עוד קרן השקעות P2P נחשפת: בוליון רשמה תשואה של 8.6% ב-2018

הקרן, שמנוהלת על ידי אהד גליקסמן, עופר זינגר, יונה בנדק וקובי אלפי, רשמה ב-2017 תשואה דולרית נטו של 5.9% • בוליון השקיעה עד כה ב-2,252 הלוואות, בהיקף הלוואה ממוצע של 3,995 דולר

הלוואות P2P / אילוסטרציה: שאטרסטוק
הלוואות P2P / אילוסטרציה: שאטרסטוק

לאחר ש"גלובס" חשף את התוצאות של חמש קרנות השקעה ישראליות המתמחות באשראי הצרכני בארה"ב באמצעות רכישת נתחי הלוואות מפלטפורמות מקומיות, היום נחשפות התוצאות של קרן קטנה נוספת - בוליון - שרשמה ב-2018 תשואה של 8.6%.

הקרן, שמנוהלת על ידי אהד גליקסמן, עופר זינגר, יונה בנדק וקובי אלפי, רשמה ב-2017 תשואה דולרית נטו של 5.9%. מדובר בקרן קטנה, שמנהלת כספים בהיקף של קצת פחות מ-10 מיליון דולר, ושהחלה לרשום תשואות רק במאי 2017.

הקרן האמורה, כמו גם ג'מיקס הקטנה כמוה, וקרנות גדולות הרבה יותר - אי.בי.אי CCF, מיטב דש פאגאיה, הלמן אלדובי P2P וקרן Colchis הזרה והוותיקה יותר - משקיעות את הכספים שגייסו ממשקיעים בהלוואות של חברות אמריקאיות, שהינן פלטפורמות מתן אשראי צרכני לציבור בארה"ב בדרך של Peer to Peer (או בקיצור, P2P), כגון Lending Club. אלה פלטפורמות דיגיטליות המתווכות בין לווים למלווים, כשהן מבצעות הליך של חיתום וגבייה של כספי ההלוואה בתמורה לעמלות משני הצדדים. הקרנות רוכשות תיקי הלוואות מסוימים, על פי חלוקה לפרמטרים, כולל רמות סיכון של הלווים בקצה, כשגם הן נהנות מנתח בדמות דמי הניהול שהן גובות מהמשקיעים בישראל.

מהנתונים שהגיעו לידי "גלובס", בוליון השקיעה עד כה ב-2,252 הלוואות, בהיקף הלוואה ממוצע של 3,995 דולר. מח"מ התיק של הקרן החדשה והקטנה עומד על 1.35 שנים. מהדיווחים למשקיעים שהגיעו לידינו, עולה כי הקרן הישראלית הראשונה שזיהתה את התחום, אי.בי.אי קונסומר קרדיט פאנד (CCF), השיגה ב-2018 תשואה של 5.6%, בעוד שקרן ה-P2P של בית ההשקעות הלמן אלדובי רשמה בשנה שעברה תשואה של 6.1%, כשפאגאיה מבית מיטב דש רשמה תשואה של 6.4% באותה תקופה.

יחד עמן מצאנו כי הקרן הקטנה יותר, ג'מיקס, רשמה ב-2018 תשואה של 4.8%, בעוד Colchis Capital הזרה, שפועלת מאז מאי 2011, השיגה תשואה של 6.2% בשנה החולפת. נציין כי מעצם טבען, הקרנות אלה מציגות תשואה שמוטה מעלה בתחילת חייהן, וככל שהן צעירות ומגייסות. זה נכון גם לגבי תוצאות בוליון, הקטנה והצעירה מרוב מתחרותיה.