מאבו דאבי באהבה: בניין קרייזלר האיקוני בניו-יורק מוצע למכירה

שיעור התפוסה בגורד השחקים, שנבנה ב-1930 ולתקופה קצרה היה הבניין הגבוה ביותר בעולם, עומד על 80% - מתחת לממצוע בניו-יורק • זרוע ההשקעות של ממשלת אבו דאבי מחזיקה ב-90% מהבניין, שהמחיר המבוקש עברו לא נחשף

בניין קרייזלר בניו יורק / צילום: Shutterstock
בניין קרייזלר בניו יורק / צילום: Shutterstock

בניין קרייזלר, יצירת מופת בסגנון האר-דקו שהפכה למזוהה עם קו הרקיע של העיר ניו-יורק במשך עשורים, מוצע למכירה. 

הבעלים של גורד השחקים בן ה-77 קומות, המתנשא לגובה 319 מטרים ולתקופה קצרה היה הבניין הגבוה בעולם לאחר שבנייתו הסתיימה ב-1930, הם זרוע ההשקעות של ממשלת אבו דאבי (90%) וחברת הנדל"ן טישמן ספייר (10%). חברת הנדל"ן האמריקאית CBRE נשכרה לתיווך העסקה. 

הבניין, שממוקם במנהטן, עבר שיפוץ בעלות של 100 מיליון דולר כשחברת טישמן ספייר (שבהמשך צמצמה את החזקתה) רכשה אותו ב-1997. ממשלת אבו דאבי שילמה 800 מיליון דולר כשרכשה אותו ב-2008. 

"זה מרגש. אני מקבלת פניות מרחבי העולם", אמרה ל"רויטרס" יו"רית CBRE דארסי סאטקום. בכ-CBRE מסרו כי שיעור התפוסה בבניין עומד על פחות מ-80%, מתחת לממוצע בניו-יורק. חברת הנדל"ן סירבה לחשוף את המחיר המבוקש עבור הבניין. 

הגיל הממוצע של הבניינים במידטאון בניו-יורק הוא 50 והרבה מאוד מהחנויות עומדות ריקות בשל הקושי להתמודד עם המסחר המקוון. עם זאת, המידטאון ממשיך להיות יעד פופלארי לעסקים. בג'יי.פי. מורגן צ'ייס מתכננים לבנות בניין מטה חדש באזור. בנוסף, גילו של הבניין עשוי לשחק לטובתו. דרום המידטאון נחשב לפופלארי במיוחד, וחברות כמו אלפאבית, החברה הבת שלה גוגל ופייסבוק שוכרות משרדים בבניינים מתחילת המאה ה-20.