חשיפה למט"ח: הדולר מתחזק על רקע שיפור בשוק העבודה האמריקאי

האירו והליש"ט נחלשים מול הדולר • התחזקות הדולר שוברת רצף ירידות שנמשך כמעט שבועיים, וייתכן כי באה על רקע סיומה של השבתת הממשל האמריקאי ונתוני התעסוקה שפורסמו בארה"ב בשבוע שעבר • הדולר היציג שומר על יציבות ברמה של 3.627 שקלים • סקירת המט"ח של "גלובס"

בניין הפדרל ריזרב / צילום:רויטרס, Chris Wattie
בניין הפדרל ריזרב / צילום:רויטרס, Chris Wattie

שער הדולר מתחזק היום (יום ב') מול סל המטבעות, ובמדד הדולר אינדקס (DXY) נרשמת עלייה של 0.14%, לפי נתוני מרקטווץ'.

במסחר מול הדולר, האירו נחלש כעת בכ-0.14%, שער הליש"ט יורד בכ-0.2%, ואילו שער הין היפני מתחזק בכ-0.3%. האירו מתחזק 0.2% מול הליש"ט הבריטי.

במסחר מול השקל, הדולר  נסחר ביציבות ושערו היציג נקבע על 3.627 שקלים. גם שער האירו  שומר על יציבות, ושערו היציג הוא 4.153 שקלים. שער הליש"ט  היציג נקבע על 4.7357 שקלים, ואילו שערו היציג של הין היפני  נקבע 3.3 שקלים ל-100 ין.

התחזקות מדד הדולר אינדקס היום שוברת רצף ירידות שערים שנמשך כמעט שבועיים, וייתכן כי היא באה על רקע נתוני התעסוקה האחרונים שפורסמו בארה"ב. אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של מיטב דש, ציין היום בסקירת המאקרו השבועית שלו כי "השבתת הממשל כנראה השפיעה משמעותית על נתוני האבטלה, מספר העובדים במשרות חלקיות ועל הנתונים הנוספים. תנודות חדות בנתוני שוק העבודה היו גם בפעם הקודמת, כשהייתה השבתה באוקטובר 2013. יחד עם זאת, נראה ששוק העבודה האמריקאי נמצא בשינוי פאזה. בניגוד למצופה בשלב כל כך מאוחר של מחזור העסקים, תוספת המשרות הולכת וגדלה והממוצע החודשי של גידול המשרות במגזר העסקי ב-12 החודשים האחרונים הגיעה ל-223 אלף, אחד הגבוהים מאז משבר 2008. שיעור ההשתתפות בכוח העבודה עלה לשיא של חמש השנים האחרונות, תוך עלייה בשיעור המועסקים מהאוכלוסייה. השכר הממוצע בסה"כ ממשיך לצמוח. נתונים אלה משקפים שוק עבודה צמא לעובדים שמוביל לעלייה בשכר, מה שמושך אנשים שהיו מחוץ למעגל העבודה להצטרף. בחודשים האחרונים נרשם גידול בגיוסי העובדים גם במשרות בשכר גבוה וגם הנמוך יחסית לאחר מגמה של האטה".

ביחס למדיניות הפדרל ריזרב, זבז'ינסקי הוסיף כי "הבנק המרכזי האמריקאי תיקן בשבוע שעבר את הטעות שעשה בדצמבר. בתנאים הנוכחיים, אין הכרח וכדאיות להעלות את הריבית. כבר בדצמבר היה די ברור שהכלכלה העולמית נמצאת בהאטה משמעותית. גם המשק האמריקאי התחיל להציג סימני חולשה, אמנם הרבה פחות חמורים מאשר במדינות האחרות. האינפלציה האטה ואף התחילה לרדת. הדולר היה חזק, והתנאים הפיננסיים הורעו משמעותית בעקבות הירידות בשווקים".