דרעי סותם את הגולל על האחדות החרדית ונשאר נאמן לנתניהו

ההיסטוריה חוזרת? "בחרת ש"ס - קיבלת נתניהו" • לפי בכיר בש"ס, אם דרעי היה מחליט ללכת לרשימה משותפת, הוא היה מוציא את עצמו מרשימת מועמדי ש"ס • דרעי הוא אחד מהאישים הקרובים ביותר לנתניהו במערכת הפוליטית, ונתניהו מתייחס אליו בכבוד ובהערכה

אריה דרעי / צילום: יעקב כהן
אריה דרעי / צילום: יעקב כהן

"יש כאלה שאפילו מנסים 'לעזור לנו'. אני רוצה לומר לכולם - בלי טובות! כבר 30 שנה שהספרדים דואגים לעצמם, וזה יימשך" - במילים אלה חתם אריה דרעי למעשה על תעודת הפטירה של הניסיונות לקדם רשימה חרדית משותפת לבחירות הקרובות. מ

דברים אלה שנשא בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ראשי ש"ס, עולה למעשה כי לדרעי יש הערכה מבוססת כי לא נשקפת סכנה אמיתית לש"ס להידרדר אל מתחת לאחוז החסימה, אם תרוץ לבד. גם העימות הפומבי עם דגל התורה על "בגידתה" כמאמר הודעת ש"ס בניהול משא-ומתן קואליציוני עם ראש עיריית בית שמש עליזה בלוך, היה אחת מהסיבות לביטול רעיון האחדות.

אריה דרעי בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ראשי ש"ס / צילום: יעקב כהן
 אריה דרעי בכנס פתיחת מערכת הבחירות של ראשי ש"ס / צילום: יעקב כהן

שניים מחברי ש"ס הבכירים ביותר אמרו ל"גלובס" כי מטרתן של המפלגות החרדיות האשכנזיות היה לבלוע "כמו פאקמן" את ש"ס ולחזור לימי הפטרונות עליה. "הם הפגינו יהירות כלפינו, ומטרתם להפוך אותנו לאסקופה נדרסת". אחד מהם הוסיף כי אם דרעי היה מחליט ללכת לרשימה משותפת, הוא היה מוציא עצמו מרשימת מועמדי ש"ס.

ההתנגדות הזו סימנה לדרעי את מורת-הרוח שעלתה מהרחוב הש"סי כלפי רעיון האיחוד, וביחד עם סקרים שנעשו עבורו וההצלחה בבחירות המקומיות החליט כנראה סופית לרוץ לבד, "בלי טובות" כהגדרתו.

הכותרת השנייה שסיפק דרעי הייתה צפויה הרבה יותר - ההודעה כי יתמוך כמעט ללא סייג בנתניהו: "אנחנו תומכים בבנימין נתניהו באופן מוחלט, ונמליץ רק עליו לראשות הממשלה. גם עם כתב אישום כל עוד החוק מתיר לו. ראש הממשלה נתניהו יודע שהשותפים הכי נאמנים ובטוחים שלו זה אנחנו, חברי סיעת ש"ס. אנחנו לא איימנו עליו ולא הקשנו. היינו שותפים נאמנים אליו יותר מחלק מחבריו בליכוד". 

ובכך יש משהו - דרעי הוא אחד מהאישים הקרובים ביותר לנתניהו במערכת הפוליטית, ונתניהו מתייחס אליו בכבוד רב ובהערכה לדעתו גם בתחומים ביטחוניים ומדיניים. ועם זטת, חששו של דרעי הוא שהליכוד ימשוך את קולות אנשי ש"ס, ולכן הוסיף בדבריו: "בוחרי הליכוד צריכים לדעת שבפתק ש"ס הם מקבלים שניים: גם נתניהו בטוח וגם את המדינה שהם אוהבים: מסורתית, מכבדת את הדת ועם מורשת אבות".

מזכיר במשהו את 17 המנדטים שקיבלה ש"ס בבחירות 1999, אז הבחירה הייתה בשני פתקים, וסיסמת ש"ס הייתה: "בחרת ש"ס - קיבלת נתניהו".