אריאל בחוץ, סמוטריץ' בפנים: חבר הכנסת נבחר ליו"ר האיחוד הלאומי

ח"כ סמוטריץ' ניצח עם 83 קולות בעדו, השר אריאל קיבל רק 40 • אריאל, המייצג את הממסד המתנחלי הוותיק, לא ימשיך לכנסת הבאה וככל הנראה יפרוש מהפוליטיקה

היו"ר סמוטריץ' עם הנבחרת של האיחוד הלאומי / צילום: דני זקן
היו"ר סמוטריץ' עם הנבחרת של האיחוד הלאומי / צילום: דני זקן

חבר הכנסת הצעיר והנמרץ של האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' הביס את השר אורי אריאל בהצבעת מרכז מפלגתם, האיחוד הלאומי, על תפקיד היו"ר. אריאל, המייצג את הממסד המתנחלי הוותיק, לא ימשיך לכנסת הבאה וככל הנראה יפרוש מהפוליטיקה. תוצאת הההצבעה 83-40 העידה כי חברי המרכז חיפשו דמות בולטת שתוכל להנהיג לאחר עזיבתם של בנט ושקד.

בראיון ל"גלובס" אמר סמוטריץ' כי הוא מבקש לאחד כעת את כל המחנה הציוני דתי תחת דגל אחד וליצור גוף חזק ומשפיע. בין השותפים שמנה, יחד של אלי ישי המייצגת חרדים-מזרחיים, עוצמה יהודית בראשות יכאל בן ארי ובה ממשיכי דרכו של כהנא, ברוך מרזל ואיתמר בן גביר וכן חוגים חרדים ציוניים. סמוטריץ הביע תקווה כי בנט ושקד יעמדו בהבטחתם ויפנו לקהלים אחרים לקבל את הקולות למפלגתם הימין החדש ולא ישאבו את מצביעי הציונות הדתית.

בבחירות לרשימת המפלגה נבחר מזכ"ל המפלגה אופיר סופר למקום השני אחרי סמוטריץ', אחריו חברת הכנסת לשעבר אורית סטרוק תושבת חברון ורביעי יוסי כהן, אחד מהחילוניים היחידים במפלגה ואחריו הרב עמיחי אליהו בנו של הרב שמואל אליהו רבה של צפת ואחד מהרבנים המשפיעים בציונות הדתית-חרדית. אנשיו של אורי אריאל, נחי אייל ומשה פרץ הסירו את מועמדותם לאחר שהתברר כי אריאל הפסיד.

מפלגת הימין החדש בירכה את סמוטריץ על ניצחונו והוסיפה בהודעה כי "כל אחד בדרכו יביא להגדלת גוש הימין". גם בן ארי מעוצמה יהודית בירך וקרא להקמת בלוק פוליטי מימין לליכוד.

סמוטריץ ממתין כעת להכרעות אצל השותפה החבולה "הבית היהודי" המחפשת מנהיג חדש ואמורה להכריע מחרתיים כיצד יבחר מנהיג זה. אחר כך יוחלט מי יוביל את הרשימה המשותפת ואיזה מפלגות יצטרפו אליה.