כבר לא "על הנייר": ברק יוכל לממש מיידית שליש מאופציות אינטרקיור

מחר תתכנס אסיפת בעלי המניות של אינטרקיור כדי לאשר הקצאת 4.5 מיליון אופציות הניתנות למימוש במניותיה ליו"ר החברה, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק • שוויה של אינטרקיור עומד על 950 מיליון שקל - תשואה של 3,000% מאז כניסתה לפעילות בתחום הקנאביס ביוני 2018

אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר חברת אינטרקיור / צילום: תמר מצפי
אהוד ברק, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר חברת אינטרקיור / צילום: תמר מצפי

מניית חברת הקנאביס אינטרקיור ממשיכה לנסוק, במקביל לעלייה במניות רוב חברות המגזר בבורסה בת"א ביומיים האחרונים. זאת, על רקע אישור הממשלה ליצוא קנאביס רפואי מישראל, שניתן עקרונית ביום ראשון (ואמור להיכנס לתוקף בעוד כ-9 חודשים). שוויה של אינטרקיור  עומד על 950 מיליון שקל - תשואה של 3,000% מאז כניסתה לתחום הקנאביס ביוני האחרון.

שווייה הנוכחי של החברה, בעלת פעילות בוסרית המניבה הכנסות של מיליוני שקלים ספורים בשנה, גבוה יותר מזה של חברות ענק מבוססות ורווחיות כמו בית ההשקעות מיטב דש, רשת האופנה קסטרו, רשת המזון ויקטורי, חברת המימון החוץ-בנקאי נאוי וחברות הנדל"ן דמרי, אפריקה מגורים, אזורים והכשרת הישוב.

המיליארדר, אשתו והמרוויחים על הנייר

העלייה יוצאת הדופן במניה בימים האחרונים, נובעת, בין היתר, גם מרכישת מניות על ידי בעלת עניין בחברה, יעל פיגל, אשתו הישראלית של המיליארדר האמריקאי גארי פיגל, שהוביל את סבב ההשקעה בחברה בהיקף של 17 מיליון דולר בסוף אוקטובר האחרון. פיגל כבר מרווח על ההשקעה 150%, אף שהיא בוצעה בפרמיה של 37% בזמנו.

בחודש האחרון התחילה יעל פיגל לרכוש מניות אינטרקיור בבורסה כאמור, והגדילה את חלקה ל-12%, כך שהיא כעת בעלת המניות השניה בגודלה בחברה, אחרי מנכ"ל החברה ואדריכל מהלך הכניסה לתחום הקנאביס, אלכס רבינוביץ' (39%). החזקתו של רבינוביץ' שווה היום כ-350 מיליון שקל, זו של הפיגלים שווה 110 מיליון שקל והחזקתו של בעל מניות נוסף, מודי בן ש"ך (לשעבר מנכ"ל פז) שווה 60 מיליון שקל (כ-7% מההון). בן ש"ך, אגב, כלל לא התכוון להיות בעל עניין בחברת קנאביס אלא נכנס להשקעה באינטרקיור עוד כשהייתה חברת ביומד.

מחר תתכנס אסיפת בעלי המניות של אינטרקיור כדי לאשר הקצאת 4.5 מיליון אופציות הניתנות למימוש במניות החברה ליו"ר אהוד ברק, לשעבר ראש הממשלה ושר הביטחון. האופציות של ברק כבר שוות "על הנייר" כ-35 מיליון שקל, וניתן יהיה לממש כשליש מהן ברגע הקצאתן. שאר האופציות ניתנות יהיו למימוש במשך 36 חודשים ממועד ההקצאה. 

ברק מועסק באינטרקיור מאז אוקטובר במשרה חלקית של 40 שעות עבודה בחודש והוא מתוגמל בנוסף לאופציות גם בשכר של 10,000 דולר בחודש. הוא כבר הצליח להביא תועלת ממשית לחברה כאשר תיווך בגיוס ההון בהובלת פיגל, אליו הצטרף בהמשך גם אדם נוימן, מייסד ענקית חללי העבודה המשותפים WeWork. כמו כן ברק עושה יחסי ציבור יוצאי דופן לחברה בישראל ובעולם, וסביר להניח שבזכותו החברה הובילה לאחרונה את מושב הקנאביס בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס.

אחרי זינוק של כ-3,000% במניית אינטרקיור
 אחרי זינוק של כ-3,000% במניית אינטרקיור

לא רק בישראל: רוצה לחו"ל ולנאסד"ק

אינטרקיור החלה לפעול בתחום הקנאביס כשמיזגה לתוכה את חברת קנדוק, אחת מחלוצות גידול בקנאביס אשר כבר פעלו בישראל על בסיס התקנות הישנות. קנדוק היא חברה ותיקה ומנוסה, אך לא הייתה בין החברות הגדולות ביותר בשוק הישראלי, והכנסות החברה עמדו על 5.4 מיליון שקל ב-2017, ו-2.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018. מכפיל שווי החברה הנוכחי להכנסותיה הוא כמובן מופרך, אבל לא שונה מאוד משל חברות בינלאומיות (בעיקר קנדיות) גדולות בתחום הקנאביס העולמי.

אינטרקיור אינה מבססת את הסיפור שלה על פעילות קנדוק בשוק הישראלי, אלא מתכננת פעילות בחו"ל וגם הנפקה בנאסד"ק. על כך הצהירה בחודשים האחרונים. בראיון השבוע אמר ברק כי ההנפקה מתוכננת לצאת לפועל בחצי השנה הקרובה.

עם אישור היצוא הודיעה החברה כי תאץ את קצב הגדלת כושר הייצור שלה, כולל הקמה של מתקן גידול נוסף העומד בתקני הרפורמה החדשה בישראל ובתקני היצוא. לחברה 1 טון של מוצרי קנאביס מוכנים לשיווק בישראל או ליצוא. כמו כן חתמה השבוע קנדוק על מסמך עקרונות למיזם משותף (51% לקנדוק) להקמה של מתקן גידול קנאביס רפואי בקנדה, על בסיס הידע של קנדוק, וכן על מסמך עקרונות למיזם משותף לגידול קנאביס באירופה.

יצוין כי עוד טרם החלה לפעול בתחום הקנאביס, לא הייתה אינטרקיור שלד בורסאי אלא חברת החזקות ביומד עם שתי החזקות מעניינות - ריג'נרה, המפתחת מוצר להצמחה מחדש של תאי עצב, בשלב ראשון לטיפול בעיוורון, ונובלוס DX, בתחום אבחון הסרטן. אף שהמוצרים הללו נחשבו בתחום הביומד למעניינים וגייסו הון גם מקרנות נוספות, פרטיות, המתמחות בתחום הביומד, נסחרה החברה לפי שווי של כ-50 מיליון שקל בלבד, והפריצה שלה הגיעה רק עם תחילת פעילותה בתחום. אינטרקיור הייתה החברה הבורסאית הראשונה בתחום הקנאביס שמיזגה לתוכה חברת קנאביס פעילה, הראשונה שגייסה הון משמעותי והראשונה שהצטיידה בשמות כמו ברק, פיגל ונוימן.