נטפליקס מעלה מחירים בארה"ב בעד 18%; "הודעה לפני פרסום דוחות חלשים"

מדובר בעלייה החדה ביותר מאז ששירות הסטרימינג הושק לפני 12 שנים • המחירים בישראל לא צפויים להשתנות • שמוליק קרפף, לאומי: "אנו יודעים שאת העלאה הזו היא עשתה לאחר חצי שנה של בדיקות שבו היא בדקה את הרגישות למחיר ברמת החבילה"

נטפליקס / צילום: רויטרס, Mike Blake
נטפליקס / צילום: רויטרס, Mike Blake

נטפליקס מעלה את מחירי המנוי בארה"ב ב-13%-18% - העלייה החדה ביותר במחיר מאז ששירות הסטרימינג הושק לפני 12 שנים. מניית נטפליקס  מזנקת במסחר. 

המסלול הפופולרי ביותר של נטפליקס יתייקר הכי הרבה: 13 דולר לחודש במקום 11 דולר. המסלול הזה מציע סטרימינג ב-HD ומאפשר חיבור של שני מכשירים בו-זמנית. 

זו הפעם הרביעית שנטפליקס מעלה מחירים בארה"ב, אך זו הפעם הראשונה שהעלאת המחירים תפגע בכל 58 מיליון משתמשי נטפליקס בארה"ב. בפעמים הקודמות המשיכה נטפליקס להציע חבילה בסיסית ומוזלת בעלות של 8 דולר בחודש, אך כעת מחיר החבילה הזולה ביותר עומד על 9 דולר בחודש. מסלול פרימיום, שמציע ציפייה באיכות UHD, יעלה 16 דולר במקום 14 דולר. 

המחירים החדשים ישפיעו באופן מיידי על כל המצטרפים החדשים, ובתוך 3 חודשים ישפיעו גם על כל המשתמשים הקיימים בארה"ב. גם המשתמשים באמריקה הלטינית, שמשלמים בדולרים, יושפעו מהעלאת המחירים, זאת למעט מקסיקו וברזיל. לפי דוחות החברה, בסוף ספטמבר היו לנטפליקס כ-79 מיליון משתמשים מחוץ לארה"ב. 

מנטפליקס ישראל נמסר: "עליית המחיר בארה"ב לא משפיעה או נותנת אינדיקציה לגבי העלאת מחיר גלובלית או העלאת מחיר ספציפית בישראל".

לדברי שמוליק קרפף, אנליסט ניירות ערך זרים במערך הייעוץ בהשקעות בבנק לאומי, "אני בהחלט חושב שזו הודעה שבאה בשל דוחות חלשים יחסית שאמורים לצאת ביום חמישי. בראש ובראשונה צריך להבין את המודל העסקי של נטפליקס. הרי מצופה ממנה להגדיל את קצב ההכנסות בשיעור דו-ספרתי של לפחות 25%. החברה יכולה לעשות זאת באופן של הגדלת המשתמשים או העלאת מחירים. והיא לא העלתה מחירים זה שנה וחצי. זה לא שיש לה עוד תחומי פעילות אליהם היא התכוונה להיכנס. אנו יודעים שאת העלאה הזו היא עשתה לאחר חצי שנה של בדיקות, שבהן היא בדקה את הרגישות למחיר ברמת החבילה".  

לדבריו, "אנו נראה זאת רק בדחות הבאים, אך שיעור הנטישה יהיה מאד קטן. התועלת שבהעלאה של 2 דולר תהיה חזקה יותר לעומת איבוד הכנסות כתוצאה ממנויים שנוטשים. הציפיות מהחברה לאחר עלייה יפה בשנים האחרונות עלו. אני חושב שתזמון ההודעה היום לא במקרה, רגע לפני פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ביום חמישי הקרוב. כנראה תהיה צמיחה נמוכה מהצפוי, ולכן זו הסיבה להעלאה הזו. ההנהלה תסביר שזה לא קשור, אך בכל זאת, מניית נטפליקס לא רק מתומחרת גבוה, אלא במהלך החודשיים האחרונים עלו הרבה מאד חיצים לגבי התזרים השלילי שלה.

"בניגוד לחברות אחרות, לנטפליקס יש השקעות כבדות בתוכן, שזה אומר שאת 2018 היא תסיים עם תזרים שלילי שקרוב ל-2 מיליארד דולר, בשונה מחברות אחרות מבוססות יוזרים, כמו פייסבוק למשל שדווקא יש לה תזרים חיובי. כלומר, כאשר מתחיל להיות לחץ על המניה, זה יכול להיות מסיבי. נטפליקס לא סתם נהנית ממכפיל רווח של הגורילה בחדר. תחרות מולה כמעט אינה קיימת. מדברים על השקה בסוף 2019 של ערוץ מקביל של דיסני פלוס, והוא יהווה סוג של אלטרנטיבה. מניסיוננו מדובר בהודעה שבאה לרכך את הדוחות הצפויים בחמישי".