ריבלין: "מוטרד מהזלזול ההולך וגובר בשלטון החוק"

"הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק. החוק נתפס כמלאכותי, מכביד, מרגיז ומגביל", כך אמר נשיא המדינה במסגרת טקס מצטייני המשרד לביטחון פנים שהתקיים הבוקר •  בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ל-28 שוטרים, אנשי שירות בתי הסוהר, הרשות הארצית לכבאות והצלה והרשות להגנת העדים

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין / צילום: תמר מצפי
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין / צילום: תמר מצפי

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, התייחס היום (ג') באירוע בבית הנשיא לזלזול ההולך וגובר בשלטון החוק. מבלי להתייחס לאירועי השעה, הנשיא אמר כי הוא מוטרד מהזלזול בחובת המילוי אחרי חוקי המדינה: "הכבוד לשלטון החוק הולך ונשחק. החוק נתפס כמלאכותי, מכביד, מרגיז ומגביל", אמר ריבלין.

"יש כאן טעות חמורה בהבנת חשיבתו של החוק. החוק הוא המוסד החברתי והלאומי שלנו. הוא הביטוי להסכמה המשותפת של כל חלקי החברה לחיות יחד. זו הדרך של חברה להפוך את התוהו ובוהו שמרכיב אותה לסיפור הצלחה. שלטון החוק התגבש מתוך הסכמה על ערכים משותפים כדי שנוכל לחיות כאן בשלום, שגשוג ורווחה. החוק הוא הזהות שלנו", אמר ריבלין והתייחס לכך שהישראלים יכולים לראות את הדוגמאות במדינות השכנות, ברובן דיקטטורות, איך נראים הדברים כאשר אין ביטוי מתוך העם למהות החקיקה. "עלינו להעיף מבט בנעשה במדינות שכנות, כדי לראות מה נעשה במדינות שאין בהן דין ואין בהן דיין".

עוד אמר ריבלין כי הוא מודע לכך שמלאכת אכיפת החוק "אינה נעימה". משמעותה היא "לפעמים להפעיל כוח נגד אזרחי המדינה, לא נגד אויב זר. פעמים רבות מדובר בסיטואציות בלתי אפשריות. זו משימה מורכבת ועדינה עליה אתם מופקדים, מתוך אמונה מלאה בכך שתבצעו אותה על הצד הטוב ביותר".

הדברים נאמרו במסגרת טקס מצטייני המשרד לביטחון פנים. בטקס הוענקו תעודות הצטיינות ל-28 שוטרים, אנשי שירות בתי הסוהר, הרשות הארצית לכבאות והצלה והרשות להגנת העדים. גם השר לביטחון פנים גלעד ארדן וממלא-מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן נשאו דברים בטקס.