האם מחזיקי אג"ח מטומי יאשרו את מתווה הסדר החוב? הפער בין הצדדים הצטמצם ל-3.5 מיליון דולר

הנאמן לאג"ח של חברת הפרסום הדיגיטלי פרסם אתמול זימון לאסיפת מחזיקי אג"ח - שלא תתכנס בפועל, אבל המחזיקים יוכלו להצביע בה עד 17 בינואר ולאשר עקרונית את ההסדר • במקביל, ממשיכים מחזיקי האג"ח להיערך גם לאפשרות של העמדת החוב לפירעון מיידי

האם מתווה הסדר החוב בחברת הפרסום הדיגיטלי מטומי יאושר על-ידי מחזיקי איגרות החוב? זימון לאסיפת מחזיקי האג"ח מגלה כי הפער בין הצדדים - מחזיקי האג"ח מצד אחד והחברה ובעלי המניות מצד שני - הצטמצם ל-3.5 מיליון דולר.

מטומי, בניהולו של ליעם גלין, מספקת פתרונות בתחום הפרסום הדיגיטלי. לאחר שמכרה את רוב פעילויותיה, נותרה עם פעילות יחידה, החברה הבת Team Internet מגרמניה, העוסקת במוניטיזציה של דומיינים. לפי הסכמי העבר, מטומי  הייתה אמורה לשלם בנובמבר האחרון כ-18 מיליון דולר עבור 10% ממניות החברה הבת שעדיין לא ברשותה, אך טרם העבירה את הכסף, וכיום החברה נמצאת במגעים עם מייסדי החברה הבת.

ניירות הערך של מטומי קרסו באחרונה בשל חשש מחזיקי האג"ח (מטומי גייסה לפני כשנה 103 מיליון שקל באג"ח בת"א) שהעברת הכסף לחברה הגרמנית תפגע ביכולת החברה לשרת את חובה. כיום מנהלת מטומי מגעים עם מחזיקי האג"ח שלה, במטרה להגיע להסדר חוב שיכלול שינוי בקובננטים והארכת המח"מ.

הנאמן לאג"ח פרסם אתמול זימון לאסיפה, שלא תתכנס בפועל, אך מחזיקי האג"ח יוכלו להצביע בה עד יום חמישי הקרוב (17 בינואר) בחצות, ולאשר אישור עקרוני ולא מחייב של עקרונות ההסדר עם החברה.

שני סטים של עקרונות להסדר

למחזיקי האג"ח מוצעים שני סטים של עקרונות להסדר עם החברה. הראשון, המוסכם על החברה ובעלי המניות המרכזיים בה, הוא המתווה שאותו הציעה החברה עצמה למחזיקים - הכולל הקלה בקובננטים, שינוי המח"מ והזרמה מצד בעלי מניות מרכזיים, אך עם הגדלה של גיוס ההון המתוכנן מ-10 מיליון דולר ל-18 מיליון דולר. זאת בעוד שבעלי המניות המרכזיים (קבוצת פובליסיס, אילן שילוח, קרן ויולה וקרן ברוש) ממשיכים להתחייב להזרים במסגרת הגיוס 10 מיליון דולר. ככל הידוע, הגיוס יתבצע במסגרת הנפקת זכויות, ובהנחה של היענות מלאה יגויס הסכום של 18 מיליון דולר.

סט שני שמוצע להצבעה הוא אותו מתווה של החברה, תוך הוספת תנאי שאותו דורשים נציגים של מחזיקי האג"ח, והוא הוספת סכום של 3.5 מיליון דולר, שיוזרם לחברה על-ידי בעלי המניות, או ייגרע מהסכום שצפויה מטומי לשלם ל-Rainmaker (בעלי מניות המיעוט ב-Team Internet) וזאת כנגד הקצאת אג"ח (כלומר, האג"ח יוקצו לבעלי המניות שיזרימו את הסכום או ל-Rainmaker בגין הפחתת התשלום מ-13.5 מיליון דולר ל-10 מיליון דולר). אם במסגרת הנפקת הזכויות יזרימו בעלי המניות מעל ל-10 מיליון דולר, יקטן הסכום של ה-3.5 מיליון דולר, כך שאם לדוגמה יזרימו בעלי המניות 13.5 מיליון דולר, התנאי להוספת הסכום יתבטל.

במקביל, ממשיכים מחזיקי האג"ח להיערך גם לאפשרות של העמדת החוב לפירעון מיידי. זימון שפורסם לאסיפה נוספת (שגם היא תיערך ללא התכנסות בפועל), דחה את המועד שעד אליו יוכלו המחזיקים להצביע מהיום ל-22 בינואר, וההצעה שעל הפרק היא העמדת מלוא היתרה הבלתי מסולקת של האג"ח לפירעון מיידי, שייכנס לתוקף ב-24 בינואר, כל עוד בעלי המניות לא יזרימו למטומי לפחות 15 מיליון דולר. במקביל דורשת הצעה זו שהחברה תבצע תהליך התייעלות ותעמיד למחזיקי האג"ח ביטחונות.

מניית מטומי נסחרת היום בירידה קלה והאג"ח נסחרות ללא שינוי. שווי השוק של מטומי הוא 32 מיליון שקל, ומחיר המניה בלונדון נמוך ב-97% ממחיר המניה בהנפקת החברה בשנת 2014.