רוח של שינוי בתל-אביב: קורקינטי Wind הוצבו בכל העיר

Wind הציבה כבר הבוקר 200 קורקינטים בתל-אביב, ובכל יום יתווספו עוד 50 קורקינטים עד לפריסה של 1,200 קורקינטים - בהתאם לביקוש באזורים השונים בעיר

קורקינטים של Wind / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
קורקינטים של Wind / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

תושבי תל-אביב התעוררו היום לשחר יום חודש - מדרכות העיר הוצפו בקורקינטים של ווינד, המתחרה החדשה של בירד - כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס".

ווינד (Wind) היא חברה גרמנית שהשלימה לאחרונה גיוס של 22 מיליון דולר. החברה הודיעה כי בשלב הראשון היא תפעל בתל-אביב, שם היא הציבה כבר הבוקר (ה') 200 קורקינטים. בכל יום יתווספו עוד 50 קורקינטים עד לפריסה של 1,200 קורקינטים - בהתאם לביקוש באזורים השונים בעיר.

המחיר של השירות דומה למתחרה בירד, 5 שקלים לכל נסיעה ועוד 50 אגורות לכל דקה. הנסיעה הראשונה לכל משתמש תהיה חינמית.

מי שמנהל את הפעילות בישראל הם שחף שב-ארצה, שמונה לתפקיד המנכ"ל; ויוחאי עבאדי, שישמש כמנהל המוצר. השניים עבדו לאחרונה בחברת האופניים הסינית אופו (OFO), שיצאה מישראל ביולי האחרון אחרי פעילות שנמשכה כשנה בלבד.

הקורקינטים של ווינד מיוצרים על-ידי סגווי, והשימוש בהם מוגבל מגיל 18, בדומה לבירד. השימוש נעשה דרך אפליקציה ייעודית (בשלב זה באנגלית בלבד). טעינת הקורקינטים תיעשה על-ידי החברה עצמה ועל-ידי ספקים, ולא על-ידי טענים (צפרים כפי שמציעה בירד).

בינתיים השירות יוצע עד לשעה 20:00, ולאחר מכן הוא צפוי לכלול גם את שעות הלילה, כולל שישי-שבת. 

נזכיר כי החוק מחייב חבישת קסדה ברכיבה על קורקינטים חשמליים, וכי הרכיבה מותרת בשבילי האופניים או בכבישים במקומות שאין בהם שבילים ייעודיים.