תו השעה: 5 גאדג'טים שיקיפו אתכם במוזיקה איכותית

אוזניות שמספקות חווית שמע היקפית, פטיפון שמנגן תקליטי ויניל גם אם תתלו אותו על הקיר, ועוד גאדג'טים מוזיקליים שיעשו לכם שמח

בעידן הסמארטפון, הבלוטות' ואפליקציות הענן, החוויה המוזיקלית הופכת לעסק עממי ולעיתים קרובות בינוני באיכותו. אבל מי שיגדיל קצת את התקציב יגלה מעבר לפינה עולם חדש של חוויות קוליות ומוזיקליות איכותיות, בסיוע טכנולוגיות אולטרה מתקדמות.

צליל היקפי דרך אוזניות רגיליות

המושג "צליל היקפי" הוא אחד הוותיקים בעולם האודיו המודרני והוא מתייחס בדרך כלל למוזיקה שבוקעת ממספר רמקולים פיזיים שמקיפים את המאזין. אבל סוני טוענת שהעתיד נמצא בטכנולוגיה חדשה ומהפכנית בשם 360 Reality Audio, שעתידה להעניק חווית סאונד היקפית אפילו דרך אוזניות רגילות. המוזיקה יוצרת רמקלים וירטואליים שכאילו מקיפים את המאזין - כולל מעליו ומתחתיו. הטכנולוגיה ממירה צליל של כלי נגינה ספציפי ל"אובייקט" ויכולה לתמרן ולהציב אותו בכל נקודה בחלל ההיקפי: ניתן למשל לשמוע את התופים "מאחור", את הגיטרה "מהצד" וכדומה.

הטכנולוגיה פותחה על בסיס מחקר, שבדק כיצד פועלים מערכת השמיעה ומרכז עיבוד הצלילים במוח, והיא אינה זקוקה למוצרי צריכה ייעודיים כדי לתמוך בה, אם כי ידרש פסקול שהוקלט בטכנולוגיה הזו ושימוש באפליקציה מיוחדת כדי לנתח את יכולת השמיעה של המאזין הספציפי.

אוזניות בלוטות' עם טכנולוגיה של טסלה

אודיופילים מכורים נוטים להתייחס בתיעוב לקונספט של אוזניות בלוטות' אלחוטיות זעירות, כדוגמת אלה שמחוברות כיום לסמארטפונים. אבל בדיוק לקהל הזה מייעדת חברת beyerdynamic את אוזניות העילית Xelento.

האוזניות מיוצרות מחומרים מתקדמים כמו אלומיניום תעופתי וכבלים מצופים בכסף והן מתוכננות להעביר קול ברזולוציה גבוהה מכל מקור אודיו חיצוני. ליבת האוזניות ממזערת את טכנולוגיית Tesla Driver (של הממציא טסלה, לא של המכוניות), והן מצוידות ברכיב בלוטות' עם טכנולוגייה אלחוטית חדשנית מבית קוואלקום, שתוכננה לשמר על איכות סאונד גבוהה גם בתשדורת/קליטה בהספק נמוך מאד.

בנוסף הן מצוידות באלגוריתם מיוחד, שמשדרג איכות מקור מוזיקלית פגומה - כמו למשל בעת שידור מהרדיו או מהרשת - בסיוע אפליקציה ייעודית. לכך ניתן להוסיף עיצוב ארגונומי ויחידת שליטה ממוזערת, שמאפשרת לעבור במהירות בין שיחות טלפון למוזיקה.

מחיר: כ-900 דולר באתר החברה.

לנגן בפסנתר עם אלקסה

הפנמנו כבר שכיום אפשר לחבר כל מכשיר - כולל תנורי אפייה ואסלות - לסייענית אלקסה, ולכן אך מתבקש לחבר אותה גם לכלי נגינה אלקטרוני. כזה הוא Go:Piano, הפסנתר הדיגיטלי של חברת רולנד - הוא מיועד לחובבים ומתלמדים והוא מגיע עם מקלדת בגודל מלא עם 88 מקשים.

