רפאל מצמצמת עובדי קבלן: 400 ייקלטו להעסקה ישירה

הסיכום החדש מרחיב הסכם קודם משנת 2016, ולפיו רפאל תקלוט להעסקה ישירה כ-150 עובדי קבלן • הנהנים העיקריים: המועסקים בהנדסת אלקטרוניקה, מחסן וייצור • "צעד חשוב לצמצום תופעת עובדי הקבלן"

אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף
אבי ניסנקורן / צילום: שלומי יוסף

ההסתדרות הכללית וחברת רפאל סיכמו כי כ-400 עובדי קבלן בחברה ייקלטו לעבודה ישירה בתהליך מדורג שיימשך עד 2022.

בהסתדרות אמרו היום (ב') כי הסיכום החדש מרחיב הסכם קודם משנת 2016, ולפיו רפאל תקלוט להעסקה ישירה כ-150 עובדי קבלן. רוב העובדים שמעמדם ישופר בעקבות ההסכם החדש מועסקים בהנדסת אלקטרוניקה, מחסן ובייצור.

את המשא ומתן עם הנהלת רפאל לגיבוש ההסכם החדש הובילו יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, יו"ר מרחב חיפה משה מזרחי ויו"ר ועד ההנדסאים של החברה, יאיר שלמה. על פי הסיכום החדש, בנוסף להרחבת מספר עובדי הקבלן שיועברו להעסקה ישירה תקציב הרווחה שרפאל תקצה לעובדיה מדי שנה יעמוד על כ 2.5 מיליון שקל. "ההסכם הזה הוא צעד חשוב לצמצום תופעת עובדי הקבלן והוא מכיר בחשיבותם ובתרומתם של כלל העובדים לפיתוחה ולשגשוגה של החברה. קליטת עובדי קבלן להעסקה ישירה מחזקת את תחושת השייכות בקרב העובדים ומסייעת להגביר את השוויון ואת צמצום הפערים בחברה".

רפאל היא חברה ביטחונית בבעלות הממשלה ועוסקת בפיתוח וביצור של מערכות טילים מתקדמות ומערכות להגנה אקטיבית על טנקים ומשוריינים. מנכ"ל החברה הוא האלוף (במיל') יואב הר אבן ובשבועות האחרונים היא מובילה מהלך, ביחד עם איש העסקים אביחי סטולרו לקראת רכישה אפשרית של חברת המל"טים אירונאוטיקס בסכום של כ-850 מיליון שקל.