיות האמורות ועל כן נבחן בהתאם והועבר לשר בשנית כדי לאשר את הצו".