אלקטרה תקים את הקמפוס החדש של אמדוקס ברעננה תמורת 330 מיליון שקל

אמדוקס, השוכרת כיום משרדים בצומת רעננה מקרן ההשקעות ריט 1 ושותפיה, רכשה את הקרקע לקמפוס באזור התעשייה הצפוני של רעננה בסוף 2017 • החברה העריכה כי ההשקעה נטו ברכישת הקרקע ובהקמת הקמפוס צפויה להגיע ל-350 מיליון דולר על פני 4-5 שנים

בניין אמדוקס ברעננה / צילום: איל יצהר
בניין אמדוקס ברעננה / צילום: איל יצהר

חברת התשתיות והבנייה אלקטרה  תקים את הקמפוס החדש של חברת התוכנה אמדוקס ברעננה. אלקטרה דיווחה היום (ב') לבורסה כי חתמה, באמצעות החברה-הבת אלקטרה בנייה, על הסכם להקמת קמפוס המשרדים, שבו תרוכז פעילותם של עובדי אמדוקס ישראל במרכז. הקמפוס יכלול 4 מבני משרדים, שטחי פיתוח ושלוש קומות תת-קרקעיות. אלקטרה ציינה כי סך התמורה הצפויה בגין ביצוע עבודות הבנייה עומד על כ-330 מיליון שקל.

אלקטרה, שבשליטת קבוצת אלקו של האחים דניאל ומיכאל (מייקי) זלקינד, פועלת בכמה מגזרי פעילות - פרויקטים למבנים ותשתיות בישראל ובחו"ל, שירות והחזקה, פיתוח והקמת נדל"ן וזכיינות. החברה נסחרת בבורסה בשווי 3 מיליארד שקל.

אמדוקס, המנוהלת על-ידי שוקי שפר, מספקת מערכות ופתרונות IT לחברות תקשורת, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 8.4 מיליארד דולר. כיום פועלת אמדוקס ממשרדים שהיא שוכרת בצומת רעננה מקרן ההשקעות ריט 1 ושותפיה. במקביל, החברה רכשה בסוף 2017 קרקע באזור התעשייה הצפוני של רעננה, במטרה לבנות עליה את הקמפוס החדש שלה. החברה העריכה שסך ההשקעה נטו בקשר עם רכישת הקרקע והקמת הקמפוס צפוי להגיע עד 350 מיליון דולר על פני 4-5 שנים, והיא תמומן ממקורות פנימיים של אמדוקס.

את הקרקע שעליה מקימה אמדוקס את הקמפוס היא רכשה מאיש העסקים ג'ורג' חורש, בעלי חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, ובעל החזקות משמעותיות בתחומי הנדל"ן והטכנולוגיה. את אותה הקרקע מכר חורש כשנתיים קודם לכן לחברת התרופות טבע, שתכננה להקים במקום את המטה החדש שלה. אולם לאחר שטבע נקלעה לקשיים בשל הצורך לשרת את החוב העצום שבמאזנה, חורש מימש זכות שניתנה לו בהסכם המכירה, ושב ורכש את הקרקע מידי טבע, במסגרת הסכם שותפות עם אמדוקס.

אגב, אלקטרה הייתה אחת החברות שהייתה אמורה לבנות את המטה של טבע ברעננה - היא נבחרה לצד חברת תדהר ועלות הבנייה הוערכה אז בכמיליארד שקל. כעת חוזרת אלקטרה לאותה הקרקע, אך לבניית משרדים עבור חברה אחרת ובהיקף כספי שונה.

לדברי איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה: "אלקטרה גאה בבחירה בה להוביל את פרויקט הקמת המתחם, ומודה על הבעת האמון. הזכייה בפרויקט חשוב זה מאפשרת לנו לעבוד בשיתוף פעולה עם גוף גדול כמו אמדוקס, ולתרום מניסיונה ויכולותיה המקצועיות של הקבוצה בכל התחומים הנדרשים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות וביצוע".

שי לוי, מנכ"ל אמדוקס ישראל, מסר כי "אנו שמחים לאשר כי חזון הקמפוס החדש של אמדוקס בישראל מתקדם לקראת השלב הביצועי. במהלך החודשים האחרונים גיבשנו תוכנית אדריכלית, וכעת אנו שמחים להשלים שלב חשוב נוסף עם בחירתה של אלקטרה בנייה כקבלן המבצע. הקמפוס החדש, שבנייתו צפויה להסתיים בעוד כשלוש שנים, יספק סביבת עבודה מתקדמת ומיטבית לעובדינו ויתמוך בצמיחתה העתידית של החברה".