הסטארט-אפ של שלמה קרמר וגור שץ גייס 55 מיליון דולר בהובלת לייטספיד

קאטו, שמפתחת טכנולוגיה לאספקת שירותי תקשורת ואבטחה מבוססי שירותי ענן, סגרה היום גיוס של 55 מיליון דולר בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners • עד כה גייסה החברה 125 מיליון דולר

שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס
שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס

גיוס משמעותי לחברת קאטו נטוורקס ( Cato Networks) של שלמה קרמר, שסגרה גיוס של 55 מיליון דולר בהובלת קרן Lightspeed Venture Partners ובהשתתפות כל המשקיעים הקיימים שלה - Aspect Ventures, Greylock Partners, Singtel Innov8, USVP והמייסדים שלמה קרמר וגור שץ. עד כה גייסה קאטו 125 מיליון דולר כולל הגיוס הנוכחי.

קאטו מפתחת טכנולוגיה לבניית תשתית רשתות תקשורת ואבטחה פנים ארגוניות מבוססי שירותי ענן, אשר מאפשרים לארגונים לקשר את כל הסניפים של הארגון, שירותי הענן שבשימוש והעובדים הניידים, "להיות ספק אינטרנט עם מוח של firewall מהדור החדש". החברה הוקמה ב-2015 על ידי שלמה קרמר וגור שץ. קרמר הוא ממייסדי צ'ק פוינט, מייסד חברת האבטחה אימפרבה (Imperva) ואחת הדמויות הבולטות בהייטק הישראלי. שץ היה שותף מייסד ומנכ״ל חברת אינקפסולה.

החברה מציינת כי הגיוס נעשה על רקע צמיחה מואצת של 352% בהזמנות במהלך 2018 וגידול של פי 5 בהיקף המכירות דרך ערוצים. כמו כן חל גידול משמעותי במספר הלקוחות, שמגיע כיום לכ-300 לקוחות, עם אתרים בכל העולם ובתחומי תעשיה שונים. החברה הרחיבה את הרשת העולמית שלה ל-42 נקודות נוכחות בכל היבשות ולטענתה בכך הפכה לבעלת רשת התקשורת הגלובלית הפרטית הגדולה ביותר מבין כל ספקי ה- SD WAN .

בשיחה עם גלובס אומר שץ כי הצורך בגיוס נוצר בגלל רצונה של החברה להאיץ את הצמיחה: "אנחנו רוצים ללחוץ על הגז עכשיו. יש בעייה כואבת בתחום הרשתות שהגיעה למודעות הלקוחות והם מתחילים עכשיו לחשוב על בנייה מחדש של הרשתות שלהם. עכשיו זה הזמן שבו הדברים קורים ואנחנו צריכים לתת את כל הכוח כדי לרוץ קדימה ולהיות חלק מהטרנספורמציה של הרשת".

שץ נמנע מלציין את שווי החברה לפיו גוייס ההון או את היקף המכירות של החברה אך אמר שמדובר בהכנסות משמעותיות, שנובעות מכך שחברות גדולות הפקידו את בניית רשתות התקשורת שלהן. הוא הוסיף: "גודל הגיוס מייצג את התנופה שלנו, אנחנו בגיוס מאוד אופטימי".

לדבריו, החברה מתכוונת להמשיך ולגדול והמייסדים אינם מחפשים קונים: "לא אני ולא שלמה לא בעסק הזה כדי למכור. זה לא הכיוון שלנו. יש לנו הזדמנות להקים חברה גדולה ישראלית, חברת תקשורת, Carrier, ישראלי גדול, בינלאומי. זו דרך ארוכה אבל אנחנו רוצים לבנות חברת ענק". עם זה ציין כי האפשרות להנפקת מניות בבורסה או הנפקה פרטית היא אפשרות שנמצאת על השולחן.

שלמה קרמר, מנכ"ל ומייסד משותף של קאטו, אומר: "השירות שלנו מציע פתרון תקשורת ארגונית מלא, שנותן מענה לצרכי הארגון, וסוגר את הפער העצום בין הצרכים של העסקים הדיגיטליים לבין הרשתות היקרות, האיטיות והבלתי גמישות של חברות התקשורת המסורתיות. השירות של קאטו מבוסס על תוכנה, שתוכננה ונכתבה לגמישות המצופה משירותי ענן, ובשילוב ניהול עצמי של השירות, ויכולת גידול אלסטית הן במחשוב והן ברוחב הפס, החברה מספקת לעסקים את התשתיות הנדרשות לצמיחה מואצת".

יוני חפץ, שותף בלייטספיד, אומר שהשוק הפוטנציאלי של קאטו הוא שוק של מיליארדי דולר: "קאטו מחוללת שינוי בשוק המקובע של רשתות תקשורת מנוהלות. עסקים זקוקים לרשת תקשורת גמישה, שיכולה לצמוח עם החברה ולתמוך ביעדים אסטרטגיים כמו התרחבות גלובלית, שימוש בענן, וניידות של עובדים. הרשתות כיום הן קשיחות ולא נבנו כדי לתמוך בצמיחה כזו.

בשנת 2018, גדל בסיס הלקוחות של קאטו בקצב מהיר ליותר מ-300 ארגונים. החברה צירפה את הלקוח הראשון עם כ-1,000 אתרים שיתחברו לענן של קאטו, וכן העלתה לשירות מספר תאגידים להם יותר מ-30,000 עובדים. בין הלקוחות: Centrient Pharmaceuticals , חברת פארמה גלובלית שהחליפה את רשת ה- MPLS בשירות של קאטו, ובכך צמצמה את הוצאות הרשת והגדילה את רוחב הפס ו-Innovex Downhole Solutions , חברה בינלאומית לקידוחי נפט שהחליפה את רשת ה- MPLS שלה בשירות של קאטו והפחיתה משמעותית בהוצאות תקשורת של הארגון.

בשנה החולפת השיקה החברה מספר יכולות ושירותים חדשים, בהם שירות ניטור של המקטע האינטרנטי בין אתרי הלקוח לבין הענן של קאטו, מערכת לאיתור איומים ותוכנות זדוניות ברשת הלקוח על בסיס ניתוח תעבורת רשת וללא צורך בהתקנת חיישנים או תוכנות נוספים; טכנולוגיות ריפוי עצמי של רשת התקשורת למניעת ניתוקים והפרעות בשירות; ניתוב ( routing ) המבוסס על בסיס זהות המשתמשים, ולא רק על בסיס האפליקציה שבשימוש; יכולות האצה ואופטימיזציה של פרוטוקולים ואפליקציות על פי מדיניות ארגונית; יכולות ניטור וניתוח בזמן אמת, ורכיב קצה חדש מדגם Cato X1700 Socket המיועד לדאטה סנטר.