אילת | בלעדי

קורקינט כחול-לבן-צהוב: מותג ישראלי ייכנס לענף

500 הקורקינטים השיתופיים הצהובים של LEO יופיעו במהלך מארס לא רק בתל-אביב, אלא גם ברמת-גן ובאילת • מחיר ההשכרה יעמוד על 5 שקלים לכל נסיעה ועוד חצי שקל לכל דקת רכיבה, והתפעול יהיה דרך אפליקציה ייעודית

קורקינט / צילום: בית הקונספטים אלנבי
קורקינט / צילום: בית הקונספטים אלנבי

שחקנית שלישית נכנסת לתחום הקורקינטים השיתופיים: המותג הישראלי ליאו (LEO), השייך לחברת הקורקינטים אינוקים (Inokim), ייכנס לשוק במהלך מארס ויצטרף לשני המותגים הפועלים כרגע בתל-אביב: המותג האמריקאי Bird והמותג הגרמני Wind.

500 הקורקינטים הצהובים יופיעו במהלך מארס לא רק בתל-אביב, אלא גם ברמת-גן ובאילת. בחודש מאי הפריסה צפויה להגיע ל-3,000 קורקינטים שיתופיים בערים נוספות, בהן חיפה, גבעתיים והרצליה.

בדומה למתחרים, מחיר ההשכרה יעמוד על 5 שקלים לכל נסיעה ועוד חצי שקל לכל דקת רכיבה, והתפעול יהיה דרך אפליקציה ייעודית.

לדברי כפיר בן שושן, מבעלי המיזם, עד סוף השנה צפויים להיפרס 10,000 כלים בישראל ועוד 20,000 במדינות שונות, בהן אוסטרליה, גרמניה (ברלין, מינכן), ספרד (מלגה), ארה"ב (אטלנטה), רוסיה (מוסקבה, סנט פטרסבורג) ועוד.

כפיר בן שושן / צילום: מיכה בריקמן
 כפיר בן שושן / צילום: מיכה בריקמן

חברת אינוקים היא בבעלות כפיר ודרור בן שושן (90%) ואלעד ורד (10%). אינוקים קמה לפני 7 שנים ומכרה עד כה 200 אלף יחידות של קורקינטים, כ-50 אלף מהן בישראל, והשאר בארה"ב, באירופה ובמזרח. עד כה החברה גייסה ממשקיעים פרטיים לפי שווי 20 מיליון דולר.

הרעיון של הקורקינט השיתופי נולד לאחר שחברות השכרה בינלאומיות פנו אל הבעלים לשמש עבורן כנציג מקומי. "מכאן קיבלנו את הרעיון לעשות את זה לבד ולהשתמש באינוקים כיצרן וכנותן שירות", אומר בן שושן. "כבר עכשיו יש לנו הסכמים חתומים עם 20 מפעילים במדינות שונות".

"אנחנו באים מעולמות הקורקינטים, וזה היתרון שלנו על פני המתחרים", אומר בן שושן ל"גלובס". "יש לנו מעבדות לתחזוקה ולטיפול, וזו המומחיות שלנו".

הקורקינט השיתופיים של ליאו הוא דגם של אינוקים שפותח במיוחד לצורך השכרה, והוא לא יימכר במקביל. מחירי הקורקינטים שאינוקים משווקת נעים בין 5,000 שקל ל-8,000 שקל.

בחברה שוקלים להציע להשכרה גם אופניים חשמליים וקומפקטים במחיר זהה לזה של הקורקינטים - מוצר שעדיין לא קיים במרחב הציבורי. העניין נשקל לקראת תקופת האירוויזיון שצפוי להביא אלפי תיירים לעיר. לפי בן שושן, האופניים ייתנו מענה לקהל מבוגר שאינו רוכב על קורקינטים. כחלק מקידום מכירות, תציע ליאו לתיירים נסיעות חינם. בעבר פורסם שקסטרו מתכוונת להשקיע באינוקים לטובת מיזם משותף, אך הרעיון לא הבשיל.

המודל הכלכלי של ליאו שונה משל בירד וליים, הצפויה להיכנס בהמשך, המעסיקות עובדים המטעינים את סוללת הקורקינט תמורת 70-30 שקל לטעינה. הקורקינטים של ליאו מצוידים בסוללה נשלפת, וצי מכוניות של החברה יסייר לאורך היום והלילה ויחליף את הסוללות. "באופן הזה נפעל 24/7 ונחסוך 40%-30% מהמחזור - מה שמשלמים המתחרים שלנו לטענים שלהם".

ההשכרה בליאו, כמו בווינד או בבירד, תתאפשר מגיל 18 ואילך. על כל קורקינט יותקן תיק לאחסון שבו תהיה קסדה ממותגת לשימוש המשכיר (כולל כובע חד-פעמי לשים מתחתיה). ומה עם החשש לגניבת הקסדות? "על ראש הגנב בוער הכובע - הקסדות יהיו ממותגות, אז מי שיגנוב יהיה בבחינת פרסומת עבורנו והודאה מבחינתו שזו קסדה גנובה", מסביר בן שושן.

עוד יכלול הקורקינט מתקן לטלפון הנייד (גם לטובת ניווט). באמצעות האפליקציה ניתן יהיה לשריין קורקינט מבעוד מועד או להשהות את השימוש בו לפרק זמן של עד 15 דקות (למשל, לעצור לשתייה קפה). החברה מתכננת בעתיד להציע תוכנית של צבירת נקודות (בדומה לצבירת מיילים בעולמות התעופה) שניתן יהיה לממש בבתי עסק.

בן שושן לא חושש מריבוי המתחרים בשוק. "הביקוש גבוה בהרבה מההיצע, ואנחנו מעריכים שהוא רק יגדל", הוא אומר. "זה פתרון תחבורתי משלים שיותר ויותר אנשים מאמצים. כיום הקושי הוא למצוא קורקינט פנוי או טעון לנסיעה, בטח ובטח ליד תחנות הרכבת, האזורים הכי מבוקשים. אצל המתחרים כבר בשעות אחר-הצהריים קשה למצוא קורקינט כשיר לנסיעה. יש מקום לעוד שחקנים".

מבחינת הרשויות, המדרכות נהיות עמוסות, ולא כולן יהיו סבלניות לזה לאורך זמן.

"אנחנו פועלים לייצר כמה שיותר שיתופי-פעולה מול כמה ראשי ערים. גם העיריות יוכלו להרוויח מזה ולהבין שאנחנו הפתרון ולא הבעיה. בכל מקרה נעבוד רק בכפוף לרגולציה, ולכן גם סגרנו עם 500 בתי עסק, מהם 150 חניונים בתל-אביב, שיוכלו לשמש עבורנו כתחנת להשכרה, אם לא נוכל להיות פזורים במרחב הציבורי".

מיזם ההשכרה לא פוגע בכם כמשווקי קורקינטים למכירה?

"מאז שנכנסו המתחרים שלנו לשוק, המכירות שלנו גדלו ב-30%. המודעות לקורקינטים רק הלכה וגדלה, וגם כאן זה WIN-WIN עבורי".