חקלאות, חדשנות וחזון: רן גוראון חילק מלגות ע"ש אביו בערבה

וגם: פירמת דלויט השיקה מרכז סייבר

איילון גדיאל, רן גוראון, אייל בלום ועודד קינן / צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה
איילון גדיאל, רן גוראון, אייל בלום ועודד קינן / צילום: מועצה אזורית ערבה תיכונה

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי, פתח אתמול את היום יחד עם משפחתו ואמו נעמי, במועצה אזורית ערבה תיכונה בדרום. גוראון העניק במקום, בטקס שכבר הפך למסורת, מלגות בסך 70 אלף שקלים, ע"ש אביו יאיר גוראון ז"ל, לסטודנטים מצטיינים במחקרים חקלאיים. מלגות אלו הוענקו מטעם קרן גוראון, שבמהלך 9 שנות פעילותה גייסה תרומות במעל מיליון שקל.

יאיר גוראון היה יזם שפיתח וקידם את המחקר החקלאי בערבה, ובמסגרת זו הוביל במקום מחקר חדשני. הוא נפטר בשנת 1990 ממחלת הסרטן, בהיותו בן 47. בנואמים בטקס ובנושאי הדברים הייתה גם רותם גוראון, בתו בת ה-13 של רן ונכדתו של יאיר. "מעולם לא פגשתי את יאיר סבא שלי, אבל אני עדיין מרגישה קשר אליו כיוון שמבחינתי הוא היה מנהיג לכל דבר ועניין" היא סיפרה. "היה לו כושר ניהול לנהל את המחקר החקלאי בערבה, היה לו כוח רצון להגשים את החזון ולשאוף גבוה, והוא היה מוכן להקריב מעצמו כדי להשיג אותו". עוד היא הוסיפה כי "אני קצת מזהה תכונות שלו אצל אבא שלי, רן", היא אמרה.

טקס הענקת המלגות התקיים כחלק מהתערוכה החקלאית שנערכה במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, בתחנת יאיר, הקרויה ע"ש האב, מייסדה ומנהלה הראשון של תחנת המחקר. את המלגות העניקו לצד גוראון גם ד"ר אייל בלום, ראש המועצה האזורית ואילון גדיאל, יו"ר קרן המלגות. עוד הוענקה במקום מלגה לחממת הערבה, חווה חקלאית חינוכית חדשה של משרד החינוך, בניהולו של עודד קינן, המחברת את התלמידים עם החוקרים והמדענים בתחנת המחקר יאיר.

את הדרך חזרה עשה רן תחת אתגרי המנהיגות עליהם דיברה בתו - את הנסיעה למרכז הארץ ליוו הודעות פוש, לאחר שב"גלובס" נחשף מהלך הצמצומים המצפה לקבוצת בזק.

פירמת דלויט השיקה מרכז סייבר: "נגייס עוד 200 עובדים ב-4 שנים"

מרכז סייבר חדש הושק אתמול במשרדי פירמת הייעוץ וראיית החשבון דלויט, שבמרומי מגדלי עזריאלי, זמן קצר לפני שכבישי האזור, נחסמו וגרמו לפקקי ענק, בשל הפגנת יוצאי העדה האתיופית.

כיום מועסקים בצוות הסייבר של הפירמה כ-25 עובדים, כאשר עם פתיחת המרכז החדש, צפוי הצוות לצמוח, ופירמה מתכוונת להרחיבו בכ-40 עובדים נוספים בחצי השנה הקרובה, ובכ-200 עובדים בארבע השנים הקרובות.

רו"ח דן הלפרן, שותף מנהל וראש מערך הייעוץ בדלויט, הסביר את המהלך ואמר כי "אנו רואים מגמת עלייה בכמות ובעצימות של סיכוני הסייבר המגיעים לפתחם של חברות וארגונים מכל הסוגים. עובדה זו דורשת מהדרג הניהולי של כל ארגון להיערך טוב יותר ובזמן אמת למציאות המשתנה". עוד הוא הצהיר כי "פעילות זו, שתכליתה בין השאר הוספת מקומות עבודה בשוק הסייבר הישראלי ויצוא שירותים לחו"ל, היא משמעותית לא רק עבור הפירמה שלנו והלקוחות שלנו, אלא גם עבור תעשיית הסייבר הישראלית כולה".

הגיעו להשקה חרף ההפגנה שהתקיימה בסמוך: ליאור קוניצקי, משנה למנכ"ל מכון היצוא; רו"ח לינור דלומי, ראש חטיבת ניהול סיכונים בדלויט; ליאור כלב, ראש מרכז הסייבר של דלויט בישראל; ג'ף מרגוליס, מוביל שיתופי הפעולה בתחום הסייבר ב- Deloitte US ואחרים.

לינור דלומי, ליאור כלב, ג'ף מרגוליס, ליאור קוניצקי ודן הלפרן / צילום: אלמוג סוגבקר
 לינור דלומי, ליאור כלב, ג'ף מרגוליס, ליאור קוניצקי ודן הלפרן / צילום: אלמוג סוגבקר