לא רק בני גנץ: גם גבאי ולפיד מתחייבים לתקן את חוק הלאום

פעילי המטה לתיקון חוק הלאום בהובלת תא"ל (מיל') אמל אסעד נפגשו היום עם יאיר לפיד ולאחר מכן עם אבי גבאי • שני ראשי המפלגות הבטיחו לשלב את ערך השוויון בחוק הלאום

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש היום בביתו עם פעילי מטה לתיקון חוק הלאום בהובלת תא"ל (במיל') אמל אסעד
יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש היום בביתו עם פעילי מטה לתיקון חוק הלאום בהובלת תא"ל (במיל') אמל אסעד

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד נפגש היום בביתו עם פעילי המטה לתיקון חוק הלאום בהובלת תא"ל (במיל') אמל אסעד. במהלך הביקור התחייב לפיד לתיקון חוק הלאום.

לפיד אמר: "מתחייב לשנות את חוק הלאום. אני מתבייש שאזרחים ישראלים, לוחמים, הורים שכולים ונכי צה"ל צריכים ללכת מבית לבית בסופה כדי לבקש את הדבר הכי בסיסי שזה השוויון שלכם"

אסעד אמר: "חוק הלאום בנוסחו הנוכחי הוא פוגעני ומסוכן. סומכים עלייך שתסייע במאבק לתיקון החוק"

לפיד ציין שמטרת התיקון תהיה לשלב את ערך השוויון בחוק היסוד.

"בכנסת האחרונה הנחתי על שולחן הכנסת את חוק הלאום של בני בגין בדיוק כדי שלא נצטרך להגיע למצב הזה שבו אזרחים ישראלים פוסעים ומבקשים את מה ששלהם ואני מאמין שכל מי שמבין שצריך לתקן את החוק הזה יעשה את זה יחד איתנו".

המשנה לראש המוסד לשעבר, רם בן ברק (יש עתיד) שהשתתף גם הוא במפגש אמר : "הדרוזים מאז ומעולם היו שותפים מלאים שלנו והחוק הלאום הנוכחי מערער את השותפות הזו. אזרח הוא אזרח הוא אזרח, גם במדינת לאום יהודית אסור שתהיה היררכיה בין האזרחים. מפלגת יש עתיד תשנה את חוק הלאום כדי שיכיל את הערכים של מדינה יהודית ודמוקרטית".

ח"כ לשעבר שכיב שנן, אב שכול שהשתתף ציין: "מדינת ישראל היא מדינתנו, היא הבית שלנו, היא גאוותנו, השותפות שלנו עם העם היהודי היא לא אופורטוניזם היא הנחת יסוד קיומית שלנו שתימשך לעד.

אבי גבאי ואמל אסעד/ צילום: אלעד גוטמן
 אבי גבאי ואמל אסעד/ צילום: אלעד גוטמן

מביתו של לפיד עברו פעילי תיקון חוק יסוד הלאום לביתו של אבי גבאי. יחד עם גבאי קיבל אותם גם ראש עירית תל-אביב רון חולדאי. גבאי אמר להם שהוא מתחייב לתקן את החוק ולהוסיף לו את המילה שוויון. "באופן אישי, כבוגר חטיבה 300 בקו המערבי בלבנון, עם החבר הכי טוב שלי, עלי כנאן מירכא, כל יום היינו נכנסים ללבנון יחד ויוצאים מלבנון יחד. בימי ראשון הוא היה מביא לי פיתות דרוזיות ואני הייתי מביא לו סנדוויץ עם מטבוחה. וככה חיינו שנה וחצי. ובחיים שלי לא חלמתי שיגיע יום שבו נעמוד במצב המביש הזה, שבו הילד שלו והילד שלי לא שווים. לכן חייבים לתקן את חוק הלאום ולהוסיף לו את הערך שוויון, ברוח מגילת העצמאות. זו שותפות וחיים משותפים במדינה אחת של אנשים שחיים ביחד וכולנו שווים. זה מאבק של כל עם ישראל לשמירה על הדמוקרטיה שלנו" אמר גבאי.