הליכוד במתקפה חזיתית על בני גנץ: "שמאלני"

הדברים נאמרו לאחר שהבטיח גנץ לפעול לתיקון חוק הלאום • יו"ר הקואליציה דוד אמסלם: "מתבייש"; יריב לוין: "נחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ" • ציפי לבני: "מברכים על דברי בני גנץ"

בני גנץ / צילום: איל יצהר
בני גנץ / צילום: איל יצהר

הזירה הפוליטית תוקפת הבוקר את יו"ר מפלגת חוסן לישראל מכל הכיוונים. הבוקר (ב') אמר בני גנץ כי יפעל לתקן את חוק הלאום, לפני שנועד עם חברי מטה מאבק הדרוזים בראשות תאל אמל אסעד. בליכוד הוציאו הודעה רשמית ולשונה: "כשגנץ תוקף את חוק הלאום וציפי לבני מברכת אותו על כך, כולם יודעים את המובן מאליו: גנץ הוא שמאל, בדיוק כמו לפיד".

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם התראיין ברשת ב' ואמר שהוא מתבייש בכך שרמטכ"ל לשעבר לא מבין את החשיבות של חוק יסוד הלאום.

השרה איילת שקד שלחה לעיתונאים קטע וידאו ובו תקפה את גנץ. "כוונתו של גנץ לשנות את חוק היסוד תפגע באופיה של המדינה כמדינה יהודית. הכנסת קובעת את אופיה מדינת ישראל ולא בגץ. יש לטפל בתחושות הקשות של דרוזים בחקיקה נפרדת". 

השר יריב לוין אמר שדבריו של גנץ היום "הוציאו את המרצע מן השק ונחשף המרצ האמיתי של מועמד השמאל בני גנץ".

ח"כ ציפי לבני בירכה על דבריו: "מברכים על דברי בני גנץ. התנועה מובילה את המאבק לישראל יהודית וגם דמוקרטית ונחוקק במשותף את חוק יסוד מגילת העצמאות - ישראל היא מדינת העם היהודי שיש בה שוויון. משימה ראשונה לאחר הבחירות".

גם מפלגת מרצ אמרו שיש לבטל את חוק היסוד ולא רק לתקן אותו. "עצם הדיון על נוסח החוק הוא הניצחון האמיתי של הימין שזרק לפח את מגילת העצמאות עבור דיון מפולפל על סעיפי חוק גזעני ומפלה".

חוסן לישראל הגיבו לכל הביקורת תוך הפניה לציוץ בטוויטר של שר החינוך נפתלי בנט מחודש יולי השנה, ציוץ שפורסם בעת ימי ההפגנות הגדולות בקיץ 2018:

בחוסן לישראל אומרים בתגובה: "הם ירו בגב של אחינו הדרוזים ואנחנו נרפא".

נוסף על המתקפה על עצם התבטאות בנוגע לחוק יסוד הלאום, תקפו בליכוד את גנץ גם על עברו הצבאי ובפרט על האירוע שבו נהרג לוחם מגב מדחת יוסף בשנת 2000 בראשית האינתיפאדה הראשונה. השר לביטחון פנים גלעד ארדן כתב היום בטוויטר:

"כשמחבלים פלסטינים ירו בלוחם מג"ב מדחת יוסף, מפקד אוגדת איו"ש בני גנץ היה חלק מקבוצת הפיקוד שהפנתה לו גב, ולא "עשתה כל שביכולתה" כדי להציל את חייו. הביטוי של גנץ מביש! הברית של הליכוד עם אחינו הדרוזים היא נצחית ולא ניתנת לערעור. אולי כדאי שגנץ יחזור לשתוק".