בדרך להדחה? הליכודניקים החדשים הופיעו מול בין הדין של הליכוד

הדיון נערך לבקשת הליכוד בניסיון להדיח אותם מחברותם במפלגה ולמנוע התמודדות בפריימריז של שישה מן הקבוצה • ליאור מאירי, מתמודד מטעם הליכודניקים החדשים, אמר בתום השימוע: "אנחנו עומדים בפני ניסיון מקארתיסטי של סתימת פיות ע"י הכוחות המסואבים במינהלת הליכוד"

הליכודניקים החדשים / צילום: פרטי
הליכודניקים החדשים / צילום: פרטי

הפעילים והמתמודדים מטעם קבוצת הליכודניקים החדשים הופיעו היום (ב') בפני בית הדין, בערכאה עליונה של תנועת הליכוד בפני השופט המחוזי (בדימוס) מנחם נאמן. הדיון נערך לבקשת הליכוד בניסיון להדיח אותם מחברותם במפלגה ולמנוע התמודדות בפריימריז של שישה מן הקבוצה. השופט נאמן מונה על ידי בית הדין של הליכוד למטרת השימוע, כדי שיבחן בין השאר את הראיות נגד הקבוצה. בסיום ההליך, כאשר יקבל השופט החלטה יוכל מנכ"ל הליכוד, צורי סוסי לקבל את הצעת השופט (או לדחתה).

בזימון לשימוע אשר יצא מטעם מנכ"ל הליכוד, צורי סיסו נכתב כי "בליכוד הצטברה מסה קריטית של ראיות משמעותיות שממנה עולה באופן חד משמעי ובמובהק כי הליכודניקים החדשים מנהלים התפקדות המונית של אזרחים לליכוד, שאינם מזדהים עם מטרותיו ושאינם מתכוונים להצביע לליכוד בבחירות לכנסת. הליכודניקים החדשים, כך עולה מהתיעוד הרב, התפקדו לליכוד רק כדי לזכות בזכות לבחור ולהיבחר למוסדותיו ובזכותל לבחור ולהיבחר לרשימת מועמדי הליכוד לכנסת ודרך כך לסכל את יכולת הליכוד לממש את מטרותיו".

מתמודדי הליכודניקים החדשים בבחירות לרשימת הליכוד לכנסת הם: ליאור מאירי, דן קלארמן, ניר הירשמן, יניב טוירמן, הדר ויסמן שמחוני ואסף רותם. בסיום היום הם ציינו, באמצעות דוברם ניר הירשמן שקשיי ההרשמה נפתרו.

ליאור מאירי אמר בתום השימוע: "אנחנו עומדים בפני ניסיון מקארתיסטי של סתימת פיות על ידי הכוחות המסואבים במינהלת הליכוד. שאלו אותי בשימוע איך אני יכול לכתוב פוסט נגד נתניהו ולתמוך בליכוד. עניתי שאסור לקבל מתנות- גם אם ראש התנועה אומר שכן. לשוטר אסור, לפקח אסור, וגם לראש הממשלה. הליכוד אינו נתניהו ונתניהו אינו הליכוד. אנחנו נאמנים לדרך ולעקרונות- ופולחן אישיות זר לנו ולתנועת הליכוד".

בהודעתם נמסר שהם ממתינים לתוצאות השימועים "אך מבטיחים להמשיך ולהיאבק, גם אם יודחו חלק מראשי הקבוצה "אם נצטרך, נגיע עד בג"ץ. אנחנו נלחמים כאן על הזכות לבחור ולהיבחר- ולהחזיר את הערכים הישנים לליכוד".