החיבור האלחוטי לאלקסה, ומשם לרשת ולבית החכם, מאפשר לשלוט באמצעות פקודות קוליות בתכונות השונות של הפסנתר כגון עוצמת הקול, אפקטים שונים וכדומה ובמקביל גם לסרוק ספריות וירטואליות בענן ולהוריד שירים ספציפיים, שמתנגנים ברקע הנגינה ויוצרים ממשק עם מערכת הלימוד של המקלדת. למי שאלקסה אינה זמינה בסביבתו, המקלדת מציעה חיבור בלוטות' מובנה לסמארטפון או לטאבלט ומשם לרשת לצורך הורדת מוזיקה לקריוקי, אפליקציות לימוד נגינה, או קליפים מיוטיוב ללימוד נגינה. ואפשר להשתמש בבלוטות' גם לצורך חיבור אלחוטי לרמקולים חיצוניים.

החברה גם מציעה גאדג'ט משלים שמכונה מיקסר פרו, ומאפשר להסריט בוידאו קליפים של המנגן בסמארטפון כאשר המוזיקה עוברת באיכות גבוהה מהפסנתר ישירות לטלפון (ולא מהסביבה). המקלדת ניידת, קלת משקל וניתן להפעיל אותה גם על סוללות.

מחיר בהזמנה מוקדמת: 400 דולר, לפני תוספות.

פטיפון אלחוטי לתלייה על הקיר

פטיפונים שמנגנים תקליטי ויניל עושים קאמבק ומהווים פריט אופנתי בסלון המודרני. לפעמים אפילו נעזרים בהם כדי להשמיע מוזיקה.

חברת  Pro-Ject לקחה את הקונספט הזה רחוק יותר, עם פטיפון בשם VT-E, שמוצב אנכית וניתן לתלות אותו על הקיר. העיצוב מינימליסטי, בצבעים אחידים כמו שחור, לבן או אדום מבריק, והוא כולל רצועת הנעה חשופה עשויה סיליקון. הפורמט האנכי דרש תכנון מיוחד של זרוע נגינה מאלומיניום, שמצוידת במתקן ייצוב ואיזון, ובראש ששומר על הצמדה לתקליט ומונע את מריחת הצליל.

זה לא החידוש היחיד: בנוסף לטכנולוגיה הבסיסית של נגינת תקליטים, הפטיפון מצויד במגבר פנימי, שמחובר ישירות למשדר בלוטות' באמצעותו מועבר הסאונד, נאמן למקור, לרמקולים אלחוטיים ללא צורך בכבלים.

מחיר באמזון: 500 דולר, לא כולל רמקולים.

רמקולים ללא צורך במערכת קול

הרמקולים הביתיים נחשבו עד לאחרונה לאביזר משלים וייעודי למערכת הקול הביתית או לטלוויזיה, אולם כיום הם יכולים להחליף את מקומה של מערכת השמע. דוגמה אחת היא הליין החדש של יחידות הרמקול הקומפטיות Sound Bars מבית יצרנית ציוד האודיו-וידאו Klipsch.

הסדרה, שכוללת דגמים באורך של בין 40 ל-54 אינץ' מציעה איכות שמע גבוהה מאד, תמיכה בסטנדרט המוזיקלי Dolby Atoms, חיבור אלחוטי ואפשרות להתחברות ליחידות סאבוופר. אולם במקביל הם תומכים קולית בלא פחות משלושה סייענים אישיים אלחוטיים - גוגל אסיסטנט, אלקסה ו-Airplay2. וכך, באמצעות פקודות קוליות וחיבור אלחוטי לענן ניתן להוריד לרמקולים באופן ישיר קטעי מוזיקה ופלייליסטים שלמים. הרמקולים יהיו זמינים באביב.

מחיר: 300-1,600 דולר, בהתאם לגודל הרמקול ואיכותו.